شمانیوز
شما نیوز

توهین به مقدسات

توهین مرد شیطان صفت به ساحت مقدس خاندان پیامبر + فیلم توهین به مقدسات دینی

مردی شرور و شیطان صفت که در لایو اینستاگرامش به مقدسات دینی و خاندان عصمت و طهارت پیامبر توهین کرده بود دستگیر شد.

توهین مرد شیطان صفت به ساحت مقدس خاندان پیامبر + فیلم توهین به مقدسات دینی

به گزارش شمانیوز: مردی شرور و شیطان صفت که در لایو اینستاگرامش به مقدسات دینی و خاندان عصمت و طهارت پیامبر توهین کرد و از کلمات بد در لایو استفاده کرده بود توسط سپاه دستگیر و بازداشت شد. توهین به مقدسات هر دین در همه جای دنیا مجازات دارد. در زیر قسمتی از توهین های این مرد را در لایو را مشاهده می کنید. 

 

 

در این اطلاعیه با هشدار به متخلفان در فضای مجازی و حقیقی آمده است :

سربازان گمنام امام زمان(عج)  در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر حسب مأموریت ذاتی، برخورد با مجرمان فضای حقیقی و مجازی را در سریع‌ترین زمان وظیفه خود دانسته و اجازه توهین به مقدسات دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به ایادی داخلی و خارجی نخواهند داد.

یکی از دغدغه های مطرح در سطح جوامع دینی الهی و غیر الهی توهین به مقدسات دینی می باشد که به دلیل رشد فزاینده اش در چند دهه اخیر به بحثی چالش برانگیز در مجامع بین المللی و مخصوصا اسلامی تبدیل شده است با وجود این در پژوهش های فقهی و حقوقی انجام شده، بحث چندان زیادی پیرامون آن وجود ندارد و از آنجا که حقوق ایران و عربستان برگرفته از فقه اسلامی می باشد لازم است از لحاظ فقهی در منابع موجود از مذاهب اسلامی به تعریف و تبیین ارکان این جرم و معیار مجازات توهین به مقدسات پرداخته شود، همچنین بررسی تطبیقی توهین به مقدسات در اسناد بین المللی حقوق بشری نیز ضروری به نظر می رسد. رو ش شناسی: نگارندگان با روش تحلیلی-توصیفی به تشریح ارکان سه گانه جرم توهین به مقدسات در حقوق کیفری ایران و عربستان پرداخته اند.

یافته ها: در حقوق کیفری ایران دشنام سخت به پیامبر(ص) و سایر پیامبران الهی (ع) را ساب النبی تلقی نموده و همچنین اگر این رفتار در مورد ایمه معصومین و حضرت فاطمه (س) واقع گردد در حکم ساب النبی (ص) در نظر گرفته شده است که مستوجب اعدام خواهد بود ولی توهین به انبیاء عظام و مقدسات اسلامی که جنبه سب و لعن نداشته باشد واجد مجازات تعزیری است، در حقوق کیفری عربستان مجازات اعدام صرفا برای سب کننده پیامبر (ص) و سایر پیامبران الهی (ع) در نظر گرفته شده است.

 از این رو نگارندگان با روش تحلیلی-توصیفی به تشریح ارکان سه گانه جرم توهین به مقدسات درحقوق کیفری ایران و عربستان پرداخته اند و همچنین دریافتند که جرم انگاری توهین به مقدسات اسلامی و ضمانت اجرای مجازات اعدام مخالف با اسناد بین المللی حقوق بشری نیست. نتیجه گیری: در حقوق کیفری ایران دشنام سخت به پیامبر)ص( و سایر پیامبران الهی )ع( را ساب النبی تلقی نموده و همچنین، اگر این رفتار در مورد ائمه معصومین و حضرت فاطمه )س( واقع گردد، در حکم ساب النبی )ص( در نظر گرفته شده است که مستوجب اعدام خواهد بود؛ ولی توهین به انبیاء عظام و مقدسات اسلامی که جنبه سب و لعن نداشته باشد، واجد مجازات تعزیری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ضحا

    چراتوهین کرده...مگه تنش میخاره
    اصلا گیرم باخاندان نبوت بده وچشم دیدنشونونداره(چشم بدازاونهاکورباد )چرادیگه توهین میکنه؟؟؟؟حداقل خفه بشه لال بشه حرف نزنه....کثافت ....اشغال...زباله....گل دوزخ....