شمانیوز
شما نیوز

یارانه

جدول واریز یارانه مرداد / سایت پیگیری یارانه معیشتی

جدول واریز یارانه مرداد / سایت پیگیری یارانه معیشتی

واریز یارانه نقدی مردادماه براساس جدول ارائه شده در ساناپرس انجام می شود و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این رابطه سامانه ای را به نام سامانه حمایت معیشتی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir راه اندازی نموده است تا کلیه افراد بتوانند برای یارانه نقدی ثبت نام کنند و درخواست های خود را از طریق این سایت مشاهده نمایند.

به گزارش شمانیوز: واریز یارانه نقدی مردادماه براساس جدول ارائه شده در ساناپرس انجام می شود و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این رابطه سامانه ای را به نام سامانه حمایت معیشتی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir راه اندازی نموده است تا کلیه افراد بتوانند برای یارانه نقدی ثبت نام کنند و درخواست های خود را از طریق این سایت مشاهده نمایند.

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، یکصد و شصت و دومین مرحله از یارانه نقدی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به مردادماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در دو مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خردادماه سال گذشته و به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد، اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

جزییات جدید واریز مستمری مددجویان به شرح زیر است:

سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir

با توجه به بالا رفتن نرخ تورم و مشکلات اقتصادی مردم، دولت به منظور کاهش مشکلات اقتصادی افراد، اقدام به روی کار آوردن طرح پرداخت یارانه نقدی کرده است. اگرچه طرح یارانه نقدی سال ها است که در کشور اجرا می شود، اما در سال های گذشته با توجه به هدفمندی یارانه ها، بعضی از اشخاص دیگر یارانه دریافت نکردند و در واقع، یارانه آن ها قطع شد.

از طرفی به غیر از یارانه نقدی که ماهانه به اشخاص پرداخت می شود، یارانه ای تحت عنوان یارانه کمک معیشتی نیز از سوی دولت روی کار آمد که اشخاص واجد شرایط مجاز به دریافت این یارانه می باشند.

با توجه به لزوم شناسایی اشخاص برای ارائه یارانه های نقدی، سامانه ای به نام سامانه حمایت معیشتی راه اندازی شد تا مردم بتوانند از طریق این سایت درخواست های خود را مبنی بر استفاده از خدمات کمک معیشتی دولت ثبت کنند و پس از ثبت درخواست منتظر نتیجه درخواست خود باشند.

سامانه حمایت معیشتی از طریق نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir برای عموم مردم قابل دسترس می باشد و اشخاص می توانند از طریق این سایت اقدام به ثبت درخواست های خود به صورت آنلاین کنند. این سامانه مدت هاست که فعال می باشد اما به تازگی به روز رسانی شده است. در سامانه جدید امکانات بیشتری ارائه می گردد که شامل مواردی از قبیل اعتراض به بخش های مختلف مانند خودرو و تراکنش های بانکی می باشد که در سامانه قبلی ممکن نبود.

 

پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی hemayat mcls gov ir

همان طور که توضیح داده شد، سامانه حمایت معیشتی به تازگی به روز رسانی شده است و آن دسته از اشخاصی که به عنوان سرپرستان خانوار در سایت حمایت معیشتی قدیمی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی درخواست خود را مبنی بر ثبت نام در یارانه معیشتی ثبت می کردند، برای پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی خود باید مجددا به سایت hemayat.mcls.gov.ir وارد می شدند و مراحل پیگیری یارانه خود را با ورود به این سامانه انجام می دادند.

در سامانه قدیمی حمایت معیشتی، امکان پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی وجود داشت اما در سامانه جدید این امکان ارائه نمی شود و به کسانی که درخواست خود را در سایت ثبت می کنند، یک کد پیگیری اختصاص می یابد که پیگیری وضعیت درخواست با استفاده از آن میسر می باشد. همچنین از کسانی که درخواست بررسی و اعتراض خود را در سامانه قدیمی حمایت معیشتی ثبت کرده اند خواسته شده است تا به سامانه جدید مراجعه کنند و با استفاده از اطلاعات به روز شده شناسنامه اقتصادی خانوار، نتیجه بررسی را مشاهده نمایند./ساناپرس

 

نحوه ثبت نام حمایت معیشتی جاماندگان

اشخاصی که هنوز در یارانه حمایت معیشتی دولت ثبت نام نکرده اند و جزو جاماندگان این یارانه محسوب می شوند، می توانند با ورود به سامانه ثبت نام یارانه، مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. جهت ثبت نام در این سامانه لازم است که اشخاص، اطلاعات ورود به سامانه را تکمیل کنند و پس از ورود به پنل کاربری خود، درخواست خود را ثبت نمایند.

پس از ثبت این درخواست، اطلاعات افراد در سامانه رفاه ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی می شود و لازم است که اشخاص به مدت ۱ ماه تا ۱ سال نتیجه درخواست خود را از طریق همین سامانه پیگیری کنند. در صورتی که متقاضی در دهک های مشمول یارانه قرار گیرد، در طرح یارانه ثبت نام می شود و یارانه اردیبهشت و خرداد نیز به حساب او واریز می گردد.

پس از منتشر شدن نتیجه درخواست اولیه، شناسنامه اقتصادی و اجتماعی خانواده در سایت قابل مشاهده می باشد. در صورتی که بعد از مشاهده شناسنامه اقتصادی اجتماعی در سامانه حمایت، افراد نیاز به ثبت درخواست دریافت کمک حمایت داشتند، می توانند درخواست بازبینی خودشان را با تکمیل یک رضایت نامه در سایت hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند و منتظر نتیجه نهایی اعتراض خود باشند.

با توجه به اطلاعیه منتشر شده، جاماندگان و متقاضیان جدید یارانه باید جهت ثبت نام یارانه، از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اقدام نمایند که در مقاله زیر، اطلاعات بیشتر در خصوص این سامانه و همچنین نحوه ورود به آن ارائه شده است.

 

سایت ثبت نام یارانه نوزاد

یکی از سوالات پرتکرار افراد این است که بعد از متولد شدن فرزند جدید، برای ثبت نام یارانه آن نوزاد چه اقدامی لازم است و یا ثبت نام یارانه نوزاد از طریق چه سایتی انجام می شود. برای پاسخ به این سوال باید گفت که وقتی بعد از به دنیا آمدن نوزاد، اطلاعات کامل اون در ثبت احوال ثبت می شود، خود به خود یارانه آن نوزاد نیز به حساب سرپرست خانوار واریز شده و نیازی به ثبت نام در سایت برای یارانه نوزاد نیست.

البته این یارانه نوزاد در صورتی به حساب سرپست خانوار واریز می شود که آن خانواده از قبل نیز واجد شرایط دریافت یارانه بودند و این یارانه به آن ها پرداخت می شد، در غیر این صورت برای فرزند جدید هم یارانه ای پرداخت نمی شود.

 

امکانات سایت حمایت معیشتی

سایت حمایت معیشتی زیر نظر وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی کشور فعالیت می کند و با توجه به هدف راه اندازی که دارد امکانات مختلفی را از جمله موارد زیر به سرپرستان خانوار ارائه می دهد.

ثبت درخواست دریافت یارانه معیشتی: در حال حاضر یکی از امکانات اصلی این سامانه، امکان ثبت درخواست دریافت یارانه معیشتی می باشد. اشخاصی که به عنوان سرپرست خانوار قصد دریافت یارانه نقدی را دارند، می توانند به این سامانه وارد شوند و مراحل ثبت درخواست خود را انجام دهند.

پیگیری یارانه معیشتی ثبت نام شده: سرپرستان خانواری که قبلا در سامانه حمایت معیشتی برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند، می توانند مجددا با ورود به این سامانه با کد ملی و اطلاعات دیگر سرپرست خانواده، مراحل پیگیری درخواست ثبت شده خود را انجام دهند.

ثبت اعتراض و بازبینی به رای صادر شده: اشخاصی که بعد از دریافت شناسنامه اقتصادی اجتماعی خود متوجه شدند که مجاز به دریافت یارانه نمی باشند، می توانند مجددا درخواست بازبینی خود را در سامانه ثبت کنند تا مجددا درخواست آن ها بررسی شود.

همچنین با توجه به بروز رسانی سامانه، این امکان ایجاد شده است که کاربران بتوانند اطلاعات خرید از کارت بانکی، خودرو و درآمد خود را مشاهده کنند و وضعیت های خاص مانند بیماران خاص و معلولان را در بخش ثبت درخواست بررسی ثبت نمایند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی