شمانیوز
شما نیوز

سینی فر | تمیز کردن سینی فر

روش و ترفند تمیز کردن سینی فر | با این روش ها به راحتی سینی فرت رو برق بنداز

روش و ترفند تمیز کردن سینی فر | با این روش ها به راحتی سینی فرت رو برق بنداز

تمیز کردن سینی فر همیشه یکی از مشکلات خانه داری است. در زیر میتوانید بخوانید که چگونه سینی فرتان را به راحتی تمیز کنید.

به گزارش شمانیوز: تمیز کردن سینی فر یکی از مشکلات اساسی هر خانمی است. شستن سینی فر کمکی دردسر سازاست. سینی فر همیشه در معرض چربی‌های فراوان و حرارت زیاد قرار دارد.برای همین هم پیدا کردن راهکاری برای پاک کردن چربی از سینی فر معمولاً یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانه‌داری است. ما به شما آموزش می دهیم که چگونه سینی فر خود را به راحتی تمیز کنید. 

تمیز کردن سینی فر

تمیزکردن سینی فر با سرکه

نخست با جوش شیرین و سرکه خمیری تهیه کنید و آن را روی سطح سینی بمالید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید و آنگاه با اسفنجی مرطوب آن را پاک نموده و با آب گرم و مایع ظرفشویی شستشو دهید. این کار حدود 45 دقیقه وقت می برد.

شیوه تمیز کردن سینی فر با آمونیاک

آمونیاک می‌تواند ابزاری خیلی مفید برای ازبین‌بردن اجزای غذا و آلودگی‌های دشوار باشد، ولی این شیوه برای کامل شدن به وقت زیادی احتیاج دارد. همینطور با توجه به مواد شیمیایی مورد استفاده باید این شیوه را محتاتانه انجام بدهید. برای حفظ امنیت‌تان، بهتر است از دستکش و عینک ایمنی برای انجام این شیوه استفاده کنید.

سینی فر را در یک کیسهٔ پلاستیکی مقاوم مثل کیسهٔ زباله بگذارید. نصف فنجان آمونیاک به آن بیفزایید. در کیسه را ببندید و آن را به‌مدت یک روز در خارج از خانه و در معرض آفتاب بگذارید تا آمونیاک زمان کافی برای نرم‌کردن و واکنش با چربی‌ها و اجزای غذا را داشته باشد. 

بدون استنشاق آمونیاک، در کیسه را باز کنید و سینی را دربیاورید. سینی فر را با سیم ظرف‌شویی تمیز کنید. سینی را به‌طور کامل بشویید.

شیوه تمیزکردن سینی فر با جوش شیرین

نخست جوش شیرین را روی سینی فر ریخته و قدری آب بپاشید تا تبدیل به خمیر گردد و آنگاه با کمک یک ورق فویل آلومینیومی که مچاله کرده اید و مثل اسفنج اسکراب یا سیم ظرفشویی عمل می کند به طور دایره وار کف سینی را تمیز کنید. در آخر سینی را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و این کار تقریبا 10-15 دقیقه وقت می برد..

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی