شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن | تمیزکردن رسوب کتری

2 نکته طلایی برای تمیز کردن رسوب کتری |روش جلوگیری از رسوب بستن کتری

2 نکته طلایی برای تمیز کردن رسوب کتری |روش جلوگیری از رسوب بستن کتری

سماور و کتری معمولا به دلیل استفاده به طور مداوم رسوبات زخیمی در آن به وجود می آید، برای تمیز کردن رسوب کتری و سماور چندین روش مناسب و کاربردی وجود دارد.

تمیز کردن  رسوب کتری کار دشواری نیست اما باید مرتباً انجام شود تا کتری شما در شرایط عالی باقی بماند.اولین کاری که می‌توانید برای تمیز کردن رسوب کتری انجام دهید، نگهداری از کتری به صورت منظم و تعویض آبی است که در کتری استفاده می‌شود. نصب تصفیه آب نه‌ تنها آب را تا حد زیادی نرم (کاهش مواد معدنی در آب) می‌‌کند بلکه عمر کتری و تمام لوازم آشپزخانه شما را افزایش می‌دهد   اگر تا به حال با رسوبات کتری و سماور مواجه شده‌اید و ندانستید چگونه از شر آنها خلاص شوید، در کنار ماباشید.

 

استفاده از سیب‌زمینی:

 

پوست سیب‌زمینی، سرشار از نشاسته است و با قرار گرفتن در معرض حرارت، رسوب آهکی را از بین می‌برد. تنها کافی است کتری خود را پر از آب کرده و مقداری پوست سیب زمینی را در آن قرار دهید تا مدتی بجوشد. در صورت لزوم، می‌توانید این فرآیند را چندبار تکرار کنید.

 

 قرار دادن کتری در فریزر:

 

اگر مقدار رسوبات درون کتری اندک است، می‌توانید درون آن را آب بریزید و به مدت 8 تا 10 ساعت، در فریزر قرار دهید. سپس آن را بشویید و درون آن آب بریزید تا به جوش آید.

تمیزکردن رسوب کتری

چاره جلوگیری از رسوب گرفتن کتری و سماور چیست؟

 

روش‌های مختلفی برای جلوگیری از ایجاد رسوب در کتری و سماور وجود دارد. اصلی‌ترین روش این است که کتری یا سماور خود را به صورت منظم شستشو داده و سپس، آن را خشک کنید. باقی ماندن آب در کتری، پس از مدتی باعث ایجاد رسوب آهک می‌شود.
بنابراین بهتر است پس از هر بار استفاده، آب آن را خالی کنید. علاوه بر این، هنگام ایجاد مقدار کمی از رسوب، بلافاصله آن را با برس یا مسواک سابیده و از بین ببرید تا ضخامت رسوبات، زیاد نشود. یکی از این روش‌ها، استفاده از نرم‌کنندۀ آب است. این محلول، منیزیم و کلسیم موجود در آب را از بین می‌برد.
این کار، تاثیر شگفت‌انگیزی در کاهش رسوب کتری و سماور شما خواهد داشت. زیرا آب نرم، مقدار بسیار کمی آهک دارد. علاوه بر آن، در مقایسه با آب سخت (دارای املاح بسیار زیاد)، طعم بسیار بهتری برای چایی ایجاد می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از دستگاه تصفیۀ آب یا نرم‌کننده، علاوه بر کاهش رسوبات در کتری، عمر مفید لوازم آشپزخانه خود را نیز افزایش دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    مفید بود

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی