شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بررسی درآمد فارغ التحصیلان پزشکی در بلاروس با موسسه مهاجرتی هما

بررسی درآمد فارغ التحصیلان پزشکی در بلاروس با موسسه مهاجرتی هما

 

رشته های پزشکی‌ و دندانپزشکی همواره از رشته های محبوب برای تحصیل در جهان شناخته شده است. دانشجویان بسیاری علاقه مند به تحصیل در زیر شاخه های پزشکی و گرفتن تخصص هستند اما به علت های گوناگونی نمی توانند در کشورشان به این هدف دست پیدا کنند. بخصوص کنکوری هایی که در ایران زندگی می کنند. بالا بودن متقاضیان کنکور تجربی در سال های اخیر موجب شده تا شانس پذیرش دانشجویان در دانشگاه های دولتی پایین بیاید. همین امر نیز دانش آموزان را به فکر مهاجرت و تحصیل در کشور های دیگر انداخته است. از آنجایی که بازار کار پزشکی همواره بازاری فعال و میازمند پزشک و متخصص است، دانشجویان دغدغه ای برای پیدا کردن کار نخواهد داشت. 

البته با توجه به هزینه های بالای تحصیل پزشکی در کشور های اروپایی، متقاضیان کشور دیگیری همچون بلاروس را برای ادامه تحصیلات شان انتخاب می کنند. 

بلاروس یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیل پزشکی است که شرایط مناسبی را برای دانشجویان فراهم آورد. تحصیل پزشکی در بلاروس به ویژه برای دانشجویان ایرانی فرصتی طلایی به حساب می آید؛ چرا مه سطح درآمد شان در این رشته و این کشور بسیار بالاست. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به صوزت جامع در خصوص درآمد فارغ التحصیلان پزشکی در بلاروس و شرایط تحصیل در این کشور صحبت نماییم. 

 

سیستم آموزش پزشکی در بلاروس

 

 سیستم آموزش پزشکی در بلاروس

از آنجایی که بلاروس یکی از کشور های مناسب برای زندگی‌و کار است، شرایط آموزشی مناسبی را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده است. تحصیل دزشکی در بلاروس  با توجه به استاندارد های بالای بین المللی می باشد. دانشگاه های موجود در بلاروس از دانشگاه های معتبر و رتبه دار در جهان هستند. در نتیجه دانشجویان فارغ االتحصیل از این کشور می توانند در سایر کشور ها با مدرک پزشکی شان مشغول به کار شوند. برخی از دانشگاه های این کشثر به ویژه دانشگاه هایی که واقع در مینسک، پایتخت کشور بلاروس، هستند از اعتبار علمی بالایی برخوردارند. 

طول دوره تحصیل دانشجویان بلاروس در رشته پزشکی نزدیک به ۶ سال است که شامل دروس تئوری و عملی می باشد. در پایان دوره تحصیلی، دانشجویان باید دوره های کارآموزی خود را برای اخذ مجوز فعالیت در بیمارستان های این کشور پشت سر گذارند. به همین خاطر تسلط به زبان این کشور از الزامات بر قراری ارتباط با بیماران می باشد. سیستم آموزشی بلاروس هم به زبان انگلیسی و هم روسی است. دانشجویان بین المللی عموما به زبان روسی تسلطی ندارند و بیشتر آموزش های شان به زبان انگلیسی است.   

 

شرایط مهاجرت تحصیلی به بلاروس

شرایط مهاجرت تحصیلی به بلاروس برای دانشجویان بدین صورت است که آنها با ترجمه مدارک تحصیلی و هویتی شان از طریق موسسه مهاجرتی درخواست پذیرش زا به دانشگاه های این کشور ارسال می کنند. درصورت پذیرش درخپاست متقاضی، دانشگاه نامه تاییدیه درخواست را ارسال کرده و دانشجو می تواند نسبت به اخذ ویزا تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهد. 

 

بازار کار فارغ التحصیلان پزشکی در بلاروس

بازار کار برای فارغ التحصیلان در کشور بلارپس تا حد بسیار زیادی به عواملی همچون نوع تخصص، سطح تجربه، محل کار، زبان دانشجو وابسته است. یکی از چالش های اصلی دانشجویان برای کار در کشور بلاروس، زبان این کشور است. از آنجایی که در رشته پزشکی ارتباط با بیمار بسیار مهم و ضروری است، آنها باید به زبان روسی تسلط کافی را داشته باشند. هرچند آموزش های پزشکی به زبان انگلیسی بوده اما تعامل با بیماران از اهمیت ویژه ای بر خوردار است. از سوی دیگر تقاضای پزشک و پرستار در بازار های کاری بلاروس کمی متفاوت می باشد. پزشکان عمومی تازه فارغ التحصیل شده اغلب در مراکز درمانی عمومی مشغول به کار می شوند تا بتوانند تجربه کافی را کسب کنند. در مقابل پزشکان متخصص نیز در بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی مشغول به کار می شوند و سطح درآمدی شان بسیار بالا تر است.

 

درآمد پزشکان عمومی در بلاروس 

پزشکان عمومی تازه وارد درآمد پایه ای دارند. این مبلغ به صورت میانگین از ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ روبل بلاروس در ماه است. با وجود اینکه این درآمد پایین است، اما هزینه های زندگی نیز در این کشور پایین می باشد. البته با افزایش تجربه متقاضیان درآمد شان در سال های بعد رشد قابل توجهی خواهد داشت و تا ۲۰۰۰ روبل نیز بالا می رود. درآمد پزشکانی که در بخش های دولتی مشغول به کار هستند نیز معمولا کمتر از بخش خصوصی است. اما با این وجود برخی از پزشکان عمومی ترجیح می دهد تا در بخش دولتی مشغول به کار شوند چرا که دارای امنیت شغلی و تضمین شغل است.  

 

 درآمد متخصصان در بلاروس

پزشکان متخصص در بلاروس با توجه به تخصص شان در آمد نسبتا بالایی دارند. متخصصان در رشته های مختلف، جراحی، قلب و عروق، زنان و زایمان و چشم پزشکی درآمد بسیار بالایی داشته که میانگین آن حدود ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ روبل بلاروس است. البته این مبلغ در ماه متغیر است و بسته به تخصص و محل کار بیشتر هم خواهد شد. البته بسیار از متخصصان پزشکی از طریق مهاجرت کاری به این کشور می آینده تا زندگی بهتری را تحربه کنند.

 

سخن پایانی

در پایان این مقاله، باید بگوییم عوامل مختلفی بر درآمد فارغ التحصیلان پزشکی تاثیر می گذارد از جمله تخصص، محل کار، کار در بخش خصوصی یا دولتی، تجربه کاری شان و زبانی که به آن تسلط دارند. عموما افراد با زبان انگلیسی در بلاروس نمی توانند با بیماران ارتباط داشته باشند. به همین خاطر داشتن دانش زبان روسی بسیار مهم و ضروری است. درآمد فارغ التحصیلان بلاروس با وجود اینکه نسبت به کشور های اروپای غربی پایین است، اما هزینه های زندگی و مسکن پایینی داراد. به همین خاطر برای دانشجویان شرایط قابل قبولی به حساب می آید. فارغ التحصیلانی که تخصص خود را دریافت کرده اند، می توانند فرصت های شغلی پر درآمدی را در این کشور دارا باشند. اما تنها چالش پیش روی شان زبان روسی است که اگر به آن تسلط نداشته باشند، نمی توانند با بیماران خود تعامل کنند؛ اما این فارغ التحصلان از دانشگاه های بلاروس می توانند با اعتبار مدرک شان در کشور های دیگر مشغول به کار شوند که شرایط زبانی مناسب تری را داراست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی