شمانیوز
شما نیوز

اصلاح و تصویب اساسنامه شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): اساسنامه شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو با اعمال تغییراتی در جلسه امروز شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

علیرضا دبیر همچنین در جریان بررسی لایحه اساسنامه شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی متروی تهران و حومه در جلسه امروز شورای شهر گفت: بر اساس تصمیم شورا مقرر شد این شرکت به مجموعه شهرداری بازگردد. یکی از برکات وجود این شرکت جذب ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه است که در گام اول ۴ پروژه مترو را در ردیف های بودجه پیشنهاد داده است.

وی تاکید کرد: تیپ اساسنامه را برای تصویب به شورا آورده ایم و درباره این لایحه با کمیسیون حقوقی هم به جمع بندی رسیده ایم. البته برخی از تغییراتی را که کمیسیون برنامه و بودجه در اساسنامه لحاظ کرده مورد اعتراض شهرداری تهران است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه درباره سهام این شرکت توضیح داد: سهام شرکت ۱۰۰ درصد متعلق به شهرداری تهران است. ۹۶ درصد سهام متعلق به شهرداری است و سازمان املاک و مستغلات؛ سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی؛ شرکت متروی تهران و حومه؛ شرکت نوسازی عباس آباد به دلیل حضور معاون شهرسازی در سمت رییس هیات مدیره این شرکت هر کدام یک درصد سهام شرکت مجتمع های ایستگاهی مترو را بر عهده دارند.

دبیر ادامه داد: در چند سال گذشته زمانی که این شرکت اجازه فعالیت نداشت همه پروژه های ایستگاهی مترو به مشکل بر می خورد. چراکه شرکت مترو آنقدر درگیر کار احداث است که نمی تواند به امر جذب سرمایه گذار بپردازد.

وی با اشاره به ماموریت این شرکت یعنی جذب سرمایه گذار برای مجتمع های ایستگاهی مترو تصریح کرد: به گفته مدیران مترو؛ شرکت متروی تهران و حومه تخصصی در جذب سرمایه گذار ندارد و اعضای هیات مدیره باید این توانایی را داشته باشند.

در پایان بعد از بحث و بررسی اعضا؛ اساسنامه شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو با اعمال تغییراتی به تصویب رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied