شمانیوز
شما نیوز

ارزدیجیتال

کشورهای آسیایی در صدر شاخص جهانی انطباق با ارزهای دیجیتال در 2023 / ایران بازمانده از رقبای آسیایی

کشورهای آسیایی در صدر شاخص جهانی انطباق با ارزهای دیجیتال در 2023 / ایران بازمانده از رقبای آسیایی

شرکت تحلیل Chainanalysis، پیش‌نمایشی از گزارش شاخص جهانی انطباق با ارزهای دیجیتال را منتشر کرده است.

به گزارش شمانیوز:شرکت تحلیلی چین‌انالیسیس، پیش‌نمایشی از جدیدترین گزارش خود درباره رتبه‌بندی کشورهای جهان از لحاظ شاخص جهانی انطباق با ارز دیجیتال در سال 2023 را منتشر کرده است. بر اساس این رتبه‌بندی، کشور هند موفق به کسب رتبه اول در این لیست شده است.

 

ارز دیجیتال

نقشه جغرافیایی شاخص انطباق با ارز دیجیتال (منبع: CHAINALYSIS)

رتبه‌بندی انطباق با ارزهای دیجیتال در 2023

کشورهای هند، نیجریه، تایلند به‌ترتیب به‌عنوان برترین کشورهای جهان از لحاظ انطابق با ارزهای دیجیتال در سال 2023 میلادی توسط شرکت تحلیل چین‌انلیسیس انتخاب شده‌اند. بر اساس این رتبه‌بندی، کشورهای آسیایی و با درآمد متوسط رو به پایین، در صدر انطباق با این دارایی‌های دیجیتال قرار گرفته‌اند. بر اساس نقشه منتشر شده از شاخص انطباق با ارزهای دیجیتال، کشورهای ناحیه آسیای مرکزی و جنوبی و اقیانوسیه توانسته‌اند صدر نشین این رتبه‌بندی باشند، به‌طوریکه از میان 10 کشور برتر لیست، 6 کشور در این نواحی قرار گرفته‌اند.

کشور ایران در این رتبه‌بندی با کسب امتیاز 0.051، در رتبه بیست و هشتم این لیست قرار گرفته است. از میان همسایگان ایران، پاکستان در رتبه هشتم، ترکیه در رتبه دوازدهم، عراق در رتبه شصت و سوم و آذربایجان در رتبه هفتاد و سوم قرار گرفته است.

گزارش چین‌انلیسیس به این نکته اشاره می‌کند که پس از ورشکستگی صرافی FTX، آمار و ارقام مرتبط با ارز دیجیتال در تمامی کشورها با کاهش مواجه شده است. با این وجود، کشورهای با درآمد متوسط به پایین موفق شده‌اند تا بهتر از بقیه کشورها از زمستان بازار رمزارز در دوازده ماه گذشته، بهبود پیدا کنند.

رتبه بندی شاخص انطباق با ارزهای دیجیتال درسال2023

ارز دیجیتال

منبع :chainanalysis

نحوه محاسبه شاخص و رتبه‌بندی

شرکت Chainalaysis با استفاده از داده‌های درون‌زنجیره‌ای و داده‌های جهانی، شاخص انطباق با ارزهای دیجیتال را برآورد کرده است. این شاخص لزوما بر اساس اینکه کدام کشورها دارای حجم بالاتر معاملات رمزارزی بوده‌اند، تنظیم نشده است، چراکه در این صورت، کشورهای ثروتمند در صدر قرار می‌گرفتند. این شاخص به‌نحوی تنظیم شده است که میزان تعامل و استفاده روزانه افراد هر کشور را از ارزهای دیجیتال و میزان تخصیص ثروت برای سرمایه‌گذاری در این دارایی‌های دیجیتال را اندازه‌گیری کند.

در این گزارش تحقیقاتی، 154 کشور در کنار عواملی مانند جمعیت، قدرت خرید در نظر گرفته شدند و با محاسبه میانگین هندسی، شاخصی بین اعداد صفر و یک بدست آمده‌ است. هرچه امتیاز شاخص هر کشور به یک نزدیک‌تر باشد، میزان انطابق آن با ارزهای دیجیتال بیشتر خواهد بود. پنج عامل اصلی در نظر گرفته شده برای محاسبه شاخص کل شامل، ارزش مبالغ دریافتی توسط سرویس‌های متمرکز، ارزش مبالغ دریافتی سرویس‌های تجاری، حجم معاملات همتا به همتا، ارزش مبالغ دریافتی حوزه دیفای و ارزش مبالغ دریافتی حوزه تجاری دیفای پنج بوده است./تجارت نیوز

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی