شمانیوز
شما نیوز

خوش بویی بدن

راهکارهایی خوش بویی بدن در تابستان | با این راهکار ها دیگر نگران عرق کردن نباشید

راهکارهایی خوش بویی بدن در تابستان | با این راهکار ها دیگر نگران عرق کردن نباشید

عدم رعایت بهداشت و نظافت فردی است. البته در مواردی برخی از بیماری‌ها و مشکلات جسمانی وجود دارد که باعث بوجود آمدن بوی بد در بدن می‌شود.

همه افراد تلاش می‌کنند که در طول روز و در موقعیت‌های مختلف ظاهری آراسته داشته باشند. یکی از نشانه‌های آراستگی ظاهر، خوشبو بودن بدن است. به همین دلیل درصد زیادی از افراد از عطرها، ادکلن و خوشبو کننده‌های مختلف استفاده می‌کنند.

خوش بویی بدن

دلایل بد بو شدن بدن

پیش از پرداخت به ترفندهای خوشبو ماندن بدن در فصل تابستان، ابتدا دلایل بد بو شدن بدن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. بدون شک همه ما این تجربه را داریم که در یک محیط مانند تاکسی، اتوبوس، مترو و ... در کنار فردی قرار گرفته‌ایم که بوی بد از بدن او پخش می شود. برخی از افراد ساده‌ترین نکات مربوط به بهداشت فردی را نادیده می‌گیرند که باعث بوجود آمدن بوی بد در بدن می‌شود اما عده‌ای از افراد علیرغم رعایت نکات بهداشتی با کوچک‌ترین میزان تعریق، بد بو می‌شوند. از مهم‌ترین دلایل بوی بد بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوی بد زیر بغل: زیر بغل یکی از نواحی مستعد برای رشد باکتری‌های مختلف در بدن به حساب می‌آید که به همین دلیل یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد بوی بد بدن است. از این رو، این ناحیه باید به صورت مکرر شسته شده تا از ترکیب عرق بدن و باکتری‌ها که عامل اصلی بوی بد هستند، جلوگیری شود.
  • بوی بد سر: اصلی‌ترین عامل بروز بوی بد در سر را می‌توان به رعایت نکردن بهداشت فردی نسبت داد. همچنین ترشح زیاد غدد چربی و تولید یک نوع مخمر در این ناحیه می‌تواند باعث بروز حساسیت و بوی بد در سر شود.
  • بوی بد پا: عدم شستشوی مکرر پاها و همچنین عدم تعویض منظم جوراب‌ را می‌توان از اصلی‌ترین علل بوی بد پا دانست که باعث رشد قارچ‌ها و باکتری‌های مختلف در لابلای انگشتان شده که نتیجه‌ای به جز بوی بد در پی ندارد.
  • مصرف مواد غذایی خاص: برخی از مواد غذایی وجود دارند که مصرف آن می‌تواند موجب تشدید بوی بد و حتی بوی عرق شود. مواد غذایی مانند سیر، پیاز، انواع غذاهای فوری و سرخ کردنی و ادویه‌های تند جزو مواد غذایی هستند که می‌توانند بوی بد را تشدید کنند.

 

ترفندهای خوشبو بودن بدن در فصل تابستان

اگر از لحاظ جسمانی مشکل خاصی ندارید و به خوشبویی بدن خود در فصل تابستان اهمیت می‌دهید باید زمان بیشتری را برای این موضوع صرف کنید. بد بو بودن بدن یکی از مواردی است که می‌تواند اعتماد به نفس افراد را بابت حضور در محیط‌های مختلف و به طور کلی در جامعه به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اما با رعایت یک سری ترفندها در این فصل می توان بدن خود را خوشبو کرده و با خیال آسوده در هر محیطی حاضر شد.

  1. حمام روزانه:

 یکی از مهم‌ترین ترفندهای خوشبو ماندن بدن در فصل تابستان، حمام روزانه است. حمام کردن به صورت منظم باعث جلوگیری از رشد باکتری‌های مختلف بر روی پوست می‌شود. هر چه رشد این باکتری‌ها بر روی پوست کاهش پیدا کند باعث می‌شود که در اثر تعریق در تابستان، بدن بد بو نشود. برای خوشبو ماندن بدن خود در فصل تابستان به صورت منظم و روزانه حمام کردن را در دستور کار قرار دهید.

  1. استفاده از شامپو و صابون آنتی باکتریال:

 افرادی که پوست حساس دارند برای از بین بردن باکتری‌های روی پوست می‌توانند از شامپوها و صابون‌های آنتی باکتریال استفاده کنند. در واقع ترکیب عرق بدن با باکتری‌های سطح پوست است که باعث ایجاد بوی بد در بدن می‌شود. برای خوشبو شدن بدن در فصل تابستان می‌توانید حداقل روزی یک بار موها و پوست بدن خود را با استفاده از این صابون‌ها و شامپوها شستشو دهید.

  1. استفاده از بادی اسپلش پس از حمام:

 یکی از ترفندهایی که در خوشبو ماندن بدن در فصل تابستان که تأثیر بسیار زیادی دارد استفاده از بادی اسپلش پس از هر با استحمام است. اگر پوست بدن خود را با این محصولات پس از استحمام مرطوب نگه دارید شرایطی را فراهم می‌کند که بدن تا چند ساعت پس از تعریق نیز خوشبو بماند.

  1. لباس‌‌هایتان را خوشبو نگه ‌دارید:

 همیشه بد بو بودن بدن در فصل تابستان را نمی‌توان به بوی خود بدن نسبت داد. در بسیاری از موارد این لباس‌ها هستند که به دلیل عدم شستشوی مناسب باعث ایجاد بوی بد می‌شوند. اگر جزو افرادی هستید که در گرمای تابستان تعریق زیادی دارید، باید لباس‌های خود را به صورت روزانه و منظم شستشو دهید. ذکر این نکته الزامی است که لباس‌های مملو از عرق بدن و بوی بدن را نمی‌توان با استفاده از ادکلن و خوشبو کننده‌های مختلف خوشبو کرد.

اصلاح موهای زائد بدن:

یکی از مواردی که می‌تواند موجب تشدید بوی بد بدن در اثر تعریق شود، وجود موهای زائد است. وجود این موها در مناطق مختلف مانند زیر بغل باعث می‌شود که رشد باکتری‌های سطح پوست در این نواحی بیشتر شده و در نتیجه بوی بد بدن نیز بیشتر شود. به همین دلیل در زمان استحمام بهتر است موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن به صورت کامل اصلاح شود.

  1. استفاده از روغن‌‌های گیاهی:

برخی از روغن‌ها با منشأ گیاهی هستند که می‌توانند باعث خوشبو شدن بدن شوند. اسطوخودوس، نعنا و کاج از جمله بهترین عرق‌های گیاهی هستند که می‌توان از آن‌ها برای از بین بردن بوی بدن استفاده کرد. افراد مختلف می‌توانند این روغن‌ها را پس از استحمام استفاده کرده و به قسمت‌های مختلف بدن خود بمالند و به مدت 10 دقیقه اجازه دهند که روغن به صورت کامل جذب پوست شود. این روغن‌ها نسبت به انواع عطر و لوسیون ماندگاری بیشتری دارند و باعث خوشبو ماندن بدن می‌شوند.

  1. مصرف ضد عرق یا دئودورانت‌ها:

دئودورانت‌ها خوشبو کننده‌های قوی هستند که می‌توانند بوی بد عرق را از بین ببرند اما برای کنترل تعریق بدن به یک ماده ضد عرق نیاز است. ترکیبی از ضد عرق و دئودورانت‌ها می‌توانند بوی بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و به عنوان یکی از ترفندهای خوشبو شدن بدن در تابستان مورد استفاده قرار گیرند.

  1. پوشیدن لباس مناسب:

یکی از بهترین ترفندهای خوشبو ماندن بدن در فصل تابستان،‌ استفاده از لباس‌های مناسب برای این فصل است. استفاده از لباس‌های نخی که از پلاستیک در آن‌ها استفاده نشده باشد، می‌تواند باعث کم شدن میزان تعریق و در نتیجه خوشبو ماندن بدن شوند.

منبع : خبر فوری

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی