شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

شستن فرش با شامپو در قالیشویی تهران

شستشوی فرش شاید یکی از سخت ترین کارها در قدیم محسوب می شد. شستن فرش با مواد شوینده و سپس مراحل آبکشی و پهن کردن فرش روی فضای باز که ممکن بود گاهی چند ساعت طول بکشد. از طرف دیگر این روش ممکن بود موجب چرک تاب شدن فرش و بروز لکه‌های زرد رنگ روی فرش و ریشه‌ها آن شود. اما امروزه کمتر کسی از این روش برای شستشوی فرش در خانه استفاده می کند. یکی از رایج ترین روش‌های شستشوی فرش و قالی، استفاده از شامپو فرش است. روشی بسیار راحت تر از روش‌های سنتی شستشوی فرش که نه نیاز به آبکشی دارد و نه زمان زیادی از شما صرف می کند.

 

اما آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که فرش‌هایی که در قالیشویی با شامپو فرش شسته می شوند، بسیار تمیزتر از فرش‌های تمیز شده در خانه هستند؟ آیا مواد شوینده مورد استفاده در قالیشویی با شامپو فرش‌هایی که ما خریداری می کنیم، متفاوت است؟ در ادامه این مقاله می توانید با روش شستن فرش با شامپو در قالیشویی آشنا شوید.

 

مهم ترین تفاوت شستن فرش با شامپو در قالیشویی

 

11

 

قبل از هر چیزی باید بدانید که شامپو فرش‌های صنعتی با شامپو فرش‌هایی که در خانه استفاده می شوند متفاوت هستند. به طور کلی شامپو فرش‌های خانگی بسیار ضعیف هستند و فرمولاسیون ساده تری نسبت به شامپو فرش‌های صنعتی دارند. این شامپو برای شستشوی فرش توسط تجهیزات پیشرفته تر مناسب هستند و از طرفی قیمت بالاتری نسبت به شامپو فرش‌های خانگی دارند. به همین دلیل نتیجه کار نیز در انتها متفاوت خواهد بود. معمولاً شستن فرش با شامپو در قالیشویی فرش‌های شما را بسیار تمیز تر خواهد کرد، در حالی رسیدن به این نتیجه در خانه بسیار سخت تر است.

 

چرا برای شستن فرش با شامپو از قالیشویی کمک بگیریم؟

 

شستن فرش با شامپو فرش مستلزم رعایت مراحل متفاوتی است که عدم انجام دادن صحیح هر کیک از مراحل می تواند به فرش‌های شم آسیب برساند تا لکه‌های روی فرش را تمیز نکند. برای شستن فرش با شامپو فرش در خانه شما ابتدا باید فرش را جارو بزنید، سپس شامپو فرش را با آب ترکیب کنید و خوب هم بزنید و به وسیله یک اسفنج کف شامپو فرش را از روی آب بردارید و فرش را تمیز کنید. برای این کار باید دست‌هایی قوی داشته باشید، چون ممکن است در میانه راه دست‌هایتان درد بگیرد. بعد از اتمام این کار باید تا چند ساعت مراقب باشید روی فرش راه نروید و بعد آن را جارو کشی کنید. اما زمانی که فرش‌هایتان را به بهترین قالیشویی می سپارید، در قالیشویی با استفاده از شامپو فرش‌هایی با فرمولاسیون قوی تر و تجهیزات پیشرفته تر به راحتی فرش شما را تمیز می کنند. در این روش فرش شما بهتر تمیز می شود و احتمال آسیب به بافت فرش نیز کمتر است.

 

مزیت‌های شستن فرش با شامپو در قالیشویی

 

  • از بین بردن سریع لکه‌ها
  • قدرت لکه بری قوی نسبت به شامپو فرش‌های خانگی
  • خشک شدن  سریع فرش بعد از شستشو
  • عدم کدر شدن رنگ فرش
  • عدم ترکیب شدن رنگ فرش
  • عدم زرد شدن فرش و ریشه‌های آن
     

مراحل شستن فرش با شامپو در قالیشویی

 

4

 

در قالیشویی‌ها برای شستن فرش ابتدا آن‌ها را غبارگیری می کنند. برای این کار معمولاً از یک دستگاه شبیه به جاروبرقی استفاده می شود که به طور عمقی فرش را از گرد و غبار پاک می کند. بعد از بین رفتن گرد و خاک فرش‌ها با استفاده از شامپو فرش‌های صنعتی و دستگاه‌های پیشرفته شستشو می شوند. از همین رو این فرآیند در مدت زمانی کوتاه و با بالاترین کیفیت انجام می شود. بعد از آن در صورت نیاز فرش با استفاده از دستگاه‌هایی مخصوص خشک می شود. تمامی این فرآیندها با استفاده از تجهیزات مدرن انجام می شود و از همین رو هم لکه‌های به خوبی از روی فرش تمیز می شوند و هم کیفیت شستشو نسبت به نیروی انسانی بالاتر است.

 

نکاتی مهم در مورد شستن فرش با شامپو در قالیشویی

 

فرش‌ها جنس‌های مختلفی دارند و برای شستشوی هر یک از انواع فرش باید از شوینده مخصوص به آن استفاده نمود. برخی از فرش‌ها تنها باید خشکشویی شوند و از طرفی امکان شستشوی برخی دیگر از فرش‌ها با شامپو فرش و شوینده‌های مخصوص وجود دارد. بنابراین در نظر گرفتن جنس و بافت فرش مهم ترین موضوعی تعیین کننده برای شستن فرش با شامپو در قالیشویی محسوب می شوند. قبل از شروع فرآیند شستشو فرش‌ها به خوبی توسط کارشناسان قالیشویی بررسی می شوند. سپس فرش‌هایی که با شامپو فرش آسیب نمی بینند، از این روش شسته می شوند. 

به طور کلی شامپو فرش‌ها با قدرت‌های مختلفی تولید می شوند. استفاده از شامپوهای قوی برای شستشوی فرش‌هایی که بافت حساسی دارند، چندان مناسب نیست. از همین رو برای فرش‌هایی با بافت نازک و تراکم پایین از شامپو فرش‌های ضعیف تر استفاده می شود.

شستن فرش با شامپو در قالیشویی یکی از رایج ترین روش‌های شستشوی فرش محسوب می شود که بسیاری از قالیشویی‌ها با ارائه خدمات قالیشویی، این خدمات را به شیوه راحت تری در اختیار مشتری قرار می دهند. قالیشویی نوین یکی از مجهزترین قالیشویی‌های تهران است که برای شستشوی فرش از دستگاه‌های مدرن و شوینده‌های باکیفیتی استفاده می کند. از همین رو شما می توانید خدمات باکیفیتی از این قالیشویی دریافت کنید و فرش های خود را با بهترین روش بشویید و تمیزی آن لذت ببرید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی