شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

سی چنل یا سی ریل گالوانیزه چیست؟

سی چنل یا سی ریل گالوانیزه یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات ساختمانی و صنعتی است که در دسته بندی ساپورت مدولار قرار میگیرد. ازاین پروفیل برای نگهداشتن لوله ها و یا کابل های برق استفاده می شود. این پروفیل در دو نوع آبکاری سرد و گرم قابل تولید است

سی چنل یا سی ریل گالوانیزه از ورق گالوانیزه تولید میشود . سی چنل یا سی ریل یک پروفیل از دسته ساپورت مدولار به شمار میرود که بسیار کاربردی است که از آن می توان جهت نصب تاسیسات مثل نگهداشتن لوله های فولادی و کابل بوسیله ی انواع بست های دوتیکه ی مخصوص استفاده کرد.

سی چنل گالوانیزه

همچنین از این پروفیل ساپورت میتوان به عنوان مهار کننده ی انواع مختلف ساپورت گالوانیزه با طرح ها و نقشه های مختلف برای نگهداشتن انواع سینی کابل و نردبان کابل بر روی دیوار یا زمین و حتی سقف استفاده کرد.

سی چنل گالوانیزه

سی چنل گالوانیزه یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات ساختمانی و صنعتی است که برای نگهداشتن لوله ها و یا کابل های برق استفاده می شود. این پروفیل در دو نوع آبکاری سرد و گرم قابل تولید است

در فرایند گالوانیزه گرم فلز فولاد در دمای بالا در حمام مذاب فلز روی قرار می گیرد و پس از مدتی از آن خارج می شود. این پروسه باعث پیوند مولکولی فلز روی با فلز فولاد شده و به این ترتیب سطح ورق فولادی توسط فلز روی پوشانده می شود. در فرآیند آبکاری سرد نمک روی در یک محلول اسیدی قرار گرفته و از طریق پاشش بر روی سطح ورق فولادی، گالوانیزه میشود.

از آنجایی که در پروسه گالوانیزه گرم پیوند مولکولی بین فلز روی و ورق فولادی رخ میدهد، طول عمر ورقه های تولید شده با این روش بیشتر خواهد بود.

ابعاد سی چنل

سی چنل ها در برابر فشار و بار های خارجی و همچنین رطوبت مقاومت بالایی دارند و بصورت شاخه های ۲ یا ۳ متری تولید می شوند. همچنین این پروفیل ها از ورق با ضخامت های 0/8 ، 1 ، 1/2 ، ۱٫۵ ، ۲ و ۲٫۵ میلی متر تولید و در  بازار عرضه می گردد.

کاربرد سی ریل

یکی از مطلوب ترین روش های تجهیز کردن سیم ، کابل و همچنین پشتیبانی برای بالا بردن انسجام و انتقال آسان تر در خط های انتقال جریان الکتریکی نصب سینی کابل می باشد، برای این کار در نصب سیستم سینی از سی چنل استفاده می شود.از سی ریل برای نصب ساپورت یا براکت هایی که سینی برق روی آنها نصب می شود، استفاده میشود. همچنین در مواقعی که می خواهید ارتفاع نصب سینی برق را تغیر دهید از سی ریل استفاده میشود

سی چنل سینی کابل

می توانید با استفاده از یک سی چنل، براکت و مهره فنر دار به راحتی این کار را انجام دهید. به این طریق که مهره فنر دار پشت براکت قرار می گیرد و داخل ریل نصب می شود تا با شل کردن مهره فنر دار ساپورت ها بر روی سی ریل قابل تنظیم باشد و می توان آنها را در هر ارتفاع دلخواه نصب و تنظیم کرد. به این منظور سی چنل ها را در طول های متفاوت بسته به تعداد طبقات براکت هایی که قرار است برروی آن نصب کنند با دستگاه پروفیل بر به متراژ دلخواه برش می زنند.

سی ریل ها در تاسیسات ساختمان ها ، آپارتمان ها، مراکز خرید و مرتب کردن سینی برق استفاده می شوند. مثلا نصب کردن انواع لوله های برق فلزی استفاده میشود. سی چنل ها بخاطر استقامت بالایی که در مقابل فشار های عمومی از خود نشان میدهند در نصب تاسیسات استفاده بالایی دارند. سی ریل به طور گسترده در هر سازه ای قابلیت استفاده دارد مانند تجهیزات پزشکی، سیستم های حمایتی پنل خورشیدی، پشتیبانی از لوله های برق و همین طور سینی های کابل و کاربرهای وسیع دیگر از این قطعه جادویی و بسیار پر کاربرد.

ریل بست چنگالی چیست ؟

ریل بست چنگالی همانطور که از اسم آن مشخص است برای مهار و محکم کردن بست های چنگالی مورد استفاده قرار می گیرد. ریل بست چنگالی به آسانی روی انواع سطوح نصب میشود و با ساختاری منحصر به فرد خود بست های چنگالی در سایز های مختلف را به طور کامل بر روی خودش فیکس می کنند.

ریل بست چنگالی

در واقع وظیفه ریل بست چنگالی ساپورت کردن بست چنگالی معمولی و بست چنگالی عایق دار روی خودش میباشد که می توانیم آن ها را در ابعاد مورد نیاز جهت ساپورت انواع بست چنگالی برش داده و در نهایت بتوانیم یک کابل کشی منظم و بدون نقص داشته باشیم.

جنس ریل بست چنگالی

ریل بست چنگالی جزو تجهیزاتی است که در صنعت برق کاری و ساختمان سازی استفاده می‌شود. به نوعی ریل که در جهت نگهداشتن لوله فولادی برق به وسیله بست استفاده می‌شود ریل بست چنگالی گفته میشود.

طریقه نصب سی چنل گالوانیزه برای پشتیبانی از سینی ها

موضوع اصلی که در نصب سی چنل ها باید بررسی کنیم این است که چه نوع ترکیبی را از راد گالوانیزه و سی چنل ها ایجاد کنیم تا بتوانیم سینی ها را در ارتفاعات سازه به شکل معلق و پایدار مهار کنیم. همان طور که در بدنه اصلی سی چنل گالوانیزه مشاهده می کنید که البته در تصاویر مربوطه کاملاً قابل نمایش است چندین پانچ یا سوراخ در طول سی ریل وجود دارد. این پانچ ها کاربردهای بسیار مهمی دارند که اصلی ترین موارد استفاده آنها عبور دادن رادهای گالوانیزه و ایجاد یک ساپورت U شکل می باشد.

سوالی که پیش می آید این است که چگونه میتوانیم یک ساپورت U شکل را ایجاد کنیم. همانطور که گفته شد برای ایجاد یک ساپورت در یک نقطه سقف نیاز به ۲ میل راد گالوانیزه داریم. این رادهای گالوانیزه با توجه به آنکه در طول محور خود تمام رزوه هستند قابلیت پذیرش مهره را دارند. با نصب راد های گالوانیزه در دو انتهای سی چنل گالوانیزه و سپس بستن مهره ها در انتهای راد می توانید یک ساپورت یو شکل را ایجاد کرد

سی چنل سی ریل

قابلیت نصب سی چنل گالوانیزه در سقف و دیوار

با توجه به این اطلاعات برای پشتیبانی از سینی های کابل در مرکز سازه نیاز به ایجاد ساپورت های آویز داریم. بنابراین سی چنل ها حتماً باید برای شکل دهی ساپورت به صورت آویز مورد استفاده قرار گیرند. اما در مواردی که لازم است لوله ها و کابل های برق را در مسیر های سقفی و دیواری هدایت کنیم حتماً باید سی چنل گالوانیزه به طور مستقیم به سقف یا دیوار نصب شود.

امکان استفاده از سی چنل ها در محی.ط های باز

در اغلب موارد مخصوصاً در محیط های صنعتی لازم است که مسیرهای نصب سینی کاملاً در یک محیط باز باشد. در چنین شرایطی سیریل ها با توجه به آن که دارای پوشش گالوانیزه گرم هستند هیچ گاه دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند. به همین دلیل اگر بنا به محدودیتهای موجود در پروژه کابل کشی امکان استفاده از سی چنل ها در سازه های مسقف فراهم نبود جای نگرانی وجود ندارد.

تهیه سی چنل با تضمین بهترین قیمت بازار

شرکت پروسازه با تاسیس کارخانه به مساحت 14000 متر مربع شروع به ساخت انواع ساپورت های مدولار نموده است. و از این نظر میتواند محصولات مدولار را با تضمین بهترین قیمت بازار در اختیار خریداران قرار بدهد. همچنین این شرکت جهت تسهیل دسترسی مشتریان اقدام به تاسیس سایت پروسازه کرده است. شما میتوانید قیمت به روز سی چنل ها را با بالاترین درصد تخفیف در این سایت به صورت جدول  لیست قیمت سی چنل و جی چنل مشاهده نمایید.

تلفن های تماس :

02168154605 - 02168154604 -02168154603 -02168154602 -02168154601 -02168154600

09051095130 - 09107905419

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی