شمانیوز
شما نیوز

راه‌آهن اردبیل در ردیف پروژه‌های اولویت‌دار ریلی کشور قرار گرفت

نماینده مردم شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ نشان از آن دارد که دولت ۳۷ پروژه ریلی بین شهری از جمله راه‌آهن اردبیل را در اولویت برنامه‌های توسعه ریلی خود قرار داده است.

محمد فیضی صبح امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: بررسی لایحه بودجه سال 96 نشان از آن دارد که دولت 37 پروژه ریلی بین شهری را در اولویت برنامه‌های توسعه ریلی خود قرار داده است که پروژه راه‌آهن اردبیل نیز یکی از این پروژه‌های اولویت‌دار بوده است.
نماینده مردم شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راه‌آهن اردبیل که در سالهای گذشته مورد بی مهری بوده است و رقمهای بودجه‌ای در سالهای اخیر به روشنی آن را تایید می ‌کند، در بودجه سال 96 جان تازه‌ای گرفته است.
وی افزود: بررسی آماری رقم بودجه‌ای تخصیص یافته برای 37 پروژه اولویت‌دار بخش ریلی نشان از آن دارد که راه آهن اردبیل با حدود 90 میلیارد تومان رتبه دهم را در بین 37 پروژه داشته است که 9 پروژه ریلی پیشرو نیز عموما مربوط پروژه‌هایی هستند که از لحاظ طول خط ریلی بسیار وسیع تر از خط ریلی 175 کیلومتری اردبیل هستند.
فیضی با بیان اینکه بررسی بودجه‌ای 37 پروژه ریلی اولویت‌دار دولت نشان از آن دارد که پروژه راه‌آهن اردبیل از لحاظ طول مسیر ریلی رتبه 21 را در بین این پروژه‌ها دارد، تصریح کرد: از لحاظ کل اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه نیز رتبه 14 را بین 37 پروژه ریلی داشته است.
نماینده مردم شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ بودجه حدود 90 میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن اردبیل در بودجه 96 نشان از آن دارد که این استان در اخذ اعتبارات برای راه‌آهن اردبیل به صورت نسبی موفق بوده و رتبه دهم را در بین 37 پروژه ریلی اولویت‌دار دولت در سال 96 داشته است.
وی اظهار کرد: اگرچه مقایسه بودجه سال آینده با امسال و سالهای گذشته موید موفقیت نسبی در پیشرفت این پروژه است ولی فقط از طریق بودجه عمومی تکمیل آن دور از ذهن است و با این شرایط واگذاری پروژه به بخش خصوصی و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی یا استفاده از فاینانس داخلی و خارجی در تسریع پروژه موثر است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی