شمانیوز
شما نیوز

ترشی فلفل

ویدیو / طرز تهیه ترشی فلفل مخصوص پاییز

ویدیو / طرز تهیه ترشی فلفل مخصوص پاییز

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که در پاییز و زمستان ترشی خانگی تهیه میکنند تا پایان این خبر همراه ما بمانید.

به گزارش شمانیوز :ترشی فلفل یکی از انواع ترشی‌های محبوب است که با استفاده از فلفل‌های تند یا ملایم تهیه می‌شود و طعمی تند و خوشمزه به غذاها می‌بخشد.ترشی فلفل معمولاً با ترکیب فلفل، سرکه، نمک و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود و می‌تواند به عنوان یک چاشنی یا همراه غذاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.ترشی فلفل نه تنها طعم‌دهنده‌ای عالی است، بلکه به دلیل وجود فلفل، خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی نیز دارد که می‌تواند به سلامتی کمک کند.ترشی فلفل به راحتی در خانه قابل تهیه است.ترشی فلفل می‌تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای نگهداری فلفل‌های تازه در طول فصل‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

مواد لازم

● فلفل شیرین: ۲۰۰ گرم

● ترخون خشک: ۱ قاشق چایخوری

● تخم گشنیز: ۱ قاشق چایخوری

● سیر: ۴ حبه

● سرکه به مقدار لازم (سفید یا قرمز یا سرکه سیب)

● نمک: ۱ قاشق غ خ

● آب: ۲ لیوان

● نمک: ۱ قاشق غ خ

طرز تهیه

(۱) اول از همه فلفل ها رو تمیز می شوریم و ۳۰ دقیقه در محلول آب و نمک شامل ۲ لیوان آب و ۱ قاشق غذاخوری نمک در قابلمه می گذاریم بجوشد.

روی قابلمه در نزارید به جاش یه جسم سنگین بزارید که فلفل ها بالا نیاد.

(۲) بعد از اینکه جوشید، فلفل ها را در همان ظرف و حالت اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت بماند سپس آبکش کرده و یک ساعت فلفل ها را روی پارچه پهن می کنیم تا خشک شود.

(۳) حالا فلفل ها را در ظرف شیشه ای خشک و تمیز که برای این مقدار مناسب باشد، بریزید سپس ۴ حبه «سیر»، ۱ قاشق چایخوری «تخم گشنیز»، ۱ قاشق چایخوری «ترخون خشک» و ۱ قاشق غذاخوری «نمک» هم اضافه کرده و سرکه را تا پر شدن کامل شیشه بریزید و درشو محکم بسته و ظرف رو یه تکون بدهید.

(۴) در این مرحله شیشه ترشی را به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب جوش گذاشته تا بجوشید، سپس در آورده و به صورت برعکس در محیط آشپزخانه به مدت ۳ ساعت قرار می دهیم.

(۵) در نهایت به مدت دو هفته (۱۴ روز) داخل یخچال قرار داده تا این ترشی خوشمزه آماده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی