شمانیوز
شما نیوز

40 میلیون دلار درآمد گردشگری خارجی برای فارس

40 میلیون دلار درآمد گردشگری خارجی برای فارس

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: گردشگری خارجی استان فارس در سه ماه نخست امسال حدود ۳۹ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار درآمدزایی داشته که نسبت به مدت مشابه گذشته روندی افزایشی را نشان می‌‎دهد.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محسن ضیایی اظهارداشت: میزان درآمد حاصل از گردشگران خارجی در سه ماه نخست ۱۴۰۳ با در نظر گرفتن ۷۰۰ دلار به ازای هر گردشگر خارجی محاسبه شده است.

وی ادامه داد: ۵۶ هزار و ۸۸۶ گردشگری خارجی در بهار ۱۴۰۳ به فارس سفر کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

او افزود: شمار گردشگران خارجی فارس در سال ۱۴۰۲، به یک میلیون و ۷۱ هزار و ۷۷۹ نفر رسید.

وی گفت: برگزاری تورهای آشناسازی برای شناساندن جاذبه های گردشگری فارس به موسسه‌های گردشگری کشورهای هدف از مهمترین عوامل در افزایش گردشگران خارجی فارس بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت گسترده بخش درمان و سلامت فارس بویژه در مرکز استان در جذب گردشگر خارجی، افزود: ساماندهی و آموزش تخصصی راهنمایان گردشگری حوزه سلامت برای جذب گردشگران کشورهای حوزه خلیج فارس در دستور کار قرار دارد.

او بیان کرد: هرچند توجه به زیرساخت‌ها و بازاریابی در حوزه گردشگری ضروری است، اما توجه به نیروی انسانی در این حوزه نیز ازاهمیت به سزایی برخوردار است و نحوه برخورد و رفتار شاغلان در اماکن اقامتی و گردشگری تاثیر مهمی در ذهنیت و ماندگاری گردشگران دارد.

وی گفت: به این دلیل، استمرار دوره های آموزشی ویژه برای تمام افرادی که به صورت مستقیم با گردشگران در ارتباط هستند امری ضروری است .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی