شمانیوز
شما نیوز

زیبایی

زیبایی با طعم مرگ

این روزها فضای مجازی پر است از تبلیغات بی‌شمار ورنگارنگ کلینیک‌های زیبایی لوکس‌ که مخاطبان خود را به شکل‌های مختلف تشویق می‌کنند تا اعمال زیبایی روی بدن یا سرو صورت‌شان انجام دهند. از کاشت برای پرپشت شدن موها، بلند شدن قد، پیکرتراشی و جراحی بینی با مدل‌های مختلف گرفته تا کوچک کردن اندازه دهان، فرمدهی استخوان فک، تزریق ژل به نقاط مختلف صورت و بدن و حتی تغییر رنگ و فرم چشم‌ها.

به گزارش شمانیوز: آنچه می‌خوانید گزارشجام جم از جراحی‌های زیبایی است که دردسرساز یا مرگبار می‌شود:

برخی از این کلینیک‌های پزشکی با مجوز قانونی اعمال جراحی انجام می‌دهند که گاهی اوقات منجربه نقص عضو بیمار وحتی مرگ او می‌شود. در این بین کلینیک‌هایی هم وجود داردکه به صورت زیرزمینی فعالیت کرده و گاهی پزشکانی در آن اقدام به عمل جراحی زیبایی می‌کنند که تخصص و مهارت لازم را در آن حوزه ندارند و موجب بدفرمی در چهره، بدن ومرگ بیمار می‌شوند. پس از جراحی نیز بیمار می‌ماند و بدشکلی‌های عضوی در صورت یا بدن که شاید هرگز قابل ترمیم نباشد.البته برخی آرایشگران هم از قافله عقب نمانده، برای جلب مشتری و کسب درآمد بیشتر پا در کفش پزشکان متخصص کرده و اقدام به ترزیق ژل می‌کنند که درموارد متعددی موجب بروزعوارض شدید مانندازبین رفتن بخشی ازبافت لب، ابرو و ایجاد اسکارهای شدید پس از تزریق می‌شود. درقانون برای تمام قصورهای پزشکی و آرایشگران متخلفی که وارد این حوزه شده‌اند، مجازات‌هایی تعریف و تعیین شده اما با این وجود اجرای تعزیر وکیفر آن‌قدر بازدارندگی نداشته و ندارد که مانع از ارتکاب مجدد جرم توسط آنها شود و همچنان اخبار بدشکلی یا مرگ و میر زیباجویان منتشر می‌شود. یک متخصص زیبایی می‌گوید: تبلیغات‌ فریبنده سبب می‌شود آدم‌ها گمان کنند هر کاری را برای هر کسی می‌شود انجام داد، درحالی‌که برای یک جراحی زیبایی با کمترین عوارض، شما حتما باید دقیق معاینه شوید، پس نیاز است که به پزشک درستی مراجعه کرده باشید. یکی از دغدغه‌های ما همین مسأله شده است. آن هم به‌دلیل ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه که مهارت و علم کافی ندارند. احتمال مرگ برای عمل‌های زیبایی ساده مانند جراحی بینی و لیفت صورت کمتر است. هرچقدر زمان عمل جراحی طولانی‌تر شود یا فرد، بیماری زمینه‌ای داشته باشد، ریسک بیشتر می‌شود وازطرفی اگر عمل‌های جراحی چنانچه توسط متخصص مربوطه ودرمحل و فضای مناسب انجام نشود، مرگبار خواهد بود.

 

بریدن گلو برای زیبایی

در پرونده‌ای که چندی قبل در دادسرای تهران تشکیل شد، زن جوانی که از داشتن غبغب رنج می‌برد، تصمیم گرفت با جراحی آن را بردارد. با چند پزشک مشاوره کرد اما هزینه‌ها بالابود و اواین بار در شبکه‌های اجتماعی دنبال مرکزی می‌گشت که با کمترین هزینه بهترین عمل جراحی راانجام دهد.پس ازمدتی با دیدن یک آگهی و تصاویر بیماران جراحی‌شده، وسوسه شد و به آدرس ثبت‌شده که یک خانه بود، رفت. همه چیز درنگاه اول عالی بود جزمکان انجام عمل جراحی که هیچ شباهتی به اتاق عمل نداشت و باعث شک او شده بود اما صاحبخانه با چرب‌زبانی توانست اعتماد زن جوان را جلب کند. زن میانسال قرار بود جراحی را بدون برش و با ساکشن انجام دهد اما درادامه با تزریق داروی بی‌حسی وتیغ جراحی،زیر گردن زن رابرید. زن جوان دو ساعت بعد با گردن باندپیچی شده به خانه برگشت، اما هرچه می‌گذشت درد و خونریزی بیشتر می‌شد. خانواده زن جوان از آرایشگر شکایت کردند و زن آرایشگر به جرم جراحی غیرمجازبه دادگاه احضار شد.قاضی شعبه۱۰۴۳ دادگاه کیفری دومجتمع شهید قدوسی،پس از بررسی شواهد و مدارک و شنیدن اظهارات طرفین و نظریه پزشکی‌قانونی، زن آرایشگر را به پرداخت ۱۵درصد دیه کامل انسان محکوم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی