شمانیوز
شما نیوز

سوپ مرغ

طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه

طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه

سوپ مرغ یکی از انواع سوپ های خوشمزه است که مناسب فصل پاییز و زمستان می باشد.

به گزارش شمانیوز :سوپ مرغ یکی از غذاهای سنتی و محبوب است که به دلیل طعم دلپذیر و خواص مغذی‌اش، در بسیاری از فرهنگ‌ها تهیه می‌شود.این سوپ مرغ معمولاً با استفاده از گوشت مرغ، سبزیجات تازه، ادویه‌جات و گاهی رشته یا برنج تهیه می‌شود.سوپ مرغ به عنوان یک غذای راحت و آرامش‌بخش شناخته می‌شود و معمولاً در روزهای سرد یا هنگام بیماری مصرف می‌شود.علاوه بر طعم لذیذ، سوپ مرغ به عنوان منبعی غنی از پروتئین و ویتامین‌ها، به تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند.

مواد لازم

سینه مرغ نصف سینه مرغ تقریبا 250 گرم

هویج 2 عدد متوسط

پیاز 2 عدد متوسط

سیب زمینی یک عدد

سبزی جعفری 50 گرم

قارچ 300 گرم

رب 2 قاشق برای خوش رنگ کردن

سیر 1 حبه

فلفل به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

مقداری روغن در تابه می ریزیم و پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم و داخل تابه می ریزیم و آن را تفت می دهیم.

حدود دو لیوان آب درون قابلمه مناسب ریخته و سینه مرغ را به آن اضافه کنید و برای از بین بردن بوی ضخم مرغ از پیاز، زردچوبه، فلفل و یک حبه سیر استفاده کنید و سپس روی شعله مناسب قرار دهید تا مرغ حالت نیم پز به خود بگیرد.این کار حدود 45 دقیقه زمان می برد.

مرغ را خارج کنید و آن را ریش‌ریش کنید و در ظرفی نگهداری کنید و آب مرغ را نیز برای ادامه کار نگهداری کنید.

هویج ها را یا به صورت نگینی خرد می کنیم و یا با رنده بزرگ رنده می کنیم و سپس آن را به تابه ای که پیاز در آن تفت داده شده است اضافه می کنیم و همراه پیاز تفت می دهیم و این نکته را در نظر داشته باشید که مواد نباید سرخ شود چون خاصیت آن از دست می رود.

مرغ ریش‌ریش شده را به تابه ای که هویج و پیاز در آن تفت داده شده بود اضافه می کنیم و تفت میدهیم تا کامل باهم مخلوط شوند. سپس نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم و کمی دوباره تفت می دهیم.

آب مرغ نگهداری شده از مرحله دوم را صاف می کنیم و کف آن را خارج می کنیم و سیب زمینی را به صورت مربع خرد می کنیم و داخل آن میریزیم و سپس پیاز ، هویج و مرغ تفت داده شده را به داخل قابلمه میریزیم و در حرارت مناسب می گذاریم تا پخته شود.

قارچ ها را در اندازه های مناسب ریز می کنیم و داخل تابه ای به همراه روغن (روغن زیتون بهتر) تفت می دهیم و به آن نمک و فلفل میریزیم و در آخر رب گوجه را به آن اضافه می کنیم و مقداری تفت می دهیم.

بعد از اینکه قارچ ها خوب تفت داده شد آن را درون قابلمه ریخته و کمی مواد داخل قابلمه را مخلوط می کنیم و مقداری آب داخل قابلمه ریخته و شعله را کم می کنیم تا خوب جا بیفته و سپس جعفری را به آن اضافه می کنیم.

سوپ مرغ شما آماده است می توانید نوش جان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی