شمانیوز
شما نیوز

کیک یخچالی

برای عصرانه دسر خوشمزه درست کن/ طرز تهیه کیک یخچالی

برای عصرانه دسر خوشمزه درست کن/ طرز تهیه کیک یخچالی

در خبر زیر طرز تهیه دسر کیک یخچالی خوشمزه و متفاوت را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش شمانیوز: کیک یخچالی یک دسر ساده و خوشمزه است کیک یخچالی را به روش‌های متفاوتی می‌توان درست کرد کیک یخچالی گزینه مناسبی برای عصرانه‌های تابستانی می‌باشد. 

مواد لازم

شیر دو لیوان

شکر یک لیوان

بیسکویت پتی بور 2 بسته

کره 50 گرم

وانیل 1 قاشق چایخوری

پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری

آرد سفید 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

 برای تهیه کیک یخچالی در مرحله اول باید آرد را چند بار الک کنید. همراه با آرد، پودر کاکائو را هم الک کرده و با آرد مخلوط کنید. در مرحله بعد مقدار مشخص شده وانیل را هم به آرد و پودر کاکائو افزوده و خوب هم بزنید.

 حالا نوبت افزودن شکر است. بعد از آن که شکر را با مواد دیگر به خوبی ترکیب کردید، مواد را کنار گذاشته و به سراغ گرم کردن شیر بروید.

  شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس آرد و مواد دیگر که با آرد مخلوط کردید را به آرامی و در چند مرحله به شیر esl اضافه کنید. در این مرحله باید مرتب مخلوط را هم بزنید تا هم ترکیب حاصل خوب مخلوط شود و هم حالت بریده بریده نداشته باشد.

 بعد از آن که مواد یکدست شدند باید شعله را خاموش کنید. سپس کره را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید. هم زدن را باید تا جایی ادامه دهید که هم کره ذوب شود و هم مواد کمی غلیظ شوند.

 یک ظرف را به عنوان قالب انتخاب کنید. اگر قالب شما مستطیل شکل باشد کار شما در چیدن بیسکویت‌ها راحت‌تر خواه بود. کف ظرف را با کاغذ روغنی، سلفون یا نایلون بپوشانید.

حالا باید بیسکویت‌ها را با نظم در کف ظرف بچینید. اگر دوست دارید ظاهر کیک یخچالی شما زیباتر باشد، می‌توانید از ترکیب بیسکویت پتی بور ساده و کاکائویی استفاده کنید.

موادی که روی حرارت آماده کردید را بعد از سرد شدن به آرامی روی بیسکویت‌های پتی بور بریزید. سطح مواد را صاف کرده و دوباره یک لایه بیسکویت پتی بور بچینید. این کار را باید تا جایی ادامه دهید که 6 لایه بیسکویت داشته باشید.

حالا باید کیک را داخل یخچال گذاشته و اجازه دهید 3 ساعت درون یخچال بماند. البته اگر زمان بیشتری در یخچال بماند طعم کیک بهتر خواهد بود. زیرا مواد به خورد بیسکویت‌ها می‌رود.

 بعد از گذشت زمان باید کیک را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید چند دقیقه‌ای در دمای محیط بماند.

  سپس نایلون کیک را جدا کرده و کیک را به دلخواه خود برش بزنید. اگر دوست داشتید می‌توانید برای تزئین از پودر نارگیل یا پودر پسته روی کیک استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی