شمانیوز
شما نیوز

تمیز کاری | تمیز کردن کفش سفید

4 روش تضمینی تمیزکردن کفش سفید | دیگر خیالتان بابت کفش سفید راحت باشد

4 روش تضمینی تمیزکردن کفش سفید | دیگر خیالتان بابت کفش سفید راحت باشد

اگر نگران این هستید که با اولین لکه، کتانی سفید شما زیبایی‌اش را از دست بدهد و دلتان برای کفش‌های تیره‌ی همیشگی تنگ شود، کافی است.

 چگونگی تمیز کردن کفش‌ سفید یکی از دغدغه‌های طرف‌داران این کفش‌هاست. برای تمیز کردن کفش‌ سفید راهکارهای متنوعی (از مایع سفید‌کننده گرفته تا خمیردندان و جوش شیرین) وجود دارد. اگر کفش‌های سفید شما مثل روز اول تمیز نیستند و شما در فکر خریدن کفش‌های نو هستید، بهتر است قبل از هزینه‌کردن و خریدن کفش‌های جدید با ماه همراه باشید.

در ابتدا توصیه می‌کنیم که هیچ گاه و تحت هیچ عنوان از ماشین لباسشویی برای تمیز کردن کفش‌ها استفاده نکنید. استفاده از ماشین لباسشویی علاوه بر آسیب و کاهش عمر و دوام کفش، باعث سرسخت شدن و ماندگاری لکه برروی کفش می‌شود و این در مورد هرگونه رنگ کفشی صدق می‌کند. 

 

تمیزکردنروش های تمیز کردن کفش سفید

استفاده از شامپو

شما میتوانید از شامپوهای ملایم برای لکه های روغنی و چرب استفاده کنید. درست بعد از مشاهده یک لکه چربی روی کفش سفید باید با آب ولرم و شامپوی ملایم و یک دستمال کهنه و مسواک، به آرامی به از بین بردن لکه بپردازید.

استفاده از سرکه

برای از بین بردن لکه های جزئی و کوچکی که در اثر گرد و خاک و کثیفی روی کفش سفید هستند میتوانید از سرکه استفاده کنید. فقط حواستان باشد که به محلولی رقیق شده نیاز دارید. برای این کار یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه آغشته کنید و به آرامی کفش های سفید را با آن تمیز کنید.

خمیر دندان

خمیر دندانی که برای مصارف روزانه استفاده میشود را میتوان برای پاکسازی کفش های سفید هم استفاده کرد. برای این کار مقدار خیلی کمی از خمر دندان را روی مسواک قرار داده و بعد شروع به تمیز کردن کفش سفید کنید. این کار را تا زمان از بین رفتن آلودگی انجام دهید. این روش ارزان بوده و به آسانی در خانه انجام میشود. برای از بین بردن لکه های غیرقابل دسترس روی کفش، مسواک را به محلول آب ولرم و صابون ملایم آغشته کرده و به این نقاط بزنید.

پودر بچه

از دیگر راه حل های پاک کردن کفش سفید، پودر بچه است. در یک کاسه کمی پودر بچه را بریزید و آن را با آب گرم مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به وجود آید. حالا همه آلودگی را با یک برس کفش پاک کنید. بعد مسواک را در خمیر غلیظ فرو برده و قسمت های باریک را با مسواک پاک کنید. چند ثانیه اجازه دهید تا خمیر روی کفش بماند. حالا خمیر را پاک کرده و کفش را با آب ولرم بشورید تا معجزه این روش را مشاهده کنید. این روش همه کثیفی ها را از کفش های سفید پاک میکند.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی