شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی/ سرمدی در گفتگو با شمانیوز:

حمایت‌های درمانی از بازنشستگان کافی نیست

حمایت‌های درمانی از بازنشستگان کافی نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای حل مشکل درمانی بازنشستگان بهتر است صندوق‌های بازنشستگی وارد عمل شده و با دولت وارد مذاکره شوند تا هزینه‌های درمانی آنها رایگان شود و یا اینکه با بیمه‌های مکل توافقاتی داشته باشند که سقف پوشش درمانی افزایش پیدا کند.

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با شمانیوز، درباره ضعف‌های موجود در نظام بازنشستگی کشور اظهار کرد: بازنشستگان کشور تنها با مشکلات معیشتی مواجه نیستند بلکه این تنها یکی از مشکلات جامعه بازنشستگی ایران است. وی افزود: مشکلات در حوزه درمانی یکی از مهمترین مسائلی است که باید برای حل آن چاره‌ای اندیشیده شود چون بخش قابل توجهی از سبد اقتصادی بازنشستگان را به خود اختصاص داده است. متأسفانه بیمه‌های مکمل پاسخگوی هزینه درمانی بازنشستگان نبوده و برای آنها سقفی را تعیین کرده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی بازنشستگان ما به خاطر کهولت سن با بیماری‌هایی مواجه هستند که یا مدام تحت بستری قرار دارند و یا اینکه هزینه‌های دارو، آزمایش و انواع اعمال جراحی سر به فلک می‌کشد. قطعاً بیمه‌های مکمل نمی‌توانند تمامی این هزینه‌ها را پوشش دهند و از سوی دیگر مراکز درمانی که متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است آنقدر ظرفیت محدودی دارند که شاید ماه‌ها گرفتن نوبت به طول بینجامد.

سرمدی ادامه داد: برای حل مشکل درمانی بازنشستگان بهتر است صندوق‌های بازنشستگی وارد عمل شده و با دولت وارد مذاکره شوند تا هزینه‌های درمانی آنها رایگان شود و یا اینکه با بیمه‌های مکل توافقاتی داشته باشند که سقف پوشش درمانی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید کاری کرد بازنشستگان در کهولت سن کمتر احساس ضعف و ناتوانی کنند، گفت: فردی که 30 سال برای این کشور زحمت کشیده و تلاش کرده تا چرخ اقتصاد مملکت به گردش درآید نباید در سن پیری توان تأمین هزینه‌های درمانی را نداشته باشد. باید کاری کرد تا عزت بازنشستگان ما حفظ شود و در سن پیری رفاه حداقلی داشته باشند. بازنشستگی باید زمانی برای آسوده زندگی کردن باشد نه اینکه اضطراب و دغدغه‌های مالی تشدید شود. حمایت از بازنشستگان باید همه‌جانبه باشد یعنی از لحاظ درمانی، رفاهی، تفریحی و معیشتی مورد  حمایت قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی