در این دوره آموزشی، امت محمدی، کارشناس اداره کل حفاظت محیطزیست خراسان رضوی، به عنوان مدرس، مباحثی پیرامون پدافند زیستی، اهمیت حفاظت از تنوع زیستی و راهکارهای مدیریت تعارضات میان فعالیتهای انسانی و حیات وحش را تشریح کرد.
در ادامه، شرکتکنندگان با اصول و روشهای علمی شناسایی، پیشگیری و کاهش تعارضات حیات وحش در مناطق معدنی و صنعتی آشنا شدند و بر ضرورت توجه به ملاحظات زیستمحیطی در فرآیندهای توسعه، بهرهبرداری و اجرای پروژههای معدنی تأکید شد.
جهانتاب، مدیر HSE مجتمع سنگآهن سنگان، برگزاری این دوره را در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی تخصصی مدیران و کارشناسان، توسعه فرهنگ حفاظت از محیطزیست و تحقق الزامات زیستمحیطی در مجتمع عنوان کرد.
وی افزود: توجه به مقوله پدافند زیستی و حفاظت از تنوع زیستی، از مهمترین الزامات توسعه پایدار در فعالیتهای معدنی است و برگزاری چنین دورههایی نقش مؤثری در افزایش حساسیت و مسئولیتپذیری سازمانی نسبت به مسائل زیستمحیطی خواهد داشت.
.gif)


0 دیدگاه