شمانیوز
شما نیوز

وایت چاکلت

طرز تهیه وایت چاکلت زعفرانی با شیر و خامه به روش کافی شاپی

طرز تهیه وایت چاکلت زعفرانی با شیر و خامه به روش کافی شاپی

طرز درست کردن وایت چاکلت خوشمزه بینظیر در ادامه خواهید خواند.

وایت چاکلت زعفرانی یکی از نوشیدنی ها داغ می باشد که خیلی خوشمزه و ساده است و اگر یک بار تهیه کنید عاشق طعم و مزه آن می شوید به خصوص در فصل سرما که خوردن نوشیدنی های داغ بسیار پر طرفدار می شود. نوشیدنی های مختلفی دارد و شما می توانید از شکلات های سفید یا شکلاتی استفاده کنید و براساس طعم و مزه انواع مختلفی دارد. وایت چاکلت یا همان شکلات سفید است که مزه ی بسیار خوبی دارد. جالب است بدانید که خیلی ها وایت چاکلت را با هات چاکلت اشتباه می گیرد ولی باهم متفاوت است و بارز ترین تفاوت این دو نوشیدنی رنگ آن است که وایت چاکلت رنگ روشنی دارد و می توانید در فصل زمستان این نوشیدنی خوشمزه را تهیه کنید و لذت ببرید و یا می توانید برای مهمانی ها این نوشیدنی را در خانه تهیه کنید. افزودن زعفران به این نوشیدنی باعث می شود رنگ بسیار خوبی داشته باشد و خواص خوبی نیز به همراه داشته باشد. 

مواد لازم برای تهیه وایت چاکلت زعفرانی

  • شیر ۲ پیمانه
  • خامه ۲ ق غذا خوری
  • شکلات سفید ۱/۲ بسته
  • زعفران سابیده شده ۱/۲ ق مربا خوری
 

 

مرحله اول: آماده سازی

 

ابتدا باید شکلات سفید را کمی خرد کنید. زعفران را داخل هاون بریزید و با کمی قند به دلخواه بسابید تا پودری و نارنجی رنگ شود و نیازی به دم کردن زعفران نمی باشد. خامه را نیز در دمای محیط قرار دهید.

 
 

وایت چاکلت زعفرانی

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

 

در ادامه داخل یک قوری شیر و خامه و زعفران و شکلان را بریزید و کمی هم بزنید و قوری را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شکلات کم کم ذوب و شیر بجوش بیاید و گرم شود. این مرحله ممکن است ۵ الی ۸ دقیقه طول بکشد تا مواد به خوبی مخلوط و گرم شود و حتما در حین گرم شدن مواد هم بزنید تا مواد ته نشین نشود.

 

مرحله سوم: تهیه وایت چاکلت

 

می توانید از همزن های مخصوص نوشیدنی استفاده کنید و مواد را هم بزنید تا کف دار و مخلوط شود و یا می توانید مواد نوشیدنی را داخل فرنچ پرس بریزید و اهرم را بالا و پایین بزنید تا کف دار شود و داخل لیوان سرو بریزید و کمی زعفران پودر شده روی آن بریزید و این نوشیدنی را داغ میل کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی