شمانیوز
شما نیوز

رییس مرکز مشاوران حقوقی سازمان بورس مطرح کرد;

آغاز به کار چهار اداره تخصصی در مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه

آغاز به کار چهار اداره تخصصی در مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه

رئیس مرکز مشاوران حقوقی سازمان بورس در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، گفت: در پی مصوبات هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه با هدف ارتقاء ساختار حقوقی و نظارتی بازار سرمایه، از ادغام گروه مشاوران حقوقی و مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق مقررات بازار سرمایه تشکیل شده و شامل چهار اداره تخصصی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش شمانیوز، زینب فلاح، رییس مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه، در این باره اعلام کرد: این مرکز به منظور بهبود فرآیندهای حقوقی و مقررات‌گذاری در بازار سرمایه تشکیل شده و هر یک از ادارات تخصصی آن وظایف و عملکرد مشخصی را دنبال می‌کنند که نقش مهمی در ارتقاء شفافیت و قانون‌مندی بازار سرمایه ایفا می‌کنند. چهار اداره تخصصی این مرکز به شرح زیر می‌باشد: اداره استعلامات حرفه‌ای حقوقی، اداره تدوین مقررات، اداره تنقیح مقررات، طرح‌ها و لوایح، و اداره امور قراردادها.

وی افزود: اداره استعلامات حرفه‌ای حقوقی مسئولیت پاسخگویی به استعلامات درون سازمانی و ارکان بازار، تعاملات حقوقی با مراجع نظارتی و بررسی حقوقی پیش‌نویس مصوبات هیأت‌مدیره را بر عهده دارد. اداره تدوین مقررات نیز به بررسی و تهیه پیش‌نویس نهایی مقررات جدید و اصلاحی پرداخته و از زمان تأسیس تا کنون 72 عنوان پیشنهاد مقرره را مورد بررسی قرار داده است.

خانم فلاح همچنین به فعالیت‌های اداره تنقیح مقررات، طرح‌ها و لوایح اشاره کرد و گفت: این اداره با انتشار فراخوان‌های عمومی، تعامل با نهادهای قانون‌گذاری و نظارتی و بررسی تنقیحی مصوبات پیشین، نقش مهمی در شناسایی و بازنگری در مصوبات و مقررات بازار سرمایه ایفا می‌کند.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی سازمان بورس با اشاره به مأموریت اداره امور قراردادها تصریح کرد: این اداره با تدوین قراردادها، تفاهم‌نامه‌ها و مناقصات، نظام‌مند نمودن روابط قراردادی سازمان و بررسی حقوقی موضوعات نوین مربوط به حوزه بازار سرمایه، به بهبود عملکرد حقوقی سازمان و ارتقاء سواد مالی فعالان بازار کمک شایانی می‌کند.

زینب فلاح در پایان اظهار امیدواری کرد که با فعالیت منسجم و تخصصی این مرکز، شاهد توسعه و بهبود فرآیندهای حقوقی و نظارتی در بازار سرمایه کشور خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی