شمانیوز
شما نیوز

گل برگ انجیری | شرایط نگه داری گل برگ انجیری

صفر تا صد نگه داری از گل برگ انجیری | با روش های زیر یک گل شاداب داشته باش

صفر تا صد نگه داری از گل برگ انجیری | با روش های زیر یک گل شاداب داشته باش

اگر شماهم در خانه یک گلدان گل برگ انجیری دارید و میخواهید همیشه شاداب و سرحال باشد تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

به گزارش شمانیوز : یکی از گل های زیبا و پرطرفدار گل برگ انجیری است. گل برگ انجیری جز گیاهان آپارتمانی محسوب می شود. گل برگ انجیری  از گیاهانی است که این روزها خیلی روی بورس است و طرفداران زیادی دارد و برای دکوراسیون داخلی از ان استفاده میشود. در مقاله زیر شرایط نگه داری از این گل زیبا جمع آوری شده است. 

 

 نور مناسب برای گیاه برگ انجیری

شرایط نوری ایده‌آل این گیاه، نور غیر مستقیم و نیمه سایه می‌باشد. سعی کنید آن را به دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید چون باعث سوختگی برگ‌هایش می‌شود. گل برگ انجیری، نور کم را نیز دوست ندارد چون باعث می‌شود برگ‌هایش بی‌رنگ شده و بریدگی‌های روی خود را از دست بدهند. توجه داشته باشید که فاصله آن تا پنجره را طوری تنظیم کنید که از نور سایه روشن برخوردار شود یعنی جایی که نور کافی باشد اما به طور مستقیم بر آن نتابد. کنار پنجره‌های شمالی جای بسیار مناسبی برای قرار دادن آنها است.

 

 روش آب دادن به برگ انجیری

برگ انجیری، آبیاری زیاد را دوست ندارد و نسبت به آن حساس است. پس حتما باید بین دو آبیاری 2 تا 3 سانت از سطح خاک گلدان خشک باشد. برای اینکار می‌توانید از یک قطعه چوب و یا از انگشت خودتان کمک بگیرید به این صورت که چوب و یا انگشتتان را در خاک فرو ببرید و تا عمق 2 تا 3 سانتی را چک کنید. اگر خاک به انگشت یا چوب نچسبید، باید آبیاری کنید. در غیر اینصورت آبیاری را عقب بیاندازید چون به طور کلی آبیاری گیاهان آپارتمانی به میزان زیاد باعث پوسیدگی ساقه و از بین رفتن ریشه این گیاهان می‌شود.

برگ انجیری

رطوبت مناسب برای گیاه برگ انجیری

از دیگر شرایط نگهداری گل برگ انجیری، تامین رطوبت مناسب برای آن می‌باشد. بهترین روش برای اینکار، پر کردن زیر گلدانی با سنگ ریزه است. سپس آن را پر از آب کنید به طوری که آب با گلدان تماس نداشته باشد. همچنین در روزهای بسیار گرم، برگ‌ها نیاز به غبار پاشی دارند که حتما باید انجام شود . برای غبار پاشی ترجیحا از آب تصفیه شده و یا آب جوشیده‌ سرد شده استفاده کنید تا نوک برگ‌ها دچار سوختگی نشوند. در تابستان نیز هفته ای دو تا سه بار و در زمستان هر هفته یک بار، غبارپاشی انجام شود.

 

 دما موردنیاز گل برگ انجیری

این گیاه به محیطی گرم و مرطوب نیاز دارد چراکه نسبت به تغییرات دمایی مقاوم است. کمترین دمایی که این گیاه می‌تواند تحمل کند، 10 درجه و بیشترین دمای قابل تحمل این گیاه 30 درجه است. به طور کلی دمایی بین 18 تا 27 درجه برای برگ انجیری ایده آل است.

 

 خاک مناسب برگ انجیری

خاک مناسب برگ انجیری باید سبک باشد. شما می‌توانید از خاک‌های آماده، خاک کمپوست یا ترکیبی از خاک برگ و خاک باغچه برای گلدان این گیاه استفاده کنید. اگر خاک ضعیف و فقیر باشد، برگ‌های این گل آپارتمانی ساق بلند، کوچک شده و شکاف‌های خود را از دست می‌دهند.

 

کود مناسب گل برگ انجیری

گل برگ انجیری، نیاز چندانی به کود‌دهی ندارد. اگر می‌خواهید گیاهتان دارای برگ‌های بزرگ شود، ماهی یکبار کوددهی برایش توصیه می‌شود؛ چون کوددهی بیش از اندازه برای این گیاه مضر است. کود موردنیاز این گیاه را می‌توان به میزان 2 گرم در لیتر با کود کریستالون سبز از فروردین تا آبان ماه مصرف کرد.

منبع :کافه گلدون

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی