شمانیوز
شما نیوز

خریداری تجهیزات جدید بازرسی بهداشتی

خریداری تجهیزات جدید بازرسی بهداشتی

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: یک ویژگی خاص امسال که در حوزه تجهیزات و بازرسی بهداشتی اتفاق افتاد خریداری تجهیزات جدید و در شأن بازرسان بهداشتی بود.

به گزارش شمانیوز:صادق‌نیت ریاست مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در مانور سلامت گفت: توجه به سلامت مردم از نگاه بهداشت محیط و ارتقاء ابعاد آن موضوع بسیار مهمی است. همکاران ما در تمام طول سال ابعاد سلامت را بررسی می‌کنند و موضوعات آن را به صورت جدی رصد می‌کنند اما در تعطیلات نوروز به آن اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود.

وی گفت: سلامت آب یکی از نگرانی‌های جدی است که در صورت عدم توجه می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند. در حوادث مختلف همچون سیلی که چندی گذشته در مناطق مختلف کشور بوجود آمد نظارت بازرسان توانست نگرانی سلامت بهداشت آب را کاهش دهد و خوشبختانه شاهد طغیان بیماری‌ها نبودیم.

وی گفت: سلامت غذاها، پسماندها، پرتوها و آلودگی‌هوا از موضوعاتی است که در این حوزه به آن توجه می‌شود. در ایام نوروز با توجه به اتفاقات ویژه نیاز به تغییر و تفاوت نظارت وجود دارد. در ماه رمضان، محرم و اربعین این توجه ویژه صورت گرفت.

صادق‌نیت افزود: در ایام نوروز به دلیل خروج از منزل و استفاده از مواد غذایی آماده و آب آشامیدنی خارج از مسیرهای تعیین شده امکان اینکه سلامت مردم به خطر بیفتد زیاد است و امکان اینکه ایامی که باید باعث شادی شود یک اتفاق تلخ را ایجاد کند، وجود دارد به همین دلیل بازرسین ما در این ایام از زمان استراحت خود می‌زنند تا برای مردم سلامتی و اطمینان را ایجاد کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ما در این ایام بر بازارهای فروش و وضعیت آبرسانی توجه ویژه‌ای داریم تا از بیماری‌های واگیردار پیشگیری شود، یکسری استانها مسافرخیز هستند و توجه ویژه‌ای به استان‌های شمالی، جنوبی همچون هرمزگان و استان‌های پرمسافر همچون مشهد و قم خواهد بود.

وی گفت: مراکز استقرار مسافرین حداقل یک بار بازدید استاندارد خواهند شد. بر نظارت آبرسانی تاکید بیشتری خواهیم داشت همچنین مراکز بین راهی مورد بازرسی خاص قرار می‌گیرد، توجه به بحث دخانیات در اماکن عمومی نیز یکی از برنامه‌های ما است.

صادق‌نیت اضافه کرد: نمونه برداری با تجهیزات جدید و ارسال آنها به آزمایشگاه از کارهایی است که بازرسان انجام خواهند داد. یکی از ویژگی‌های خاص امسال این است که تجهیزات جدید و در شأن بازرسان بهداشت اضافه شده است.

صادق نیت گفت: وسیله نمونه برداری بار میکروبی که قیمت معمولی آن 18 میلیون تومان است اما با حمایت‌ها با قیمتی کمتر از 7 میلیون تومان خریداری شد و سعی می‌شود از بودجه اختصاصی حداکثر استفاده مفید شود تا شاهد ارتقاء کیفی خدمات باشیم.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته بیش از 528 بازرسی انجام شد و بیش از 610 تن مواد غذایی آلوده معدوم شد که تنها 50 گرم از این مواد غذایی آلوده می‌توانست یک نفر را مسموم کند همچنین ثبت این اطلاعات نیز یک اتفاق بزرگ است در سال گذشته 3613 مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان صورت گرفت.

وی افزود: با تفاهم‌نامه‌ای با اداره استاندارد صورت گرفت اندازه‌گیری نمک مواد غذایی با تجهیزات جدید به سهولت انجام خواهد شد. همچنین اندازه‌گیری کیفیت روغن و برخورد با کسانی که از روغن فاسد استفاده می‌کنند از برنامه‌های ما بود که 200 تن روغن آلوده فقط در ماه رمضان معدوم شد. تأمین وسیله نقلیه بازرسان نیز از دیگر کارهای صورت گرفته است. همچنین حضور فارغ‌التحصیلان بهداشت محیط در غالب دفاتر خدمات سلامت امسال عملیاتی و اجرایی شد و در حال حاضر 24 دفتر خدمات سلامت در استان تهران استقرار یافته و 2 تا 3 ماه از راه‌اندازی این دفاتر می‌گذرد. امیدواریم بخشی از نقیصه بازرسی که به علت کمبود نیرو وجود داشت پوشش داده شود./فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی