شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

شرایط زندگی بعد از برنده شدن در لاتاری

لاتاری روشی جذاب برای افرادی است که قصد دارند امکان سکونت در کشور آمریکا را به دست بیاورند. پس از برنده شدن در این قرعه‌کشی بزرگ باید به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید تا کلیه مدارک و سوابق شما مورد بررسی قرار بگیرد. شرایط زندگی برای برندگان لاتاری در ایالات متحده به خود آن‌ها و میزان تلاش و کوششان ارتباط دارد.

برنده شدن در لاتاری اگرچه یک موقعیت استثنایی است، اما در پاره‌ای از موارد منجر به ایجاد و استرس در افراد می‌شود. این موضوع زمانی قابل مشاهده است که فرد برنده اطلاعات کافی از بابت مهاجرت به ایالات متحده نداشته باشد و به همین دلیل نتواند از پس چالش‌های این مسیر بر‌آید. لاتاری یک موقعیت طلایی برای کسب گرین کارت آمریکا  است و به همین دلیل نباید از چنین فرصتی چشم‌پوشی کنیم. 

شرایط زندگی بعد از برنده شدن در لاتاری

 

برنده شدن در لاتاری و نتایج لاتاری 

یکی از مواردی که همواره پس از ثبت نام لاتاری ذهن افراد را به خود مشغول می‌‌کند، زمان اعلام نتایج این قرعه‌کشی عظیم است. باید گفت که بازه زمانی مربوط به این موضوع در سال‌های مختلف تغییر پیدا می‌کند و به همین دلیل نمی‌توان بیان کرد که همواره در یک تاریخ خاص نتایج نهایی اعلام می‌شوند. امسال اسامی برندگان لاتاری در اردیبهشت ماه مشخص شد. این موضوع ممکن است در سال آینده تغییر یابد به فروردین یا خرداد موکول شود. شما باید همواره اخبار مربوط به لاتاری را دنبال کنید تا بتوانید سر وقت از نتایج مربوطه اطلاع پیدا کنید.  

 

مهلت لاتاری 

بازه زمانی لاتاری معمولاً بین اوایل ماه اکتبر تا اواسط ماه نوامبر است. این مهلت را می‌توان برابر با اواسط ماه مهر تا اواسط ماه آبان دانست. کلیه افرادی که قصد دارند در لاتاری شرکت کنند باید در این بازه زمانی به خصوص به سایت dvprogram.state.gov  مراجعه کنند. در این سایت با وارد کردن اطلاعات ساده‌ای همچون نام و نام خانوادگی، آدرس و مواردی از این دست می‌توانید مراحل ثبت‌نام خود را به پایان برسانید. در مرحله آخر یک کد اختصاصی در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بتوانید هنگام اعلام نتایج با استفاده از آن وضعیت برندگان را چک کنید. برنده شدن در لاتاری در همین مرحله مشخص می‌شود. 

برنده شدن لاتاری

 

برنده شدن لاتاری 

برنده شدن در قرعه کشی لاتاری و کسب گرین کارت آمریکا تنها یکی از مراحل مهاجرت به ایالات متحده است. برندگان لاتاری نمی‌توانند پیش از پشت سر گذاشتن مواردی همچون انگشت‌نگاری و یا مصاحبه با افیسر سفارت، اجازه ورود به خاک آمریکا را کسب کنند. افرادی که در این قرعه‌کشی برنده نشده‌اند نیز نباید ناامید شوند و بهتر است خود را برای ثبت‌نام سال بعد آماده کنند. هر ساله بسیاری از ایرانیان در لاتاری برنده می‌شوند و شما هم می‌‌توانید در بین آنان قرار بگیرید. 

 

معایب برنده شدن لاتاری 

به راستی نمی‌توان هیچ عیب خاصی را برای این موضوع پیدا کرد. شما به عنوان یک برنده لاتاری می‌‌توانید با پیمودن یک مسیر به نسبت ساده شهروند آمریکا شوید. این در حالی است که متقاضیان ویزای تحصیلی و یا کاری آمریکا اغلب با شکست مواجه می‌شوند و حتی فرصت سفر به این کشور را پیدا نمی‌کنند. برای برخی، تنها عیب برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری، دور شدن از خانواده و دوستان است. البته شما پس از ورود به آمریکا می‌توانید وارد جوامع فارسی زبان شوید و به راحتی دوستان جدیدی پیدا کنید. 

شرایط برنده شدن لاتاری 

یکی از جذابیت‌های بسیار مهم لاتاری آن است که شانس همه افراد شرکت‌کننده در آن برابر خواهد بود. این فکر که اگر در همان ساعات اولیه آغاز لاتاری، ثبت نام کنید شانس بیشتری خواهید داشت چندان درست نیست. هر ساله افراد بسیار زیادی از سراسر جهان فرم آنلاین ثبت‌نام در لاتاری را تکمیل می‌کنند تا شانسی برای تبدیل شدن به یک شهروند آمریکایی را داشته باشند. 

ایرانی بودن یک فرد به هیچ عنوان منجر به کاهش یا افزایش شانس وی برای برنده شدن در لاتاری نخواهد شد و لازم نیست از این بابت نگرانی خاصی داشته باشید. علاوه بر این، مواردی همچون مجرد بودن یا متأهل بودن، ثبت‌نام به همراه خانواده، میزان تمکن مالی فرد ثبت‌نام کننده و... تأثیر خاصی بر روی نتایج نهایی لاتاری نمی‌گذارد. تنها نکته‌ای که نباید فراموش کنید، ارائه اطلاعات درست در زمان ثبت‌نام است. 

شرایط برنده شدن لاتاری

 

هزینه لاتاری بعد از برنده شدن 

هزینه‌هایی که پس از برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری باید پرداخت کنید، شامل موارد گوناگونی است. نخستین موردی که در این زمینه می‌توانیم به آن اشاره کنیم، مبلغی است که باید جهت تهیه بلیط مراجعه به سفارت آمریکا در کشورهای همسایه در نظر داشته باشید. هزینه بعدی نیز مربوط به ترجمه مدارک تحصیلی و شغلی است. علاوه بر این موارد، ممکن است پس از مراجعه به سفارت و یا در حین مراحل انگشت‌نگاری هزینه‌های جانبی دیگری از شما دریافت شود. 

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری 

مهاجرت به آمریکا شامل مراحل مختلفی است و این موضوع برای برندگان لاتاری نیز صحت دارد. در صورتی که شانس خوبی داشته‌اید و در این قرعه‌کشی برنده شده‌اید، باید منتظر دریافت یک ایمیل جانبی از سوی سازمان برگزارکننده لاتاری باشید. در این ایمیل به شما اعلام می‌شود که در چه تاریخی و در چه ساعتی باید به یکی از سفارت‌های ایالات متحده آمریکا در کشورهای همسایه مراجعه کنید. به طول معمول پرونده تمامی برندگان تا پیش از ۳۰ سپتامبر مورد بررسی قرار می‌گیرد. مهم‌‌ترین فرمی که در این مرحله باید پر کنید، فرم DS-260 است. 

پس از مراجعه به سفارت انتخاب شده، باید در یک مصاحبه شرکت کنید که در آن با سوالات مختلفی روبرو خواهید شد. این سوالات عموماً در مورد زندگی شخصی شما در ایران است. به عنوان مثال، پس از برنده شدن در لاتاری از آقایان در مورد وضعیت پایان خدمت آن‌ها و همچنین ارگانی که در‌ آن حضور داشته‌اند سوال می‌شود. علاوه بر این،‌ افیسر از شما می‌پرسد که پس از ورود به آمریکا قصد دارید در چه ایالتی زندگی کنید و برای کسب درآمد چه مهارتی دارید.  

پس از پایان این مرحله، دوباره باید برای مدت نسبتاً زیادی منتظر بمانید تا نتیجه نهایی درخواست شما جهت ورود به ایالات متحده مورد بررسی قرار بگیرد. توجه داشته باشید که تعداد برندگان لاتاری زیاد است و همین امر رسیدگی به پرونده‌ها را به فرایندی پیچیده تبدیل می‌کند. اگر با درخواست‌تان موافقت شود، می‌توانید به صورت قانونی به آمریکا سفر کنید. 

 

هزینه زندگی در امریکا برای برندگان لاتاری 

برخی از افراد تصور می‌کنند که دولت ایالات متحده آمریکا به برندگان لاتاری مبلغی را به عنوان کمک هزینه زندگی پرداخت می‌کند. باید گفت که این ذهنیت کاملاً نادرست است و نباید به آن تکیه کنید. حتی برندگان لاتاری نیز باید هزینه‌های زندگی خود را به صورت شخصی پرداخت کنند. 

میزان هزینه زندگی شما در خاک آمریکا طبیعتاً به اقدامات مالی خودتان ارتباط دارد. ممکن است کل هزینه یک فرد در هر ماه به هزار دلار نیز نرسد. به طور میانگین، پیشنهاد می‌شود که کلیه برندگان لاتاری پیش از سفر به ایالات متحده هزینه زندگی سه ماه خود را به همراه داشته باشند. اگر میانگین این مبلغ را ۲۰۰۰ دلار در نظر بگیریم، شما به حداقل شش هزار دلار پول نقد نیاز دارید. 

البته، همان‌طور که گفته شد این مبلغ برای همه صدق نمی‌کند. اگر توانایی زندگی در خانه‌های اشتراکی را دارید و یا هزینه پوشاک و خوراک شما چندان زیاد نیست، حتی با ماهی ۱۵۰۰ دلار نیز قادر به ادامه زندگی خواهید بود. طبیعتاً پس از یافتن یک شغل مناسب، می‌توانید بودجه‌بندی مالی خود را تغییر دهید. 

هزینه زندگی در امریکا برای برندگان لاتاری

 

سخن پایانی

لاتاری روشی جذاب برای افرادی است که قصد دارند امکان سکونت در کشور آمریکا را به دست بیاورند. پس از برنده شدن در این قرعه‌کشی بزرگ باید به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید تا کلیه مدارک و سوابق شما مورد بررسی قرار بگیرد.  شرایط زندگی برای برندگان لاتاری در ایالات متحده به خود آن‌ها و میزان تلاش و کوششان ارتباط دارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی