شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی:

برای موقعیت شغلی اکانت منیجر در چه دوره ای باید شرکت کنیم؟

برای موقعیت شغلی اکانت منیجر در چه دوره ای باید شرکت کنیم؟

​هر کسب‌وکاری برای بقای خود و دوام آوردن در بازار رقابتی به رضایت مشتری نیاز دارد. چه شرکتی کوچک باشید چه سازمانی بزرگ، مشتریان شما اگر راضی باشند، به مشتری وفادار تبدیل می‌شوند، بارها سراغتان می‌آیند و حتی محصولات/خدمات شما را به دوستان و آشنایان خود نیز پیشنهاد می‌دهند.

هر کسب‌وکاری برای بقای خود و دوام آوردن در بازار رقابتی به رضایت مشتری نیاز دارد. چه شرکتی کوچک باشید چه سازمانی بزرگ، مشتریان شما اگر راضی باشند، به مشتری وفادار تبدیل می‌شوند، بارها سراغتان می‌آیند و حتی محصولات/خدمات شما را به دوستان و آشنایان خود نیز پیشنهاد می‌دهند.

در گذشته صاحبین کسب‌وکار بدون توجه به خواست مشتری و رضایت او، محصولات و خدماتشان را فقط با توجه به شرایط و امکانات خود به بازار عرضه می‌کردند؛ اما حالا همه می‌دانند که رضایت مشتریان و حرکت در راستای رفع نیازها و خواسته‌های آن‌ها، مهم‌ترین عامل موفقیت هر بیزینس است. به همین خاطر طی این چند سال اخیر مشاغلی که مرتبط با مدیریت امور مشتریان هستند بیش از پیش اهمیت پیدا کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم درباره شغل اکانت منیجری و آموزش مدیریت ارتباط با مشتری اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم.

اکانت منیجر کیست؟

اکانت منیجری یا همان مدیریت امور مشتریان شغل نسبتا جدیدی محسوب می‌شود؛ اما از آن‌جایی که این روزها همه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به آن نیاز دارند، به یکی از پرتقاضاترین، کلیدی‌ترین و مهم‌ترین مشاغل سازمانی تبدیل شده است. در یک تعریف ساده و دقیق می‌توانیم بگوییم اکانت منیجر پل ارتباطی سازمان با مشتریان است، کسی که با بررسی رفتار مشتریان و شناسایی و رفع نیازهای آن‌ها، به این طریق به ایجاد رابطه پایدار با مشتریان کمک می‌کند.

یادتان نرود کسب‌وکاری که نتواند رابطه پایدار و موثری با مشتریانش داشته باشد، نمی‌تواند دوام بیاورد، به همین دلیل در هر سازمانی وجود کسی نیاز است که مدیریت امور مشتریان را به بهترین نحو به دست بگیرد. وقتی نیازها و علایق مشتریان را بشناسید و همواره در پی جلب رضایت مشتری باشید، مشتری هم از میان رقبایتان شما را انتخاب می‌کند و سراغتان می‌آید.

مسئولیت‌ها و وظایف اکانت منیجر در سازمان چیست؟

یک اکانت منیجر حرفه‌ای برای هر سازمانی ضروری است. اگر فکر می‌کنید این پوزیشن شغلی فقط برای سازمان‌های بزرگ نیاز است، باید بگوییم اتفاقا شرکت‌های کوچک و نوپا که هنوز در بین مشتریان خود اعتبار کافی ندارند، برای افزایش اعتبار، اعتمادسازی و بقای کسب‌وکار به مدیر اکانت نیاز دارند. برای حرفه‌ای شدن و کسب مهارت‌های موردنیاز در این زمینه هم می‌توانید در یک دوره مدیریت ارتباط با مشتری معتبر شرکت کنید.

مدیر ارتباط با مشتری تمام سعی خود را می‌کند تا رضایت مشتریان فعلی جلب شود و مشتریان جدیدی برای سازمان جذب شود. اما چطور؟ او نیازهای مشتریان را شناسایی می‌کند، از آن‌ها بازخورد می‌گیرد، برای حل مشکلات و چالش‌های پیش روی مشتریان راه‌حل ارائه می‌دهد و در نهایت طوری برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند که خدمات و پروژه‌ها با بهترین کیفیت و در زمان تعیین‌شده به مشتری ارائه شود و سازمان هم به سودآوری و فروش بیش‌تر دست یابد.

یک اکانت منیجر حرفه‌ای چه مهارت‌هایی باید داشته باشد؟

مهم‌ترین چیزی که یک اکانت منیجر باید در آن مهارت داشته باشد، توانایی برقراری ارتباط موثر بین مشتری و سازمان است. در واقع اکانت منیجر باید این مهارت را داشته باشد که هنگام پیشبرد و انجام پروژه هم منافع و نیازهای سازمان و هم منافع و خواسته‌های مشتری را در نظر بگیرد تا هر دو طرف سود کنند و رابطه‌ای برد-برد و پایدار برقرار شود.

اکانت منیجر با تیم‌های مختلف داخل سازمان از جمله فروش، مارکتینگ، تبلیغات، مالی و... هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد و برای انجام فعالیت‌های مربوط به پروژه برنامه‌ریزی می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت یک مدیر اکانت باید در همه‌ی این زمینه‌ها دانش و اطلاعات نسبی داشته باشد تا بفهمد که مشتری چه می‌خواهد، چه چیزی باید به او عرضه شود و در نهایت خدمات و محصولاتی که به مشتری ارائه می‌شود با نیازهایش تناسب دارد یا نه.

اما می‌رسیم به مهارت‌های عمومی که در شغل اکانت منیجری بسیار مهم است. فقط دانش تخصصی برای به دست آوردن این شغل کافی نیست؛ چرا که یک اکانت منیجر با افراد زیادی در ارتباط است و باید مهارت‌های نرم را در خود تقویت کند.

برای مثال یک مدیر اکانت باید روابط عمومی خوب و فن بیان قوی داشته باشد و بتواند شبکه‌سازی کند. همچنین باید مدیریت زمان و برنامه‌ریزی را به بهترین نحو بلد بوده و پیگیر و مسئولیت‌پذیر باشد. اگر می‌خواهید به‌عنوان اکانت منیجر کاربلد و زبده فعالیت کنید، می‌توانید در یک دوره آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری تمام این مهارت‌های تخصصی و عمومی را یاد بگیرید.

چرا سازمان‌ها مدیر اکانت استخدام می‌کنند؟

ارتباط با مشتریان در جواب دادن به تلفن و دایرکت‌های اینستاگرام خلاصه نمی‌شود، بلکه یک کار تخصصی است و سازمان‌ها باید آن را به یک متخصص بسپارند. شما به‌عنوان صاحب یک بیزینس و کسب‌وکار وقتی یک اکانت منیجر حرفه‌ای استخدام کنید، نرخ نارضایتی‌ها و شکایات به طرز چشم‌گیری پایین می‌آید، مسلما رضایت مشتریان جلب می‌شود و به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند، این مشتری وفادار سفیر برند شما خواهد شد و مشتریان جدید جذب می‌کنید و در نتیجه به فروش بیش‌تر و سودآوری می‌رسید. یک اکانت منیجر کاربلد می‌تواند تضمین موفقیت سازمان باشد و بیزینس شما را متحول کند.

دوره آموزش اکانت منیجر برنادل

از آن‌جایی که اکانت منیجر وظایف مهم و متعددی در سازمان دارد، بنابراین تقویت مهارت‌ها و یادگیری مداوم، برای موفقیت در این شغل بسیار حائز اهمیت است. به همین جهت مجتمع فنی و حرفه‌ای برنادل، برای اولین بار دوره اکانت منیجر را با همکاری مدرسین برترین برندهای ایرانی، تهیه کرده است و با شرکت در این دوره می‌توانید صفر تا صد مهارت‌های موردنیاز اکانت منیجری را یاد بگیرید و در این حوزه مشغول به کار شوید. مباحث دوره کاملا کاربردی بوده و مطابق با نیاز بازار کار طراحی شده است.

نکته مهم این است که این دوره فقط مخصوص اکانت منیجرها نیست؛ بله مدیران اکانت با شرکت در این دوره و ارتقاء مهارت‌هایشان می‌توانند با بهترین سازمان‌ها همکاری کنند و ارتقاء شغلی بگیرند؛ اما علاوه بر اکانت منیجرها همه کسانی که به ارتباط با مشتریان علاقه دارند و این قابلیت را در خود می‌بینند که رابط خوبی بین سازمان و مشتریان باشند، حتی در صورت نداشتن سابقه کاری مرتبط، می‌توانند دوره اکانت منیجر را تهیه کنند و مباحث موردنیاز برای مدیریت امور مشتریان را بیاموزند. البته اگر در زمینه فروش، روابط عمومی، مارکتینگ و... سابقه و تجربه داشته باشید، مسلما مسیر برایتان هموارتر می‌شود.

مزایای دوره account manager چیست؟

همان‌طور که گفتیم دوره مدیریت امور مشتریان برنادل اولین دوره آموزشی است که مطابق با این موقعیت شغلی طراحی شده و مباحثی کاملا کاربردی دارد. با یادگیری سرفصل‌های این دوره و بهره‌گیری از تجربه اساتید می‌توانید کاملا اصولی و حرفه‌ای وارد این حوزه کاری شوید. مباحث دوره هم آپدیت می‌شود و به‌طور رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در ضمن دوره به صورت ویدیوهای ضبط‌شده در بستر اسپات پلیر به شما ارائه می‌شود و بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید ویدیوها را تماشا کنید. یک مزیت مهم دیگر این است که هزینه دوره اکانت منیجر را می‌توانید به صورت اقساطی پرداخت کنید، بنابراین اگر مشتاق یادگیری هستید، نگران هزینه نباشید. همچنین در پایان دوره از سمت مجتمع فنی و حرفه‌ای برنادل به شما مدرک معتبری اعطا می‌شود که حضورتان را در دوره گواهی می‌کند و با ارائه این مدرک به سازمان‌ها شانس استخدام شما بالا می‌رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی