شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

ترفند های وکیل پایه یک دادگستری سرقت اینترنتی

سرقت اینترنتی از آن دست جرم‌هایی بوده که با همه گیر بودن استفاده از فضای اینترنتی بسیار زیاد شده است. برخی از کلاهبرداران و هکرها اقدام به دزدی اطلاعات و دیتای شخصی افراد کرده و با این کار به آن‌ها آسیب می‌زنند. بنابراین نیاز است تا هر فرد قربانی حتما یک وکیل متخصص سرقت اینترنتی را برای پیگیری پرونده استخدام کند.

ترفند های وکیل پایه یک دادگستری سرقت اینترنتی

سرقت اینترنتی از آن دست جرم‌هایی بوده که با همه گیر بودن استفاده از فضای اینترنتی بسیار زیاد شده است. برخی از کلاهبرداران و هکرها اقدام به دزدی اطلاعات و دیتای شخصی افراد کرده و با این کار به آن‌ها آسیب می‌زنند. بنابراین نیاز است تا هر فرد قربانی حتما یک وکیل متخصص سرقت اینترنتی را برای پیگیری پرونده استخدام کند.

 

سرقت اینترنتی چیست؟

سرقت اینترنتی کاملا شبیه به سرقت معمولی بوده که در دنیای واقعی رخ می‌دهد. در هر دو دارایی‌های متعلق به یک نفر از جانب فرد دیگری به سرقت رفته و در معرض خطر قرار گرفته است. در دنیای واقعی هنگامی که کسی مورد سرقت قرار می‌گیرد، اموال و دارایی‌های خود اعم از طلا، پول،‌ ماشین، گوشی موبایل و دیگر لوازم این چنینی را از دست می‌دهد. با این حال در فضای مجازی ما چیزی جز اطلاعات و دیتا نداریم. بنابراین هنگامی که مورد سرقت قرار می‌گیریم، یعنی بخشی از اطلاعات شخصی که جزئی از دارایی‌های ما محسوب می‌شوند دزدیده شده‌اند.

به عنوان مثال اگر فردی با سیستم کامپیوتری شما کار کند و با اطلاع از این که رضایت دارید،‌ برخی اطلاعات را برای خودش هم کپی کند، ناخواسته سرقت انجام داده است. بنابراین اگر کسی تصاویر،‌ اطلاعات و هرگونه دارایی دیجیتال ارزشمند را از شما دزدید،‌ باید بدانید که مورد سرقت اینترنتی قرار گرفته‌اید. برای اینکه بتوانید با این اتفاق مقابله کنید لازم است تا یک وکیل سرقت اینترنتی متخصص را استخدام کنید.

 

وکیل سرقت اینترنتی متخصص کیست؟

وکیل سرقت اینترنتی متخصص فردی است که در زمینه‌های حقوقی مربوط به انواع دزدی چه در فضای اینترنت چه در فضای خارج از اینترنت، اطلاعات زیادی دارد. چنین شخصی می‌تواند به افراد بسیاری خدمات حقوقی ارائه داده و آن‌ها را در پیگیری پرونده‌های حقوقیشان راهنمایی کند. شما هم می‌توانید برای مشاوره به یک وکیل مراجعه و هم او را مسئول پرونده و استخدام کنید.

یک وکیل حرفه ای پایه یک دادگستری می‌تواند با استفاده از دانش و اطلاعاتی که داشته خدمات حقوقی مختلفی را ارائه دهد. برخی از این خدمات شامل بررسی پرونده و موضوع مورد نظر شما، راهنمایی و مشاوره برای اقدامات بعدی، تشکیل پرونده، پیگیری پرونده و مراجعه به دادسرا، دفاع از پرونده در جلسه دادگاه و تلاش برای حصول نتیجه مناسب بخشی از وظایف یک وکیل سرقت اینترنتی متخصص است.

برای اثبات سرقت اینترنتی لازم است تا حتما اسناد و مدارکی جمع آوری شود که نشان دهد شما شخصا این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار نداده‌اید. این مرحله سخت و زمان‌بر است اما یکی از وظایفی بوده که بر عهده وکیل پایه یک دادگستری مورد نظر شما است. این فرد باید با دانش و مهارتی که داشته این اطلاعات را جمع آوری کرده و در اختیار قاضی پرونده قرار بدهد.

8bd57160-50e9-4634-94cc-e627a9018770

مجازات سرقت اینترنتی چیست؟

سرقت اینترنتی با توجه به دامنه و گستره‌ای که دارد، مجازات متفاوتی هم خواهد داشت. مجازات این عمل خلاف در ماده 740 قانون مجازات اسلامی آورده شده است. این قانون براساس ارزش مادی موارد سرقت شده تدوین نشده است، زیرا گاهی ممکن است چیزی که از شما به سرقت رفته ارزش مادی نداشته باشد؛ بلکه ارزش معنوی آن مهم باشد.

بنابراین براساس این ماده اگر فردی اطلاعات و دیتای مرتبط به شما را که فقط هم نزد خودتان بوده سرقت کند، باید جریمه نقدی از یک میلیون ریال تا بیست میلیون ریال پرداخت کند. در حالت دیگری هم ممکن است خسارتی که به شما وارد شده بسیار زیاد باشد و دیگر هیچ دسترسی به آن اطلاعات نداشته باشید. به عنوان مثال فردی اقدام به دزدی از پایان نامه شما کرده و فایل اصلی را هم از سیستم شخصی شما پاک کرده باشد. در این صورت هم باید جریمه نقدی از پنج میلیون ریال تا بیست میلیون ریال پرداخت کرده و بین 90 روز تا یک سال هم حبس را تحمل کند.

مراحل ثبت شکایت سرقت اینترنتی

بعد از اینکه با یک وکیل سرقت اینترنتی متخصص مشورت کردید باید شکایت خود را به ثبت برسانید. برای این کار در قدم اول باید به سراغ دادسرای جرایم اینترنتی بروید. بعد از آن باید دادخواست شکایت خود را ثبت کنید. در این مرحله مراجع قضایی تحقیقات اولیه خود را شروع کرده و به دنبال اسنادی هستند که این شکایت را پشتیبانی کند. به عنوان مثال از شما اطلاعات دقیق درباره محل ذخیره سازی اطلاعات و نحوه دسترسی دیگران به آن را می‌خواهند.

مشخصات اموالی که از دست داده‌اید و زمان و مکان آن هم باید به ثبت برسد. اگر امکان شناسایی نباشد، گروهی برای بررسی وارد پرونده می‌شوند. این افراد به طور کامل محل وقوع را مورد بررسی و تحقیق قرار می‌دهند. اگر بر اساس شواهدی که به دست آمده، شخصی مجرم شناخته شود لازم است تا قرار دادگاه تعیین شود. در دادگاه هم می‌توانید به رای صادر شده اعتراض کرده و به دنبال تجدید نظر باشید؛ اما اگر از ابتدا از یک وکیل پایه یک دادگستری کمک گرفته باشید به احتمال زیاد نتیجه پرونده مورد قبول شما خواهد بود.

 

سخن پایانی

گروه وکلای عدل ایرانیان، با دارا بودن تیمی حرفه‌ای متشکل از وکلای کارکشته و باتجربه می‌توانند در پیگیری پرونده سرقت اینترنتی شما را به بهترین شکل ممکن یاری دهند. برگزاری جلسات مشاوره آنلاین و حضوری به شما این اجازه را می‌دهد تا در وقت صرفه جویی کرده و به نتیجه مطلوب هم برسید. علاوه بر این اگر بخواهید وقت مشاوره خود را با گروه وکلای حرفه‌ ای عدل ایرانیان دریافت کنید با تماس با شماره تلفن 02147783 می‌توانید سریع‌ترین وقت مشاوره را رزرو نمایید. 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied