شمانیوز
شما نیوز

خدمت سربازی

خدمت سربازی برای بانوان اجباری می شود؟!

خدمت سربازی برای بانوان اجباری می شود؟!

بریده ای از روزنامه که مربوط به سال 1350 است و توضیحاتی درباره خدمت سربازی بانوان در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش شمانیوز :خبری درباره خدمت سربازی بانوان منتشر شده است. البته این خبر درباره اجباری شدن خدمت سربازی بانوان مربوط به قبل از انقلاب اسلامی ایران است. خدمت سربازی در بسیاری از کشورها یک الزام قانونی است که جوانان را مجبور به انجام وظایف نظامی برای یک دوره مشخص، معمولاً به‌منظور تقویت توان دفاعی کشور می‌کند.این دوره معمولاً شامل آموزش‌های نظامی و بدنی است که مهارت‌های مختلفی از جمله استفاده از تسلیحات، استقامت جسمانی و کار گروهی را به سربازان آموزش می‌دهد.خدمت سربازی می‌تواند تاثیرات متعددی بر زندگی جوانان داشته باشد، از جمله ایجاد نظم و انضباط، افزایش حس مسوولیت‌پذیری، و گاهی ایجاد وقفه در ادامه تحصیلات یا زندگی حرفه‌ای آن‌ها.

برخی کشورها به جای خدمت سربازی اجباری، برنامه‌های جایگزین مانند خدمات عمومی یا خدمات مدنی ارائه می‌دهند که به جوانان امکان می‌دهد به جامعه خود خدمت کنند بدون نیاز به شرکت مستقیم در فعالیت‌های نظامی.

خدمت سربازی

قبل از انقلاب خانم‌های مشمول را برای خدمات اجتماعی مثل سپاه دانش و بهداشت به روستاها و مناطق محروم می‌فرستادن و غائبین از ادامه تحصیل و استخدام دولتی محروم می‌شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی