شمانیوز
شما نیوز

اخبار مهم آموزش و پرورش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): اختصاص 34 میلیارد تومان برای تامین هزینه های مدارس توسط آموزش و پرورش،حذف رشته علوم انسانی در مدارس عادی و افزایش آمار بی سوادی در کلان شهرها از جمله اخبار مهم آموزش و پرورش در هفته ی گذشته محسوب میشود .

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

آموزش و پرورش در هفته گذشته اخبار متعددی را شامل میشود که میتوان به حذف شدن رشته ی علوم انسانی در مدارس عادی اشاره کرد.

اختصاص 34 میلیارد تومان برای تامین هزینه‌های مدارس توسط آموزش و پرورش
چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت:برای کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت اقدامات زیادی از اردیبهشت ماه 1394 برنامه ریزی و اجرا شده است . بالغ بر 340 میلیارد ریال در طول تابستان و تا این تاریخ برای تامین نیازهای جاری مدارس تخصیص دادیم که به فراهم شدن شرایط ارتقای کیفیت کمک می‌کند، حدود 90 میلیارد ریال صرف تعمیرات مدارس ، سرویس‌های بهداشتی ، تعمیر تجهیزات هنرستان‌ها، میز و نیمکت‌ها، تجهیز مدارس به ویژه هنرستان‌ها و استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس تهران شده است و این مبلغ مستقیما در اختیار آموزش و پرورش مناطق گذاشته شده و هزینه شده است.
نباید مارک اعتیاد به دانش آموزان زده شود
چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران مطرح کرد:پدیده اعتیاد را اول باید با نگاه پیشگیرانه و سپس با نگاه مشاوره ای بدون انعکاس گسترده اجتماعی در نظر بگیریم و هرگز نباید مارک اعتیاد را بر دانش آموزان برنیم. اگر ناامنی در محیط مدارس اتفاق افتد به حل این مسئله کمکی نخواهد کرد و تنها به بزهکاری ها در آینده دامن زده می شود.ما میزبان یک میلیون و هشتاد دانش آموز از 760هزار خانواده هستیم، بنابراین در برخورد با این موضوع باید به گونه ای عمل کرد که به امنیت در مدارس اختلالی وارد نکند. ،چراکه ماموریت ما در درجه اول قبل از تعلیم و تربیت دانش آموزان تامین امنیت جسمی و روحی آنان است.
از سال آینده در مدارس عادی رشته علوم انسانی نداریم
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره رشته علوم انسانی گفت : از سال آینده دیگر در مدارس عادی رشته علوم انسانی نداریم و متقاضیان برای تحصیل در این رشته پس از شناسایی استعدادهای برتر باید در مدارس فرهنگ ثبت نام کنند . در حال حاضر 12 مدرسه فرهنگ در شهر تهران داریم که در تلاشیم 24 مدرسه فرهنگ دیگر هم تاسیس کنیم .
یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز معلول تحت پوشش آموزش و پرورش هستند
دکتر مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در طرح سنجش که از سال گذشته شروع به کار شده‌ است، طبق سامانه الکترونیکی حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از دانش‌آموزان معلول را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم که در جمع آنها 49 درصد دختر و 51 درصد پسران تحت پوشش هستند،‌ 91 درصد دانش‌آموزان ثبت نام شده، راست دست و 9 درصد آنها چپ دست هستند .
وی ادامه داد:در سال 94 طبق ثبت‌نام‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که حدود 8.6 درصد از والدین این افراد بی‌سواد هستند که اطلاعات آنها به سازمان نهضت سواد آموزی ارائه شده است. در خصوص واکسیناسیون این دانش‌آموزان باید گفته شود که 86 درصد آنها دارای واکسیناسیون کامل و 4 درصد آنها واکسیناسیون ناقص داشته‌اند و همچنین در ارزیابی‌های بهداشت دهان و دندان به این نتیجه رسیدیم که پوسیدگی دندان‌هایشان نزدیک به 60 درصداست که اقدامات ویژه‌ای را می‌طلبد .
آمار بی‌سوادی کلان شهرها از روستاها پیشی گرفت
باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان داشت :آمار بی‌سوادی در کلان شهرها از روستاها و شهرهای کوچک بیشتر است و برخلاف تصور عام که کودکانی که در حاشیه روستاها و یا شهرهای کوچک هستند، بیشتر به مشکلات بی‌سوادی دچارند باید گفت که چنین نیست بلکه در این مناطق خانواده ها نسبت به تحصیل فرزندانشان توجیه شده‌اند، همچنین بطور تقریبی مخاطبان محصل مشخص و معلومند که از طرف افرادی که در آن روستاها هستند، حمایت می‌شوند.
200 میلیون اعتبار برای مدارس دارای دانش‌آموزان با مشکل جسمی و حرکتی
دکتر قدمی در خصوص دانش‌آموزان با مشکلات جسمی حرکتی بیان کرد: از بین 73 هزار نفر هزار و 900 نفر دانش‌آموز با مشکل جسمی حرکتی داریم که مدارس هم این دانش آموزان با کمبود همیار مواجه است که اعتبار پیش بینی شده برای این مدارس 200 میلیون تومان است و به مدارس ابلاغ شده تا افرادی را به صورت حق‌الزحمه‌ای به کار گیرند اما این اطمینان را می‌دهیم که در سال آینده این مشکل به صورت ریشه ای حل شود و دیگر نیازی به حضور والدین در مدارس نباشد.
٢٨٠ مدرسه استيجاری در پايتخت وجود دارد
چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: 280 مدرسه از 2200 ساختمان استیجاری می باشند که برنامه ما تملک این مدارس است البته آن دسته از مدارسی که استانداردهای لازم را داشته باشند، چون تعدادی از این مدارس "خانه مدرسه" می باشند یعنی هم از لحاظ ابعاد و هم به لحاظ معماری برای مدرسه بودن نامناسب هستند.
وی ادامه داد: آن دسته از مدارسی که قابل بهره برداری باشند و استانداردها را داشته باشند تملک می کنیم و برای تامین مالی آن ها هم تا به امروز به جای نقدینگی از تبدیل کاربری ساختمان های موجود متروکه استفاده کرده‌ایم.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی