شمانیوز
شما نیوز

براساس نتایج ارزیابی عملکرد ایران خودرو در ۱۱ ماهه امسال

​کیفیت محصولات ایران‌خودرو بالاتر از امتیاز متوسط صنعت قرار گرفت

​براساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، امتیاز محصولات ایران خودرو در شاخص‌های کیفی اندازه‌گیری شده، بالاتر از متوسط صنعت قرار دارد.

​کیفیت محصولات ایران‌خودرو بالاتر از امتیاز متوسط صنعت قرار گرفت

 معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: بررسی روند شاخص‌ها و نتایج ارزیابی‌های کیفی محصولات ایران خودرو در ۱۱ ماهه امسال، بیانگر اثربخش بودن اقدامات جامع و برنامه‌های بهبود کیفیت محصولات ایران‌خودرو است. 

سهراب برفروشان با بیان این که در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سبد محصولات ایران خودرو در شاخص‌های مختلف ارزیابی شده بالاتر از متوسط امتیاز صنعت قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: در شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول (CSI) امتیاز ۷۰۱ کسب شده که بهترین عملکرد این شاخص در سنوات اخیر به شمار می‌آید و ۱۳ امتیاز بالاتر از متوسط صنعت است. 

وی افزود: در شاخص موارد اظهار شده مشتریان درخصوص سطح کیفی محصولات (ISQ) نیز با کسب نمره ۲۵۹، توانسته‌‌ایم با اختلاف ۲۲ امتیازی نسبت به متوسط صنعت، بهترین نتیجه این شاخص در ادوار گذشته را کسب کنیم. 

کاهش ۱۵ درصدی مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش

برفروشان با اعلام این‌که در شاخص میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش در بازه زمانی سه ماهه پس از تحویل خودرو در ۱۱ ماهه امسال کاهش ۱۵ درصدی نسبت به میانگین سال گذشته داشته‌ایم، تصریح کرد: با بهبود و رفع ایرادات شایع، مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. 

به گفته وی، در شاخص ارزشیابی خودرو صفر توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، برای سبد محصولات تولیدی ایران‌خودرو، با کسب نمره ۷۵.۸، بهبود ۶.۲ نمره‌ای نسبت به عملکرد سال ۱۴۰۱ رقم خورده که بهترین نتیجه این شاخص در طی ادوار گذشته محسوب می‌شود. 

برفروشان با تشریح دستاوردهای حوزه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، از بهبود ۴۰ درصدی شاخص سلامت خودرو در زمان تحویل به مشتریان در ۱۱ ماهه امسال نسبت به میانگین عملکرد سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در راستای بهبود ارایه خدمات به مشتریان، با بهینه سازی نظام تامین در شبکه خدمات، شاخص خودروهای متوقع به میزان ۵۷ درصد نسبت به متوسط این شاخص در سال ۱۴۰۱ بهبود داشته‌ است. 

وی ادامه داد: در شاخص رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش ۱۲ امتیاز نسبت به متوسط صنعت خودرو بالاتر هستیم. 

معاون کیفیت ایران‌خودرو خاطرنشان کرد: شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو با دارا بودن امتیاز ۸۰۵ در شاخص رضایت مشتریان، در سال ۱۴۰۲، ۱۹ نمره بالاتر از متوسط صنعت قرار گرفته که مهم‌ترین شاخص بهبود یافته مربوط به کیفیت تعمیرات ارایه شده و مدت زمان تعمیر و تحویل خودرو است. 

 

اجرای ۱۹۰ پروژه ارتقا و بهبود کیفیت در ایران‌خودرو

برفروشان دستاوردهای یاد شده را نتیجه اجرای برنامه‌های متعدد بهبود کیفیت در زنجیره ارزش خودرو دانست و گفت: در سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد هویت ممتاز کیفی، ۱۹۰ پروژه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات به اجرا گذاشته شده که در دو حوزه کیفیت محصولی و زیرساختی عملیاتی شده است.

وی مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده را جاری‌سازی سیستم‌های تولید و کیفیت در ۱۷ سازنده و تامین‌کننده ایران‌خودرو، اجرای طرح قطعات منتخب و ارتقای کیفیت ۳۴ قطعه موثر در مراجعات مشتریان به شبکه خدمات دانست و افزود: ارتقای تمامی محصولات به استانداردهای ۸۵گانه، طراحی، تولید و عرضه محصولات ارتقا یافته براساس بازخوردهای دریافتی از رضایت‌سنجی مشتریان، ارتقای کیفیت شبکه خدمات پس از فروش و نظارت بر عملکرد نمایندگی‌ها، استقرار نظام کیفیت در خرید از منابع خارجی و ارتقای رضایت از دوام کیفیت محصولات نیز بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته است. 

برفروشان از اجرای طرح سازماندهی یکپارچه سازی فرآیندهای کیفیت در سطح گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این اقدام به هدف هم‌سویی اهداف، برنامه‌ریزی و بهبود سازماندهی، چابک‌سازی، بهره‌وری و حذف هرگونه فعالیت موازی، مدیریت اطلاعات، ارتباطات و بهره‌برداری حداکثری از محیط و اعمال نظام‌های کیفی موثر و ایجاد یکپارچگی در سیستم‌های تولید و کیفیت سازندگان و فرآیندهای ایران خودرو و شبکه خدمات دنبال شده است. 

وی با تاکید بر ادامه فرآیند بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در سال آینده نیز پروژه‌های ارتقای کیفیت محصولات با هدف بهبود و ارتقای تصویر ذهنی جامعه از ایران خودرو، ارتقای قابلیت دوام کیفیت محصولات و مراجعه حداقلی به شبکه خدمات پس از فروش، ایجاد مزیت رقابتی ویژه در شبکه خدمات ایران خودرو و خدمات امدادی، تامین و تولید محصولات با الزامات و استانداردهای قانونی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت دانش‌بنیان و اقدامات پیش‌دستانه ارتقای کیفیت محصولات و خدمات از طریق شناسایی ریسک‌ها و فرصت‌ها به اجرا گذاشته خواهد شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied