شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن رسوب کتری | ترفند تکیز کردن رسوب کتری

در یک چشم بهم زدن رسوب کتری رو از بین ببر | ترفند های ساده برای خلاصی از رسوب کتری

در یک چشم بهم زدن رسوب کتری رو از بین ببر | ترفند های ساده برای خلاصی از رسوب کتری

اگر شما هم دنبال راهکاری برای تمیز کردن رسوب کتری می باشید حتما مقاله زیر را بخوانید.

به گزارش شمانیوز : تمیز کردن رسوب کتری برای هر کسی یک دغدغه است. روش های زیادی برای تمیز کردن رسوب کتری وجود دارد. شاید برای شما تمیز کردن رسوب کتری دشوار باشد. پس تا پایان مقاله کنار ما بمانید تا روش هایی ساده برای تمیز کردن رسوب کتری را به شما آموزش دهیم. 

حرارت دادن کتری

برای از بین رفتن جرم آهکی کتری چند دقیقه سماور یا کتری را بدون آب حرارت دهید سپس داخل آن را با آب سرد پر کنید تا جرم ها از دیواره کتری کنده شود.

 

رسوب‌زدایی با مخلوط سرکه و آب

از آنجایی که اکثر افراد در یخچال‌های خود همیشه سرکه دارند اولین دستورالعمل ساده، ارزان و بدون دردسری که می‌توانند از آن برای از بین بردن رسوب کتری بهره ببرند مخلوطی از آب و سرکه سفید است.

این ترکیب از نصف سرکه سفید و نصف آب تشکیل شده است. اگر کتری کوچکی دارید، مخلوط ۲ لیوان سرکه سفید و ۲ لیوان آب کافی است.

این مخلوط را داخل کتری بریزید و بگذارید یک شب تا صبح خیس بخورد. رسوبات آهک طی این مدت به راحتی جدا می‌شوند و کتری به شکوه قبلی بازمی‌گردد.

نکاتی که باید در این روش درنظر بگیرید این است که اولاً مطمئن شوید کتری از برق جدا شده باشد و ثانیاً یک یادداشت روی آن قرار دهید تا هیچ کس به طور تصادفی از آن استفاده نکند.

برای اینکه بو و باقی مانده سرکه در کتری را از بین ببرید باید آن را به خوبی با آب سرد بشویید. بهتر است آب ساده را هر چند بار که لازم است در کتری بجوشانید تا مزه سرکه کاملاً از بین برود.

ریختن آب و سرکه داخل کتری و جوشاندن آب به مدت یک ساعت، روش مشابه دیگری است که می‌توانید با استفاده از آن به نتیجه دلخواهتان برسید. در آخر نیز بهتر است قسمت بیرونی کتری را نیز با حوله خشک کنید.

 

نمک و سرکه برای رسوب زدایی

نمک، سرکه و آرد را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. خمیر غلیظ به دست آمده را خوب ورز دهید و روی سطح سماور بمالید. سپس با استفاده از پارچه‌ای نرم سماور را پولیش بزنید یا براق کنید. مقداری از سرکه را بردارید و یک تکه کوچک پارچه نخی را به آن آغشته کنید. تمام سطح بیرونی سماور که از استیل ضد زنگ است را با آن پاک کنید، سپس با آب بشویید و خشک کنید.

 
از بین بردن رسوب کتری با نوشابه

در این ترفند از بین بردن رسوب کتری نوشابه را به همراه مقداری آب داخل کتری ریخته و بگذارید یک ساعت بجوشد تا رسوب‌ زدایی کند. تمیز کردن کتری با نوشابه خصوصاً نوشابه سیاه تقریباً مشابه تمیز کردن با سرکه است اما شاید گاهی نتواند به اندازه سرکه به خوبی رسوب‌ زدایی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی