شمانیوز
شما نیوز

لوازم آرایشی تقلبی عامل شیوع بیماری‌ها

در دسترس‌بودن لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی با قیمت پایین‌ سبب شده بیماری‌های پوستی افزایش یابد.

لوازم آرایشی تقلبی عامل شیوع بیماری‌ها

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز،کارشناس واحد اطلاع رسانی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم در این باره گفت: بر همین اساس متولیان سلامت جامعه از تمام شهروندان می خواهند تا برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی از خرید هرگونه اقلام آرایشی و بهداشتی بدون پروانه ساخت معتبر یا مجوز ورود از وزارت بهداشت، خودداری کنند. 

سجاد مجاهدی اظهارداشت: براساس ماده ۱۱ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی لازم است نام فرآورده، شماره پروانه ساخت و سری ساخت، حجم با وزن خالص، تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات مواد تشکیل دهنده، نشانی کارخانه تولیدکننده و شرایط نگهداری روی بسته‌بندی اقلام ساخت داخل به صورت فارسی، خوانا و مشخص نوشته شده باشد.

او گفت: اگر برخی افراد فکر می‌کنند محصولات آرایشی بهتر و به ‌اصطلاح اورجینال تر، آن هایی هستند که حتی یک کلمه فارسی هم روی بدنه آنها پیدا نمی‌شود، باید گفت سخت در اشتباه هستند زیرا  وجود برچسب‌های فارسی نویس روی لوازم آرایشی و بهداشتی در واقع به نوعی تایید این محصولات از سوی وزارت بهداشت است و این کار در واقع تمهیدی برای پیشگیری از فروش انواع تقلبی و تاریخ مصرف گذشته نیز محسوب می شود.

وی افزود: مواردی مانند شماره ثبت، شماره بهره‌برداری و بارکد به هیچ عنوان نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی و بهداشتی  باید دارای پروانه ساخت با مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.

او ادامه داد: نکته دیگری که در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد بروشور (راهنما) است که داخل بسته‌ها قرار می‌دهند و توجه به اطلاعات موجود در آن ها کمک بسیاری به مصرف به جا، اندازه و مناسب این محصولات می‌کند که مطالعه این راهنما سبب می‌شود جلوی استفاده‌های اشتباه به‌ دلیل نام‌های مشابه گرفته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی