شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن | تمیز کردن پنجره دو جداره

نکات طلایی برای تمیز کردن پنجره دو جداره | با این ترفند ها همیشه پنجره خونه ات براقه

نکات طلایی برای تمیز کردن پنجره دو جداره | با این ترفند ها همیشه پنجره خونه ات براقه

اگر پنجره شماهم لک شده و به دنبال راهکار مناسب برای براق کردن و تمیز کردن پنجره هستید حتما مقاله زیر را بخوانید.

به گزارش شمانیوز : تمیز کردن پنجره دو جداره دغدغه همه افراد است. برای تمیز کردن پنجره دو جداره راه های مختلفی وجود دارد. اگر شما دبال یک راه حل برای تمیز کردن و براق کردن پنجره خانه تان هستید حتما با ماهمراه باشید.

 

صابون و آب گرم برای تمیزکردن پنجره های دوجداره  

استفاده از آب و صابون می‌تواند قاب پنجره دوجداره را تمیز کند، اما در برخی موارد ممکن است نتواند آلودگی‌ها را به‌طور کامل از بین ببرد. در چنین مواقعی، می‌توانید از محصولات پاک‌کننده اختصاصی که برای تمیز کردن مواد UPVC (نوعی پلاستیک) طراحی شده‌اند، استفاده کنید. اما از پدها و موادی که حاوی مواد سفیدکننده، حلال یا ساینده هستند برای تمیز کردن پنجره دوجداره استفاده نکنید.

 

استفاده از محلول سرکه و آب برای تمیز کردن پنجره های دوجداره 

می‌توانید یک محلول تمیز کننده خانگی با ترکیب یک قسمت سرکه سفید و چهار قسمت آب ایجاد کنید. این محلول بدون آسیب به شیشه و قاب‌ها، پنجره دوجداره شما را تمیز خواهد کرد. خاصیت اسیدی سرکه سفید می‌تواند لکه‌ها و آلودگی‌های پنجره را از بین ببرد.

 

تمیز کردن پنجره دوجداره با جوش شیرین و سرکه 

برای تهیه این محلول، سرکه و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب به مرور زمان کف می‌کند، بنابراین صبوری داشته باشید تا کف کامل شود. این محلول می‌تواند به شما در تمیز کردن شیشه‌های پنجره‌های دوجداره کمک کند.

 

لیمو برای تمیز کردن پنجره دوجداره 

عصاره لیمو نیز می‌تواند به عنوان یک راه حل مؤثر برای تمیز کردن شیشه‌های پنجره دوجداره به کمکتان بیاید. برای تهیه این محلول، نصف سرکه سفید را با ۴ فنجان آب ترکیب کرده و به آن عصاره لیمو اضافه کنید. سپس مواد را خوب با هم مخلوط کنید. با داشتن این ترکیب عالی، می‌توانید به راحتی پنجره‌های دوجداره خود را تمیز کنید. 

 

استفاده از الکل و آمونیاک برای تمیز کردن پنجره دوجداره 

در صورتی که با لکه‌های سخت روی شیشه‌های پنجره خود مواجه شده‌اید که با محلول‌های ساده پاک نمی‌شوند، نگران نباشید. راهی وجود دارد که به سادگی این مشکل را برطرف کند. اگرچه محلول‌های سبک نمی‌توانند لکه‌های سخت را پاک کنند، اما با ترکیبی از الکل و آمونیاک می‌توان به راحتی این مشکل را حل کرد. برای تهیه این محلول، یک فنجان الکل را با یک قاشق سوپ خوری آمونیاک و یک فنجان آب مخلوط کنید. با استفاده از این محلول، متوجه خواهید شد که چقدر به سهولت می‌توانید لکه‌های سخت را از شیشه‌های پنجره دوجداره خود پاک کنید.

 

استفاده از حوله میکروفایبر برای تمیز کردن پنجره های دوجداره 

حین تمیز کردن با محلول سرکه و آب، از حوله‌ای میکروفایبر استفاده کنید. این حوله‌ها باعث ایجاد خراش روی شیشه یا قاب نمی‌شوند و از تشکیل رگه‌ها نیز جلوگیری می‌کنند.

 

گوشه های پنجره دو جداره را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن گوشه‌های پنجره‌ها، به ویژه در پنجره‌های دوجداره که دسترسی به آن‌ها ممکن است دشوار باشد، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اما با رعایت ترفندهای مناسب می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. برای تمیز کردن گوشه‌های پنجره، از ابزار نرم مانند یک قطعه پنبه یا قسمتی از پارچه میکروفایبر استفاده کنید. آنها را در محلول تمیز کننده یا سرکه وآب خیس کرده و با دقت به گوشه‌های پنجره بکشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی