شمانیوز
شما نیوز

اجرای 20 طرح فاخر در منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس

اجرای 20 طرح فاخر در منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از اجرای 20 طرح فاخر میراث فرهنگی در منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس خبر داد و گفت: ترسیم سیمای جدید این محور جهانی با انجام این طرح ها از محل اعتبارات ملی، استانی و مسوولیت اجتماعی شرکت ملی نفت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمد ثابت اقلیدی اظهار داشت: بهسازی و مناسب‌سازی مسیرهای دسترسی، نورپردازی آثار منتخب مجموعه ساسانی، ایجاد فضای خدماتی گردشگری و ایستگاه معرفی همچنین مرمت و استحکام بخشی آثار از جمله اقداماتی است که برای این منظر جهانی در نظر گرفته شده و امسال اجرا می‌شود.

وی افزود: تعدادی از ۲۰ طرح در نظر گرفته شده به مرحله قرارداد رسیده و مقدمات لازم برای انجام بقیه طرح‌ها در حال انجام است.

وی به تشریح این طرح‌ها پرداخت و گفت: در کاخ ساسانی سروستان اجرای پوشش حفاظتی بر روی گنبدهای آجری و اجرای مسیر بازدید و دسترسی ایمن به فضاهای معماری و پیرامونی کاخ، آماده‌سازی و بهسازی فضای ساختمان میراث جهانی سروستان و همچنین احداث سرویس بهداشتی در محدوده مجاز کاخ از طرح‌هایی است که امسال اجرا می‌شود.

او در خصوص اجرای طرح‌هایی در مجموعه جهانی بیشاپور گفت: اجرای مسیر بازدید و دسترسی ایمن به فضاهای معماری، اجرای پوشش حفاظتی بر روی لایه‌ها و تزئینات وابسته به معماری و نواحی در معرض خطر مجموعه بیشاپور، بهسازی و ایمن‌سازی مسیر دسترسی به غار شاپور، بهسازی و ساماندهی مسیر دسترسی به نقوش صخره‌ای تنگ چوگان و همچنین احداث و نوسازی سرویس‌های بهداشتی در مجموعه بیشاپور انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اضافه کرد: ایجاد فضای خدماتی گردشگری و ایستگاه معرفی در محدوده کانونی شهر گور، ساماندهی و مناسب‌سازی شرایط نمایشگاهی ترانشه آرامگاهی شهر گور، ساماندهی و مناسب‌سازی مسیر بازدید و دسترسی ایمن و مرمت و استحکام‌بخشی بدنه‌های معماری قلعه دختر، اجرای مسیر بازدید و دسترسی ایمن به فضاهای معماری و پیرامونی بنای کاخ اردشیر و مرمت و استحکام‌بخشی بدنه‌های معماری این کاخ هم از جمله اقداماتی است که در دستور کار است.

وی بیان کرد: بهسازی و محوطه‌سازی فضای پارکینگ کاخ اردشیر و ایجاد ایستگاه معرفی، اجرای پوشش حفاظتی بر روی نقش برجسته ساسانی دره تنگاب، بهسازی و مناسب‌سازی مسیر دسترسی به نقش برجسته ساسانی دره تنگاب، تهیه و نصب عناصر مبلمانی جدید برای مجموعه ساسانی همچنین نورپردازی آثار منتخب مجموعه ساسانی از قبیل منار شهر گور، کاخ اردشیر، ارگ حکومتی بیشاپور و نقوش صخره‌ای تنگ چوگان از دیگر اقداماتی است که در این محور اجرا می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی