شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن مبل

راهکار و روش های تمیز کردن مبل

راهکار و روش های تمیز کردن مبل

اگر مبل شماهم دچار کثیفی و لکه شده و می خواهید آن را تمیز کنید تا پایان این خبر همراه ما باشید.

به گزارش شمانیوزتمیز کردن مبل، اقدامی ضروری است که به حفظ ظاهر و بهداشت مبلمان کمک می‌کند. برای تمیز کردن مبل، می‌توان از مواد شوینده ملایم و مناسب برای نوع پارچه مبل استفاده کرد. در صورت وجود لکه‌های سخت یا مشکلات بزرگتر، ممکن است نیاز به خدمات تمیز کردن مبل به صورت حرفه ای داشته باشید تا مبل به شکل بهتری تمیز شود.تهویه مناسب اتاق و استفاده از پوشش‌های محافظ برای مبل، می‌تواند کمک کننده‌ای برای حفظ تمیز کردن مبل باشد.

۱. تمیز کردن مبل با کربنات

پاک کردن مبل با کربنات، تمیز کردن طبیعی را شبیه سازی می‌کند و مبل را مانند روز اول تمیز می‌کند. کل تمیز کردن فقط ۴ تا ۶ ساعت طول می‌کشد. فقط مقدار کمی از محلول‌های تمیز کننده کربناته با اثر جوشان استفاده می‌شود. آب کمتری نیز مورد نیاز است. میلیون‌ها حباب کربناته بسیار کوچک هستند و می‌توانند به داخل الیاف نفوذ کنند و آلودگی و کثیفی را از بین ببرند. سپس آن‌ها را به سطحی می‌برند که به راحتی پاک می‌شوند. این روش نه تنها یک مانع محافظ بر روی سطح باقی می‌گذارد، بلکه کثیفی را نیز به حداقل می‌رساند.

۲. تمیز کردن با فوم

محلول فوم را با دست روی مبل می‌مالید تا لکه‌ها از بین بروند. حاصل آن یک مبل تمیز و بوی خوش است. از آنجایی که میزان کف توسط فرد قابل کنترل است، احتمال آسیب با رطوبت کمتر است و این روش انتخاب رایج مصرف‌کنندگان می‌باشد.

ترفند تمیز کردن مبل پارچه‌ای

اجازه ندهید لکه‌های سخت و کثیف، مبل شما را بی‌ارزش نشان دهد. در ادامه روند آسان و گام به گام در مورد نحوه تمیز کردن مبل پارچه ای با جوش شیرین، مواد شوینده و موارد دیگر را برای شما شرح می‌دهیم.

۱. استفاده از سرکه

برای از بین بردن سریع آلودگی مبل پارچه‌ای، از سرکه استفاده کنید. به این صورت که به چند قطره سرکه، نصف فنجان آب اضافه کنید. محلول تمیز کننده مبل را که درست کردید، روی ناحیه کثیف بمالید. سپس محل را بدون مالش با یک حوله خشک پاک کنید تا لکه از بین برود.

۲. جاروبرقی

قبل از شستشو و تمیز کردن مبل پارچه‌ای خود، از جاروبرقی استفاده کنید تا خرده‌ها و هر ذرات دیگری را از بین ببرد. این کار، شناسایی و تمرکز روی لکه‌ها را در زمان تمیز کردن، آسان‌تر می‌کند.

۳. جوش شیرین

از جوش شیرین کمک بگیرید.در جواب به سوال اینکه مبل را با چی تمیز کنیم جوش شیرین یکی از گزینه است.جوش شیرین فقط برای پختن غذا نیست؛ بلکه یک تمیز کننده موثر نیز است. در واقع، پاشیدن جوش شیرین روی کل مبل، به از بین بردن بوها و از بین بردن بیشتر لکه‌ها کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید از محلول جوش شیرین خانگی، برای هر ناحیه لکه‌های عمیق استفاده کنید. در یک کاسه، مقدار مساوی جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید. برای لکه خشک یا مرطوب، اجازه دهید جوش شیرین به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. هنگامی که جوش شیرین به طور کامل لکه را جذب کرد، جاروبرقی بکشید. مانند همه محلول‌های تمیز کننده، همیشه قبل از تمیز کردن کامل مبل، بخش خیلی ریزی از مبل را برای آزمایش تمیز کنید، اگر تاثیرگذار بود، در کل مبل از آن استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی