شمانیوز
شما نیوز

هیوندا کونا 2024

هیوندای کوناخودرویی با طراحی شگفت‌انگیز و امکانات پیشرفته | هیوندا کوناترکیبی از زیبایی و کارایی برای رانندگی در شهر + فیلم

هیوندای کوناخودرویی  با طراحی شگفت‌انگیز و امکانات پیشرفته | هیوندا کوناترکیبی از زیبایی و  کارایی برای رانندگی در شهر + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی خودرو هیوندا کونا 2024 وارداتی خواهیم پرداخت.

به گزارش شمانیوز :هیوندا کونا2024 یکی از خودروهای شرکت هیوندای موتور است که در دستهٔ خودروهای شهری و کوچک قرار می‌گیرد.خودرو هیوندا کونا با طراحی جذاب و مدرن، از دیگر خصوصیت‌های آن استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و امکانات مدرن مانند سیستم‌های هشدار تصادف، نمایشگر لمسی و اتصالات بلوتوث است.هیونداکونا با اندازهٔ کوچک خود، مناسب برای رانندگی در شهر و پارک کردن در فضاهای محدود است و با مصرف سوخت کم و عملکرد خوب، به عنوان یک خودروی اقتصادی شناخته می‌شود.هیوندا کونا به عنوان یکی از خودروهای پرفروش و محبوب در بازار خودروها، به دلیل طراحی زیبا، امکانات مدرن و قیمت مناسب، توانسته است جایگاه خود را در بازار خودروها برقرار کند.در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر خودرو هیوندا کونا 2024 پرداخته ایم. 

مشخصات فنی

آن طور که کره‌ای‌ها گفته‌اند هیوندای کونا ۲۰۲۴ قرار است با پیشرانه‌های مختلف بنزینی، هیبریدی و برقی روانه بازار شود، اما فعلا خبری از جدول مشخصات فنی نیست.

با این حال، تیپ پایه خودرو جدید دارای موتور بنزینی ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتن.متر است و گیربکس CVT قدرت را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. با این موتور، کونا نمی‌تواند خودرو تند و تیزی به حساب بیاید، ولی کمک می‌کند تا همچنان خودرو اقتصادی و تقریبا ارزان‌قیمتی باشد.

مدل فعلی کونا N Line با موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن.متر گشتاور دارد و با گیربکس اتوماتیک دوکلاچ ۷ سرعته، در ۷.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا مدل ۲۰۲۴ هم از این موتور استفاده می‌کند یا اینکه هیوندای برنامه دیگری دارد.

هیوندای کونا برای اولین بار به پیشرانه هیبریدی مجهز خواهد شد و شاید مشخصات فنی مشابه هیوندای النترا هیبرید با قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن.متر داشته باشد. همچنین، سیستم دو دیفرانسیل هم یکی از آپشن‌های سفارشی خودرو جدید خواهد بود.

هیوندای کونا الکتریک، سریع‌ترین مدل جدید کراس‌اوور جمع و جور است. جالب است بدانید که نسل دوم کونا به عنوان یک خودرو برقی طراحی شد و بعدها ظاهر آن برای استفاده از موتورهای بنزینی و هیبریدی تغییراتی پیدا کرد.

هیوندا کونا 2024

طراحی ظاهری

زبان طراحی هیوندای کونا ۲۰۲۳ ایراد و اشکالی ندارد، اما مدل جدید یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود. در نمای جلو، نوار نورانی، معروف به Seamless Horizon Lamp در عرض خودرو امتداد پیدا کرده است تا ظاهر جذاب‌تری به کونا ۲۰۲۴ بدهد. در مدل برقی، این لامپ به صورت پیکسلی است تا هیوندای کونا الکتریک، عنوان اولین خودرو با چراغ Seamless Horizon پیکسلی را به خود اختصاص دهد.

هیوندای برای طراحی این خودرو از سطوح پارامتریک استفاده کرده است، خطوط مورب تیز در نمای جانبی و روکش‌های منحصر به فرد روی گلگیرها نمایی جذاب به شاسی‌بلند کوچک کره‌ای داده است. در قسمت عقب، چراغ یک‌سره‌ای مثل نمای جلو به کار رفته است و پنل‌های صاف ظاهر بهتری از مدل فعلی کونا پدید آورده‌اند.

اگرچه همه مدل‌های هیوندای کونا ۲۰۲۴ دارای یک شکل و قیافه هستند، اما جزئیات و ریزه‌کاری‌هایی، آنها را از هم متمایز می‌کند. کونا N لاین با قاب آینه بغل و سقف مشکی، اسپویلر و سپر بال مانند، رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی، صداخفه‌کن‌های دوقلو و سپرهای اسپرت جول و عقب عرضه می‌شود. مدل‌های بنزینی و هیبریدی دارای سپر تهاجمی جلو و اسکید همراه با روکش مشکی رنگ گلگیرها است. استفاده از طرح پیکسل روی ریم‌ها و سپرهای جلو و عقب کونا الکتریک، این مدل را متمایز می‌کند.

هیوندا کونا 2024

طراحی داخلی

افزایش ابعاد و استفاده از پلتفرم خودروهای برقی، باید کابین بزرگ‌تری را برای هیوندای کونا ۲۰۲۴ فراهم کند، به طوری که خودروساز کره‌ای فضای داخلی محصولات جدیدش را با نام Living Space (فضای زندگی) معرفی می‌کند. هیوندای فقط چند طرح اولیه از طراحی داخلی کونا منتشر کرده است، اما در همین طرح‌ها هم خودرو بزرگ‌تر و بهتری از مدل فعلی به نظر می‌رسد.

استفاده از فناوری روز با دو نمایشگر و یک ماژول شناور، در تصاویر هیوندای کونا به چشم می‌آید. نورپردازی محیطی یکی دیگر از المان‌های کابین این کراس‌اوور کوچک است. علاوه بر این، سیستم تعویض دنده سیمی (Shift-by-Wire)، از کنسول میانی به پشت فرمان منتقل شده است، تا فضای در دسترس راننده و سرنشینان بیشتر شود.

نسل اول هیوندای کونا، صندوق عقب ۵۴۴ لیتری دارد، اما با توجه به بزرگ‌تر شدن اندازه‌های مدل جدید، نسل دوم صندوق عقب بزرگ‌تری خواهد داشت.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی