شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

عواملی که باعث ابتلا به واریس و تشدید واریس می‌شوند!

عواملی که باعث ابتلا به واریس و تشدید واریس می‌شوند!

ابتلا به واریس می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. نکته مهم این است که بدانید می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد. شما می‌توانید با تغییر لایف استایل و استفاده از یک رژیم غذایی مناسب از ابتلا به واریس پیشگیری کنید. افراد مستعد ابتلا به بیماری واریس با رعایت نکاتی که در ادامه این مطلب مطرح خواهیم کرد می‌توانند از تشدید واریس پیشگیری کرده و حتی این بیماری آزار دهنده را درمان کنند.

نقش سبک زندگی در ابتلا به واریس چقدر است؟

سبک زندگی افراد نه ‌تنها تأثیر بسیار مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت افراد دارد بلکه می‌تواند در ابتلا به واریس نیز بسیار مؤثر باشد. سبک زندگی غیرفعال و بدون تحرک در کنار بی‌توجهی به زندگی سالم از جمله مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند برای سلامت افراد بسیار مضر باشد. مصرف بیش از حد الکل، استفاده از سیگار و مواردی ازاین‌دست می‌تواند فرایند ابتلا به بیماری واریس را بسیار سریع‌تر از گذشته کند.

بخش بزرگی از جامعه بیماران مبتلا به واریس را زن‌های بالای 30 سال تشکیل می‌دهند که آمار بسیار خطرناک و نگران‌کننده‌ای است. به‌صورت کلی باید توجه داشت که از ابتدا تابه‌حال آمار زن‌های مبتلا به این بیماری همیشه بیشتر از مرد‌ها بوده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این واقعه بارداری و عوارض آن دوران در زن‌ها است.

بخش زیادی از جوامع بشری از مشکلات بی‌خوابی یا کم‌خوابی رنج می‌برند. مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها و استفاده خودسرانه داروهای پزشکی از مهم‌ترین علل بروز این حادثه است. متأسفانه باید یادآور شویم که این موارد نیز می‌توانند در بروز بیماری‌های واریسی مؤثر باشند. بهترین و راحت‌ترین روش برای درمان واریس را می‌توان اصلاح سبک زندگی عنوان کرد که البته کمی چالش ‌برانگیز است.

نکاتی که در عدم ابتلا به بیماری واریس بسیار مؤثر هستند

در کنار تمام این موارد منفی  که ذکر شد باید دقت داشت که نکات مثبتی نیز وجود دارد. اگر شما دچار بیماری واریس یا مواردی مشابه در عروق خونی هستید می‌توانید با مراجعه به بهترین دکتر متخصص واریس در تهران  از این بحران عبور کنید. فقط تنها نکته‌ای که باید بیشتر از دیگر نکات به آن توجه داشته باشید سابقه کاری، دانش علمی و تجربه تخصصی مجموعه‌ای است که می‌خواهید فرایند درمان بیماری واریس را با آنها شروع کنید.

اگر شما هنوز به واریس مبتلا نشده‌اید پس شانس با شما یار بوده است. در ادامه مقاله به نکاتی اشاره خواهد شد که رعایت هر یک از آن می‌تواند تا حد زیادی ریسک ابتلا به بیماری واریس و موارد مشابه را به‌شدت کاهش دهد.

  • یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه زیادی شود عدم استفاده بیش از حد از لباس‌های تنگ و کفش‌های پاشنه بلند است. استفاده از این موارد نه ‌تنها منجر به بروز واریس شده؛ بلکه منجر به بروز دیگر بیماری‌های مرتبط با رگ‌‌های بدن نیز می‌شود. استفاده از این نوع لباس‌ها و اکسسوری‌ها به علت فشاری که بر عروق خونی بدن ایجاد می‌کند باعث آسیب ‌دیدگی یا اختلال در عملکرد آنها می‌شود.
  • نکته دیگری که باید دقت زیادی به آن داشت استفاده از مواد غذایی سالم و ارگانیک است. مصرف مواد معدنی مؤثر برای بدن همچون آهن، کلسیم و پتاسیم نقش مهمی در تقویت دیواره وریدهای خونی دارد و می‌تواند از ابتلا به بیماری واریس جلوگیری کرده و در صورت ابتلا از تشدید واریس پیشگیری کند.

پیشگیری از واریس پا

چگونه از بیماری واریس پیشگیری کنیم؟

قطعاً ایمن‌ترین روش که اولویت بسیار بیشتری نسبت به دیگر روش‌های درمانی دارد مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه است. امروزه درمان واریس بدون جراحی و دوران نقاهت به لطف پیشرفت علم امکان‌پذیر است. اما با رعایت نکات زیر می‌توانید ابتلا به واریس را کنترل کنید و عروق خونی سالمی داشته باشید.

  • عدم استفاده مجدد از لباس‌های تنگ و کفش‌های پاشنه بلند نیز از دیگر مواردی هستند که باید توجه زیادی به آنها شود.
  • استفاده از معجزه ورزش نیز می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد که البته باید دقت زیادی به انتخاب نوع ورزش و سطح سختی یا آسانی آن داشت.
  • استفاده از محصولاتی مانند جوراب واریس نیز از جمله دیگر روش‌های ممکن برای درمان این بیماری است.
  • در طول دوره‌های درمانی، مبتلایان واریس باید توجه ویژه‌ای به برنامه غذایی خود داشته باشند. طراحی و تنظیم یک برنامه غذایی مناسب از مهم‌ترین اقداماتی است که باید از آن بهره‌مند شوید.

متخصصان زیادی در این حوزه برای درمان انواع واریس فعالیت می‌کنند پس نگران نباشید و سریعاً دست‌ به ‌کار شده و از شر واریس خلاص شوید.

چگونه از تشدید بیماری واریس جلوگیری کنیم؟ 

با چند تغییر در سبک زندگی و ترک عادات مخرب می‌توانید در صورت ابتلا به واریس از تشدید آن پیشگیری کنید: 

  • سیگار را ترک کنید. مصرف دخانیات سلامت سیستم قلبی و عروقی شما را به خطر می‌اندازد و احتمال لخته شدن خون را افزایش می‌دهد.
  • اگر یبوست دارید با مصرف غذاهایی که به رفع یبوست کمک می‌کنند این مشکل را برطرف کنید. یبوست به دلیل فشاری که به عروق وارد می‌کند باعث تشدید بیماری واریس می‌شود.
  • به اندازه کافی تحرک داشته باشید. اگر به دلیل شغلی که دارید مجبور هستید مدت طولانی پشت میز بنشینید توصیه می‌شود هر ازگاهی از جای خود بلند شده و چند قدم راه بروید.
  • اگر دچار اضافه وزن هستید با کمک متخصص تغذیه و یک رژیم غذایی مناسب وزن خود را به حد نرمال برگردانید. توجه کنید اقدام خودسرانه و بدون نظر متخصص تغذیه برای کاهش وزن می‌تواند شرایط شما را بدتر کند.
  • هنگام نشستن پاهای خود را روی هم نیاندازید. روی هم انداختن پاها گردش خون را با اختلال ایجاد کرده و علائم واریس را در عروق واریسی تشدید می‌کند.

برای درمان واریس چه بخوریم؟

تاثیر  ویتامین‌ ها و پروتئین در درمان بیماری واریس

ویتامین‌ها نقش مؤثری برای تقویت ساختار بدن انسان‌ها دارند. ویتامین‌ها از میوه‌ها و مواد غذایی مشخصی تأمین می‌شوند. استفاده مناسب و به ‌موقع از این موارد بسیار مهم است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. میوه‌هایی همچون موز، کیوی، انگور و سیب برای دریافت ویتامین‌های موردنیاز بدن بسیار عالی هستند. در کنار این موارد باید توجه زیادی به عادات غذایی شود. مصرف ویتامین و پروتئین در کنار توجه به دیگر موارد می‌تواند درمان این بیماری باشد.

به‌عنوان‌ مثال بیش از حد مصرف‌کردن مواد غذایی و اضافه وزن از بدترین خصوصیاتی است که معمولاً افراد جامعه به آن مبتلا هستند. سعی کنید همیشه تااندازه‌ای که می‌توانید از غذا استفاده کنید؛ چراکه بیش از آن منجر به بیماری خواهد شد.

درمان بیماری واریس چقدر زمان می ‌برد؟

در یک نگاه کلی می‌توان گفت درمان بیماری واریس می‌تواند از چند ساعت تا چند ماه به طول انجامد.

  • به ‌عنوان ‌مثال اصلاح سبک زندگی و مصرف مواد غذایی در کنار توسعه رژیم غذایی سالم می‌تواند تا یک سال هم زمان بر باشد. نکته جالب این است که بدانید این روش ممکن است بسیار زمان‌بر باشد؛ اما از طرفی کاملاً طبیعی است و اثرات به وجود آمده از آن کاملاً بلندمدت خواهند بود.
  • روش‌های دیگر نیز برای درمان واریس موجود است که یکی از آنها لیزردرمانی است. استفاده از این روش ممکن است دارای هزینه‌های زیادی باشد؛ اما نتایج خیلی سریع و مثبتی خواهد داشت. البته در کنار این موارد باید گفت که استفاده از لیزردرمانی می‌تواند کمی هزینه بر تر از دیگر روش‌های ممکن و موجود باشد. بیماری واریس بسیار ناراحت‌کننده و شایع است؛ اما با توسعه علم روش‌های درمانی نیز توسعه پیدا کرده است.

بررسی کلی

استفاده از لباس‌های تنگ و پوشیدن کفش پاشنه بلند می‌تواند روند ابتلا به واریس را سرعت ببخشد. روش‌های زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد که هر یک دارای مزیت‌ها و معایبی هستند. در تمام طول مدت درمان باید توجه داشت که فقط از خدمات مجموعه‌های معتبر و استاندارد استفاده شود. سوابق پزشکان متخصص و نتایجی که بیماران قبلی از درمان داشتند از جمله مواردی است که باید برای انتخاب دکتر متخصص واریس به آن دقت کرد.

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی