شمانیوز
شما نیوز

محلبی کرم لاته

برای عصرانه یک دسر جدید درست کن / طرز تهیه محلبی کرم لاته

برای عصرانه یک دسر جدید درست کن / طرز تهیه محلبی کرم لاته

اگر شماهم به تهیه دسر های جدید و متنوع علاقه دارید تا پایان این همراه ما بمانید.

به گزارش شمانیوز :محلبی کرم لاته یک دسر خوشمزه و خامه‌ای است که با ترکیب شیر، شکر و نشاسته تهیه می‌شود و معمولاً با طعمی دلپذیر و ملایم سرو می‌شود.این محلبی کرم لاته به دلیل بافت نرم و کرمی‌اش، محبوبیت زیادی در میان دوستداران دسرها دارد و می‌تواند به عنوان یک گزینه عالی برای مهمانی‌ها و مناسبت‌ها باشد.محلبی کرم لاته معمولاً با طعم‌های مختلفی مانند وانیل، شکلات یا قهوه تهیه می‌شود و می‌توان آن را با میوه‌های تازه یا سس‌های مختلف تزئین کرد.تهیه محلبی کرم لاته بسیار ساده است و می‌توان آن را به راحتی در خانه آماده کرد، که این امر باعث می‌شود تا یک دسر خانگی خوشمزه و سریع باشد.

مواد لازم

شیر ۱ لیتر

شکر ۱٫۵ لیوان

نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری

آرد ۲ قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ ۱ عدد

وانیل نوک قاشق چایخوری

خامه صبحانه ۲۰۰ گرم

پودر کاکائو برای تزیین

شکلات تلخ ۸۰ گرم

قهوه فوری ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه محلبی کرم لاته خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر، آرد، نشاسته ذرت، زرده تخم مرغ و وانیل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و با همزن دستی یا چنگال مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا بافت مواد شبیه فرنی شود. توجه داشته باشید که مواد باید با حرارت خیلی کم به غلظت برسند تا طعم خامی نشاسته و آرد گرفته شود.

پس از اینکه غلظت مواد به فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و کمی صبر می کنیم تا مایه دسر از داغی بیفتد، سپس خامه هم دمای محیط را به آن اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم.

مایه دسر را به ۳ قسمت تقسیم می کنیم، قسمت ساده را درون ظرف های سرو می ریزیم. به یکی از قسمت های باقیمانده شکلات تلخ اضافه کرده و به قسمت دیگر قهوه فوری اضافه می کنیم.

حالا مواد را مخلوط می کنیم تا رنگشان تغییر کند و کاملا یکدست شود، سپس قسمت های رنگی را هم به ترتیب درون ظرف های سرو می ریزیم. در آخر مقداری پودر کاکائو روی دسرها الک می کنیم و در یخچال قرار می دهیم.

توجه داشته باشید که تعداد لایه های دسر و رنگ ها سلیقه ای است و از مواد دیگر نیز می توانیم برای تغییر رنگ دسر استفاده کنیم. پس از گذشت دو ساعت می توانیم دسرها را از یخچال خارج کرده و سرو کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی