برگزاری دوره آموزشی پدافند زیستی و مدیریت تعارضات حیات وحش در مجتمع سنگ‌آهن سنگان

دوره آموزشی «پدافند زیستی و مدیریت تعارضات حیات وحش» روز چهارشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۵ با حضور مدیران و کارشناسان مجتمع سنگ‌آهن سنگان، مدیر و کارکنان اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف و همچنین مدیران و کارشناسان شرکت سرمایه‌گذاری پهنه معدنی و صنعتی سنگان در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع برگزار شد.
برگزاری دوره آموزشی پدافند زیستی و مدیریت تعارضات حیات وحش در مجتمع سنگ‌آهن سنگان

 در این دوره آموزشی، امت محمدی، کارشناس اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی، به عنوان مدرس، مباحثی پیرامون پدافند زیستی، اهمیت حفاظت از تنوع زیستی و راهکارهای مدیریت تعارضات میان فعالیت‌های انسانی و حیات وحش را تشریح کرد.

در ادامه، شرکت‌کنندگان با اصول و روش‌های علمی شناسایی، پیشگیری و کاهش تعارضات حیات وحش در مناطق معدنی و صنعتی آشنا شدند و بر ضرورت توجه به ملاحظات زیست‌محیطی در فرآیندهای توسعه، بهره‌برداری و اجرای پروژه‌های معدنی تأکید شد.

 جهان‌تاب، مدیر HSE مجتمع سنگ‌آهن سنگان، برگزاری این دوره را در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی تخصصی مدیران و کارشناسان، توسعه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و تحقق الزامات زیست‌محیطی در مجتمع عنوان کرد.

 وی افزود: توجه به مقوله پدافند زیستی و حفاظت از تنوع زیستی، از مهم‌ترین الزامات توسعه پایدار در فعالیت‌های معدنی است و برگزاری چنین دوره‌هایی نقش مؤثری در افزایش حساسیت و مسئولیت‌پذیری سازمانی نسبت به مسائل زیست‌محیطی خواهد داشت. 

برگزاری دوره آموزشی پدافند زیستی و مدیریت تعارضات حیات وحش در مجتمع سنگ‌آهن سنگان

آیا این خبر مفید بود؟