شمانیوز
شما نیوز

تعطیلی ادارات

تعطیلی ادارات و بانک‌ها در روز پنجشنبه 15 شهریور 1403

تعطیلی ادارات و بانک‌ها در روز پنجشنبه 15 شهریور 1403

در خبر زیر جزییات تعطیلی ادارات و بانک‌ها و یا کاهش ساعت کاری در روز پنجشنبه 15 شهریور 1403 را می خوانید.

به گزارش شمانیوز :با توجه به بازگشت مجدد گرما به کشور ،احتمال تعطیلی ادارات برای روز پنجشنبه 15 شهریور وجود دارد. تعطیلی ادارات و یا کاهش ساعت کاری در فصل تابستان به دلیل کاهش مصرف برق است. معمولا تعطیلی ادارات در شهرهای با درجه گرما بسیار بالا صورت می گیرد. در ادامه جزییات و یا کاهش ساعت کاری  تعطیلی ادارات پنجشنبه 15 شهریور را می خوانید. 

تکمیلی یک/ استان کرمانشاه

ساعت کار ادارات کرمانشاه کاهش یافت.  مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:

با توجه به گرمای شدید هوا، روزهای سه‌شنبه (۱۳ شهریور) و پنجشنبه (۱۵ شهریور) فعالیت کلیه ادارات و سازمان‌های دولتی استان، به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان از ساعت شش تا ۱۱ خواهد بود.

کارکنان ادارات استان در این دو روز دو ساعت تعجیل در خروج (به صورت دورکاری) خواهند داشت.

تکمیلی دو / استان مرکزی

از نیمه دوم شهریور؛ بر اساس اعلام معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی با توجه به تشدید موج گرما و لزوم مدیریت مصرف برق در کشور؛ ساعت پایان کار کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند، از روز یکشنبه الی پنجشنبه ۱۱ الی ۱۵ شهریور ساعت ۱۱:۳۰ خواهد بود.

تکمیلی سه/ استان فارس

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: ساعت کاری همه دستگاه‌های اجرایی استان از شنبه، ۱۰ شهریور ماه تا پایان هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ ظهر خواهد بود.

محسن نعمتی امروز، ۹ شهریور اظهار کرد: ساعات آغاز به کار و خاتمه تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری (بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی) از تاریخ ۱۰ شهریور ماه تا پایان هفته، از ساعت ۶ الی ۱۳ است.

وی با اشاره به این موضوع که هفته‌های گذشته به دلیل ماندگاری گرمای بی سابقه در سطح استان حسب دستور استاندار فارس ساعات کاری ۶ تا ۱۱ صبح تعیین شده بود، ادامه داد: برابر ابلاغیه خردادماه استانداری فارس، ساعت کاری هفته آینده تا ساعت ۱۳ خواهد بود.

نعمتی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، دستگاه‌های سرمایشی را خاموش کنند، افزود: دستگاه‌های اجرایی برای رعایت ساعات کار هفتگی کارکنان، باقی‌مانده ساعات را به صورت دورکاری برای کارمندان تعریف کنند.

 نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس تصریح کرد: بیمارستان‌ها، مراکز امدادی، خدمات امداد جاده‌ای، مراکز بهداشتی و درمانی، اورژانس، شعب بانک‌ها، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، آتش‌نشانی و مراکز انتظامی و سایر مراکز مورد نظر مشمول برنامه دورکاری نشدن و باید طبق روال قبل ارائه خدمت کنند.

تکمیلی چهار/ استان البرز

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز از بازگشت ساعت کاری ادارات استان از پنج‌شنبه «۱۵ شهریورماه» به روال قبل خبر داد.

کاوه حدادپور از بازگشت ساعت کاری ادارات استان البرز از «۱۵ شهریورماه» به روال قبل خبر داد و گفت: «ساعات کار تمام ادارات استان البرز از پنج‌شنبه «۱۵ شهریورماه» در روزهای هفته، از ساعت ۷ صبح تا ۱۴:۳۰ خواهد بود. با توجه به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان برای کاهش پیک ترافیک صبحگاهی، شروع کار ادارات یک ساعت شناور تعیین شده است. به این ترتیب، هر یک از کارمندان به میزان دیرکرد (حداکثر یک ساعت) در شروع ساعت کاری موظف است در پایان ساعت کار همان روز نسبت به جبران میزان تاخیر اقدام کند.»

تکمیلی پنج/ استان هرمزگان

معاون استاندار هرمزگان گفت: «ساعت کاری ادارات هرمزگان از «۱۷ شهریورماه»، به روال عادی باز می‌شود.»

محسن خاکی‌نهاد در این خصوص اظهار کرد: ساعت کار از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۷ صبح تا پانزده و ۴۵ دقیقه تعیین شده است و تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نیز همچنان ادامه دارد. دستگاه‌های خدماتی و امدادی، عملیاتی و ادارات نوبت کاری، مراکز درمانی، نظامی و بانک‌ها مستثنی هستند.

گفتنی است، ساعت کاری ادارات دولتی در هرمزگان، پیش از این، از ۶ تا ۱۳ تعیین شده بود. 

تکمیلی شش/ استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد:با استناد مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور و تداوم قطعی برق استان به دلیل تعمیرات اساسی شبکه، تمامی دستگاه‌های اجرایی روز پنجشنبه مورخ ۱۵ شهریور تعطیل و کارکنان به صورت دورکار فعالیت می‌کنند.

بازگشت ساعات کاری ادارات قم به روال عادی از شنبه هفته آینده

بنابر اعلام استانداری قم از روز شنبه هفته آینده ساعت کاری ادارات استان قم به روال قبل از محدودیت بر مبنای مدیریت انرژی باز می گردد.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران و به منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ساعت کاری ادارات به ۶ صبح تا ١ بعدازظهر تغییر یافته بود.

معاونت توسعه و مدیریت و منابع استانداری قم با صدور اطلاعیه‌ای، ساعت کاری ادارات را از روز شنبه مطابق روال قبل از تغییر ساعت مدیریت انرژی بر مبنای رعایت ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری و تصویب نامه شماره ۲۴۳۱۸۷/ ت ۱۰۱۱ در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ هیأت وزیران اعلام کرده است.

تغییر ساعت کار ادارات و بانک‌ ها از نیمه دوم شهریور

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: امسال برای مدیریت مصرف برق در بخش اداری هدف گذاری کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی انجام داده بودیم که خوشبختانه ۹۵ درصد از برنامه محقق شد.

وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات که به منظور مدیریت مصرف برق از ۱۵ خرداد اجرایی شده بود، در نیمه شهریور به حالت سابق بازمی‌گردد.

رجبی مشهدی در تشریح اثربخشی تغییر ساعات کار ادارات گفت: امسال به منظور مدیریت مصرف برق بخش اداری، برنامه ریزی کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی انجام شده بود که ۹۵ درصد از این میزان محقق شد.

وی ادامه داد: مقرر شده بود همه ادارات ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد پس از پایان ساعت کار مصرف برقشان را کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: میزان صرفه جویی از برنامه مدیریت مصرف بخش اداری عمومی یکهزار و ۴۲۰ مگاوات بود که با همکاری و مشارکت موثر ادارات انجام شد.

 اعلام ساعات کاری جدید بانک‌ها

شورای هماهنگی بانک‌ها: ساعت کار بانک‌ها از روز ۱۵ شهریور به بعد، در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود

در روزهای پنجشنبه نیز زمان خدمت‌رسانی به مشتریان در شعب بانک‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ است.

تغییر ساعت کاری ادارات در استان خراسان جنوبی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: «ساعت کاری ادارات استان از شنبه «١٧ شهریورماه» به روال قبل برمی‌گردد.»

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی از بازگشت ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی از «۱۷ شهریورماه» به روال قبل خبر داد. ساعات کار تمامی ادارات خراسان جنوبی از شنبه «١٧ شهریورماه»، از هفت و نیم تا ١۴:٣٠ خواهد بود. ساعت کاری ادارات در روزهای پنج‌شنبه، با یک ساعت کاهش، ۷:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ تعیین شده است.

تغییر ساعت کاری کارکنان قوه قضاییه از نیمه دوم شهریور ۱۴۰۳

معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، از تغییر ساعت کاری کارکنان قوه قضاییه از نیمه دوم شهریور ۱۴۰۳ خبر داد.

به نقل از معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، ساعت شروع به کار همه واحدهای قضایی و اداری تابعه قوه قضائیه در استان تهران و سایر استان‌ها از روز شنبه «۱۷ شهریورماه»، مطابق روال سابق از ساعت ۷ صبح است؛ این تصمیم با توجه به صدور مصوبه ابلاغی تعیین ساعت کاری ادارات از سوی هیات وزیران گرفته شده است.

همچنین از مجوزهای اداری سابق درباره تعطیلی روزهای پنج‌شنبه برخی از دادگستری‌های تابعه، رفع اثر می‌شود؛ از این‌رو، از تاریخ «۱۷ شهریور ۱۴۰۳»، همه کارکنان مکلف به حضور در محل خدمت و اشتغال به کار در ۶ روز هفته هستند.

این خبر به روز رسانی خواهد شد....

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    این هفته تعطیلی خوبه

  • ناشناس

    عالی

  • ناشناس

    کشور را همین تعطیلات بیچاره کرده کدام کشور را سراق دارید که یک هفته تعطیل باشه

    • ناشناس

      سراغ

  • ناشناس

    بالاخره 15 شهریور بانک ها بازند یا نه؟ آخه کشوری که قرار بود اول بشه اینهمه تعطیلات و سستی برای چیست همه ش ورشکستگی

  • ناشناس

    آیا فردا پنج شنبه ادارات تعطیله یا خیر؟

  • ناشناس

    آیا فردا 15شهریور ادارات تعطیله یا خیر؟

  • ناشناس

    اهوازباگرمای۶۱درجه،به بالا،تعطیلی که نداره کاهش ساعت هم نداره،،امااستانهای خوش آب وهوا مثل کرمانشاه ،استان مرکزی، وغیره،ماشاالله، ،

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی