شمانیوز
شما نیوز

تیمداری فولاد ماهان در ورزش زورخانه ای

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان در مراسم رونمایی از تیم زورخانه ای این باشگاه با بیان این که این باشگاه در اولین رشته آیینی ثبت شده در یونسکو تیم داری می کند، گفت: تیم ورزش های زورخانه ای، گل سر سبد تیم های ورزشی این باشگاه است و توجه به رشته هایی در قالب ورزش باستانی فرهنگ و اعتقادات دینی ما را با ورزش قهرمانی و پهلوانی عجین می سازد.

به گزارش خبرنگار شبكه مردمي اطلاع رساني(شمانيوز) از اصفهان، محمدرضا ساكت روز دوشنبه در مراسمي كه به مناسبت فرارسيدن روز ملي فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي برگزار شد، افزود: امام راحل درباره اهميت و جايگاه ورزش هاي زورخانه اي و تلاش براي تقويت ياد خدا و اميرالمومنين (ع) توسط ورزشكاران توصيه فرموده بودند.

وي با بيان اين كه باشگاه فولاد ماهان سپاهان افتخار دارد در مهم ترين و فرهنگي ترين رشته ورزشي كشور تيم داري كند، خاطرنشان ساخت: اين تيم تلاش مي كند در قالب ورزش باستاني فرهنگ و اعتقادات ديني را با ورزش قهرماني و پهلواني عجين كند. وي تصريح كرد: اين باشگاه توجه به مسايل اخلاقي و جوانمردي را در راس كار خود قرارداده و به ياري خدا حضور فعالي در ورزش پهلواني خواهد داشت.

ساکت در ادامه به ورزش زورخانه ای باشگاه اشاره کرد و افزود: مهم ترین، اساسی ترین، فرهنگی ترین و پرافتخارترین رشته ای که افتخار داریم امروز آن را مورد حمایت خود و قهرمانان آن را تحت پوشش قرار دهیم، تیم ورزش زورخانه ای و هنرهای فردی است؛ تیمی که در قالب ورزش باستانی تلاش می کند و فرهنگ و اعتقادات دینی ما را با قهرمانی و پهلوانی و ورزشکاری منزوج کرده است. قهرمانانی که دین و کلام ائمه اطهار را با پهلوانی به هم درمی آمیزند و بهترین ظرفیت های پهلوانی را بروز می دهند.

مدیرعامل باشگاه فولادماهان تصریح کرد: این باشگاه افتخار دارد تا در کنار برخی رشته های ورزشی که از ظرفیتها و بازتابهای خوبی در کشور برخوردارند توجه به مسائل اخلاقی و جوانمردی را در راس کار خود قرارداده و حضور فعالی در ورزش پهلوانی داشته باشد. وی با اشاره به فعالیت 33تیم ورزشی باشگاه فولادماهان در رده های سنی مختلف اظهار داشت: بواسطه تبرک یافتن این رشته با نام خدا و ائمه اطهار،تیم ورزش های زورخانه ای برکت فعالیت های باشگاه و گل سرسبد تیم های ورزشی فولادماهان سپاهان است.

رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای از دیگر سخنران این مراسم بود. سیدرضا اخروی در صحبت های خود به روند روبه رشد ورزش های باستانی در کشور پرداخت و اظهار داشت:با ثبت این رشته به عنوان اولین رشته آئینی در یونسکو، نامگذاری 17شوال به نام روز ورزش های پهلوانی و زورخانه ای از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی و ورزش های زوخانه ای زمینه توجهات بیشتر در این رشته بیش از پیش فراهم شد. سيدرضا اخروي با بيان اين كه ورزش زورخانه اي با برخورداري از فرهنگ قوي، وسيع و پويا قابل تعميم به همه بخش ها و لايه هاي زندگي مردم جامعه است، خاطرنشان ساخت: ورزش هاي زورخانه اي تنها به يك ورزش خلاصه نمي شود و مي تواند سرنوشت زندگي افراد را تغيير دهد.

وي گفت: مراسم هاي گلريزان و پهلواني تنها بخشي از فوايد توجه به ورزش هاي زورخانه اي و پهلواني است كه همواره يار و مددكار زندانيان بوده است. اخروی در ادامه به تاریخچه اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: اصفهان در گذشته پایتخت ایران بوده است و چند سال قبل هم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده بود؛ این دو موضوع و به دلیل ویژگی های خاصی که اصفهان و هیات پهلوانی و زورخانه ای اصفهان داشت، فدراسیون پهلوانی، اصفهان را به عنوان پایتخت ورزش پهلوانی و زورخانه ای برگزید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه ای که یک ورزش اصیل برای ما ایرانیان است، کم کم در حال رنگ باختن است و هرچه این رشته کم رنگ تر می شود، ورزش وارداتی جای آن را می گیرد. بر اساس اين گزارش، اعضاي تيم ورزش هاي زورخانه اي باشگاه فولادماهان سپاهان را علي جلي جو، ابوالفضل طاووسي، نويد سيد احمديان، امين شهرياري، حميد جوادي، سيد جلال صالحي، مهدي تمولي و علي صالحيان تشكيل مي دهند كه زير نظر جلال زهرايي سرمربي و نيز مسعود ملكي مربي تيم هنرهاي فردي فعاليت دارند.

داوود شمسی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی