شمانیوز
شما نیوز

تمیزکردن فرش | راهکار تمیز کردن فرش

خیلی ساده و راحت فرشت رو توخونه تمیز کن | راهکار های تمیزی فرش در خانه + فیلم

خیلی ساده و راحت فرشت رو توخونه تمیز کن | راهکار های تمیزی فرش در خانه + فیلم

در خبر زیر قصد چند روش تمیز ردن فرش در خانه را به شما آموزش دهیم.

به گزارش شمانیوز : تمیز کردن فرش یک کار واجب و ضرروری است. شاید خیلی از افراد هرنوع لکه ای  که روی فرششان می افتد ، فرش یا قالیچه  را سریعا به قالیشویی می برند. راهکارهای زیای برای تمیز کردن فرش در خانه وجود دارد. اگر شماهم میخواهید سریع در خانه فرش هایتان را تمیز کنید همراه ما باشید. 

 

جوش شیرین معجزه تمیزی فرش

جوش شیرین کاربردهای بسیاری در تمیز کردن اکثر وسایل خانه را دارد. ترکیب جوش شیرین و نمک برای از بین بردن لکه های روش فرش بسیار کارآمد می‌باشد.مخلوط نمک و جوش شیرین را روی لکه های فرش پاشیده و حدودا ۲۴ ساعت منتظر بمانید. پس از گذشت یک روز، محل لک شده را به خوبی جارو برقی کشیده تا کاملا تمیز شود.

اگر لکه های کثیفی روی فرش بزرگتر باشند، به تنهایی از پودر جوش شیرین استفاده کنید. آنرا روی فرش پاشده و بعد از انتظار ۲۴ ساعته، روی فرش را با جارو برقی به خوبی تمیز کنید.

 

با سرکه سفید، نمک و آب فرشتان را براق کنید

ترکیب آب و سرکه یک شوینده فوق‌العاده و سریع برای شستشو فرش است. برای درست کردن این مخلوط، دو فنجان آب را به همراه یک فنجان سرکه مخلوط کرده و سپس چند گرم نمک غذاخوری به آن اضافه کنید. نمک به جدا شدن لکه از فرش کمک می‌کند.

 

استفاده از یخ برای تمیز کردن مواد چسبنده

فرض کنید میزان زیادی آدامس روی فرش شما چسبیده است؛ پاک کردن مکرر این مواد چسبنده سبب بیشتر آسیب دیده شدن فرش شما خواهد شد. بهتر است برای تمیز کردن آدامس و مواد خوراکی این چنینی از یک تکه یخ استفاده کنید. حدود 30 الی 40 دقیقه یخ را روی ناحیه موردنظر فشار دهید. زمانی که یخ شروع به آب شدن می‌کند، لکه آدامس نیز قابل تمیزکردن و برداشتن است.

 

نشاسته ذرت، راهکار تمیزی فرش

خوشبختانه راه‌های برق انداختن فرش بدون نیاز به شستن زیاد است که در این بخش به استفاده از نشاسته ذرت اشاره می‌کنیم. برای انجام این کار در ابتدا نشاسته ذرت را با مقدار مشخصی نمک ترکیب کنید و آن را به خوبی مخلوط نمایید. پس از اینکه ترکیب آماده شد،‌ آن را به شکل یکدست و یکنواخت بر روی نواحی مختلف فرش بریزید و یک ساعت به خود زمان بدهید. فرمول شیمیایی نشاسته ذرت در طول این مدت تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی فرش می‌گذارد و باعث ایجاد درخشندگی در آن می‌گردد. در نهایت با کمک یک جارو برقی پودر روی فرش را جمع آوری کنید و در نهایت تاثیر معجزه‌آسای آن را با چشم خود مشاهده نمایید.

 

یک روش تمیز کردن فرش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی