شمانیوز
شما نیوز

لوبیا پلوی مجلسی

راز خوشمزه شدن یک لوبیا پلوی مجلسی | با این روش یک کدبانوی تمام عیار شو

راز خوشمزه شدن یک لوبیا پلوی مجلسی  | با این روش یک کدبانوی تمام عیار شو

پلو های ایرانی بشدت محبوب و متنوع هستند به طوری که در هر شهری پلو مخصوص خودش را دارد اما یکی از پلو های که بسیار خوشمزه است و در همه شهر ها تهیه می شود لوبیا پلو است که قبلا در آموزش ها به شما آموزش دادیم اما این بار قرار است به صورت زرد یا زعفران و زردچوبه بدون استفاده از رب یا پوره گوجه فرنگی آن را به شما یاد دهیم.

به گزارش شمانیوز؛ رای مواد میانی می توانید از مرغ ریش شده یا یا تکه ای و یا از گوشت چرخ کرده یا خورشتی استفاده کنید که کاملا دلخواه است. 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
لوبیا سبز ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد بزرگ
زعفران به مقدار لازم
برنج ۲ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه لوبیا پلو بدون رب

مرحله اول: تفت دادن

ابتدا برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. لوبیا سبز را نیز به اندازه دلخواه خرد کنید و بخارپز یا تفت دهید برای این کار می توانید لوبیا را با کمی روغن تفت دهید و یا داخل یک سبد قرار دهید و روی قابلمه قرار دهید و کمی آب داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را بسته و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا بخارپز شود.

 

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه باید پیاز ار پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید و زمانی که سبک شد روغن و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید سپس گوشت را اضافه کنید و به همراه مواد حسابی تفت دهید تا گوشت سرخ شود و بعد لوبیا را نیز اضافه کنید و بعد ادویه ها را بیفزاید و تفت داده تا عطر ادویه ها بلند شود.

 

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه برای خوشرنگ شدن مواد از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید و به مواد گوشتی اضافه کنید و کمی تفت دهید از روی حرارت بردارید. برنج را روی حرارت قرار دهید و زمان دهید تا نرم شود و کف روی برنج را بگیرید برای خوشرنگ شدن دانه های برنج کمی زردچوبه به برنج اضافه کنید و هم بزنید تا خوشرنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه لوبیا پلو بدون رب

در ادامه برنج را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و نیمی از برنج را بریزید و بعد از مواد گوشتی همین طور ادامه دهید تا قابلمه پر شود سپس لوبیا پلو زعفرانی را دم بگذارید و به همراه سالاد دلخواه میل کنید. 

 

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی