شمانیوز
شما نیوز

شاهین

قیمت جدید خوروی محبوب جوانان / شاهین چقدر گران شد؟

قیمت جدید خوروی محبوب جوانان / شاهین چقدر گران شد؟

خودروی جوان پسند خودروسازی سایپا افزایش قیمت داشته است. خودروی شاهین یکی از محصولات سایپا است.

به گزارش شمانیوز : شاید بتوان شاهین را موفق ترین تولید کارخانه سایپا دانست که طرفداران بسیاری پیدا کرده و در بازار خرید و فروش می شود.در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ با کارکرد ۳۵ هزار کیلومتر امروز بیست و ششم اردیبهشت ۷۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت شاهین اتومات مدل ۱۴۰۳ صفر ۷۹۰ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت روز انواع خودرو شاهین

 

برند مدل کارکرد قیمت (تومان)

 

شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۱۰,۵۰۰ ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰

 

شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۳۵,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

 

شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰

 

شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

 

شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

 

شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۷۹۲,۰۰۰,۰۰۰

 

شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰

 

شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰

 

شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰

اگرچه شاهین یکی از جدیدترین محصولات سایپا است، با این حال، از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپی استفاده می‌کند که در تیبا، ساینا و کوییک استفاده شده بود. این موتور پراستهلاک و کم‌بازده یکی از معایت سایپا شاهین به حساب می‌آید.تنها تفاوت پیشرانه شاهین با اعضای هم‌خانواده خود، مجهز بودن به توربوشارژ یا پرخوران است که باعث می‌شود قدرت این موتور از ۸۷ اسب بخار با تنفس طبیعی به ۱۱۰ اسب بخار با توربوشارژ برسد.هر چند این موتور توربوشارژ قدرت و گشتاور بیشتری پیدا کرده، اما وقتی آن را با پیشرانه EF7 ایران خودرو مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که ۵ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به این موتور تنفس طبیعی دارد.

سایپا شاهین در نگاه اول طراحی ظاهری جدیدتر خود را به رخ رقبای داخلی مثل تارا ایران خودرو و دیگر محصولات سایپا می‌کشد. با این حال نمی‌توان تمام این زیبایی و جذابیت ظاهری خودرو شاهین در قیاس با خودروهای تولید داخل را تماما به پای شرکت سایپا و تیم طراحی این خودرو نوشت، به دلیل اینکه سایپا شاهین شباهت بسیار زیادی به ولکس C30 دارد.

طراحی خوشایند این خودرو به ویژه شمایل اسپرت چراغ‌های جلو، طرح سه‌بعدی و دلپسند سپر به همراه حالت ساده و خوشایند جلوپنجره، چهره‌ای زیبا و مطابق با سلیقه مشتریان ایرانی برای خودرو شاهین به ارمغان آورده‌ است.

برخی حجم‌ پردازی‌های معقول و منطقی در بخش جانبی و روی درپوش موتور سبب شده تا نمایی خوش‌تراش و نسبتا عضلانی را در بدنه این سدان کوچک ایرانی شاهد باشیم. فرم نسبتا زیبای چراغ‌های دوتکه عقب، به‌جز بخش کوچکی از آن که به نظر می‌رسد، به اجبار روی در صندوق جانمایی شده، شمایلی جذاب و عامه‌پسند را به کمک طراحی خوشایند سپر و درب صندوق برای این بخش از سایپا شاهین در پی داشته است.

با این حال به نظر می‌رسد بخش کوچک چراغ‌های عقب که با فرم هندسی نامتناسب و ساده روی درب صندوق ضمیمه شده، تاثیری نامطلوب در هماهنگی بصری اجزای این قسمت از خود بر جای گذاشته باشد.

به‌طور کل، طراحان شاهین موفق شده‌اند المان‌های اصلی طرح بدنه این خودرو را به شیوه‌ای هماهنگ و معقول و در قالب بدنه‌ای زیبا و چشم‌ نواز در کنار یکدیگر قرار داده و آن را در چهارچوب خودرویی عامه‌پسند و مناسب برای بازار خرید و فروش خودرو در ایران به سرانجام برسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی