شمانیوز
شما نیوز

غذا ی سریع و راحت | واویشکای گوشت

یک غذای ساده و راحت برای شام | طرز تهیه واویشکای گوشت خوشمزه

یک غذای ساده و راحت برای شام | طرز تهیه واویشکای گوشت خوشمزه

طرز تهیه واویشکای گوشت به عنوان غذای سریع و راحت را در زیر بخوانید.

واویشکای گوشت یک غذای سریع و فوری است. واویشکای گوشت یک غذای خوشمزه ایرانی است. زمان آماده کردن واویشکای گوشت بسیار کم است. طرز تهیه واویشکای گوشت را در زیر می خوانید. 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۲ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

واویشکای گوشت

طرز تهیه

برای تهیه واویشکای گوشت رشتی ابتدا پیازها را به سلیقه خود به صورت خلالی یا نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیازها تغییر رنگ دهند و کاملا طلایی شوند.

 

پس از اینکه پیازها طلایی شدند، سیرها را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. به دلیل اینکه سیر خیلی سریع می سوزد آنرا کمی تفت می دهیم تا عطرش بلند شود سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم.

 

در این مرحله زردچوبه و فلفل سیاه را هم اضافه می کنیم و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا گوشت چرخ کرده به طور کامل تغییر رنگ دهد و سرخ شود، سپس وسط تابه را باز می کنیم و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

میرزا قاسمی یکی از غذاهای اصیل و بسیار محبوب استان گیلان است که به دلیل طعم خوشمزه و خاصی که به خطر بادمجان

رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا عطر و طعم خامی اش گرفته شود و به طور کامل سرخ شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به تابه اضافه می کنیم.

حالا درب تابه را می گذاریم تا گوجه فرنگی ها آب بیندازند و گوشت به طور کامل بپزد. هر چند لحظه یک بار به غذا سر می زنیم و کمی مخلوط می کنیم تا ته نگیرد. پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد و گوشت پخت نمک را اضافه می کنیم.

در همین حین سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه در یک تابه مناسب کمی روغن می ریزیم و سیب زمینی ها سرخ می کنیم. در پایان غذا را به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی