شمانیوز
شما نیوز

کیا سلتوس

مشخصات شاسی بلند جدید وارداتی / کیا سلتوس غول وارداتی بازار خودرو

مشخصات شاسی بلند جدید وارداتی / کیا سلتوس غول وارداتی بازار خودرو

یک شرکت داخلی نسخه جدیدی از کیا سلتوس را با پیشرانه مجهز به توربو و امکانات ایمنی رفاهی بیشتر به بازار خودرو کشورمان عرضه کرده است

به گزارش شمانیوز: کیا سلتوس اولین بار در سال گذشته با پیشرانه تنفس طبیعی راهی بازار شد و به تازگی این شرکت دست به واردات کیا سلتوس توربو و جایگزینی آن با نسخه تنفس طبیعی زده است.

کیا سلتوس بر خلاف دیگر خودروهای کیا که سابقه‌ تولید چند نسلی در این شرکت دارند، خودروی جدیدی محسوب می‌شود که کمپین تبلیغاتی آن در سال ۲۰۱۸ آغاز و در سال ۲۰۱۹ در کشور هند رونمایی شد.

کیا سلتوس در واقع خودرویی بود که برای رقابت در بازار هند تولید شد و پس از آن به بازارهای دیگر دنیا نیز راه پیدا کرد.

کیا سلتوس بر اساس طراحی SP Signature Concept SUV تولید شد و هدف آن نیز عرضه خودرویی با طراحی متمایز و قابلیت تردد شهری و برون شهری بود.

این شرکت داخلی در ابتدای واردات محصولات کیا، دست به واردات نسخه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی کیا سلتوس زد که اتفاقا استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمد اما تقاضای بازار و فراهم کردن شرایط رقابت با خودروهای پرآپشن چینی این شرکت را وادار کرد تا نسخه فول آپشن و توربوشارژ این خودرو را نیز به بازار ایران وارد کند.

کیا سلتوس توربو که به تازگی وارد بازار شده است با یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو GDI می‌تواند ۱۴۰ اسب بخار نیرو و گشتاور ۲۴۲ نیوتن متر را از طریق گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه به محور جلوی خودرو منتقل کند.

سیستم تعلیق کیا سلتوس در جلو از نوع مک فرسون و در عقب نیز از نوع اکسل محور پیچشی با فنر مارپیچ است که سواری نسبتا نرمی برای سرنشینان عقب فراهم خواهد کرد.

کیا سلتوس توربو بر خلاف نسخه تنفس طبیعی که تنها آپشن‌های پایه را عرضه می‌کرد به امکانات ایمنی و رفاهی زیادی مانند اتولایت، آئینه‌های برقی جمع شونده گرمکن دار، سقف شیشه‌ای مجهز است.

از دیگر امکانات کیا سلتوس باید به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی، شارژر وایرلس، مالتی مدیا با صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کنیم.

سیستم جلوگیری از برخورد با عابرپیاده، سیستم حفظ خودرو بین خطوط، سیستم جلوگیری از انحراف خودرو، هشدار سطح توجه راننده در زمان رانندگی، سیستم کنترل نوربالا، سیستم هشدار خارج شدن از بین خطوط، سیستم هشدار مانع در عقب و جلو، هشدار فاصله از عقب و جلو در زمان پارک کردن خودرو، سیستم استارت و استاپ در زمان ترافیک نیز بخش دیگری از امکانات کیا سلتوس است که در نسخه قبلی وجود نداشت.

 کیا سلتوس توربو همچنین به سیستم TPMS یا نشانگر باد تایرها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمک حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم مدیریت پایداری خودرو، ترمز اضطراری اتوماتیک، فعال شدن فلاشرها هنگام ترمز شدید و دوربین دید عقب مجهز است.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی