شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی / آصفری در گفتگو با شمانیوز پاسخ داد:

قانون همسان‌سازی یا سهامدار کردن بازنشستگان؛ کدام یک مطلوب است؟

قانون همسان‌سازی یا سهامدار کردن بازنشستگان؛ کدام یک مطلوب است؟

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه ایده سهامدار کردن بازنشستگان به جای همسان‌سازی حقوق خوب نیست و با عدالت همخوانی ندارد، گفت: چون ارزش سهام روز به روز بالا و پایین می‌شود و درآمد باثباتی به بازنشستگان اعطا نمی‌کند و از همه مهمتر اینکه وقتی به سن بازنشستگی می‌رسد دنبال درآمد ثابت و پایدار است.

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم در گفتگو با شمانیوز، درباره راهکارهای تقویت صندوق‌های بازنشستگی گفت: ابتدا باید دولت بدهی‌های خود را به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت کند و دوم اینکه مدیرانی در صندوق‌های بازنشستگی به کار گمارده شوند که بابرنامه و ذهن پول‌ساز داشته باشند.وی افزود: متأسفانه اعضای هیئت مدیره صندوق‌ها فقط منابع صندوق‌ها را هدر دارند و خروجی مثبتی از عملکرد مدیریتی آنها شاهد نبودیم. امروز صندوق‌های بازنشستگی نیاز به مدیران کارآمد، دلسوز و متعهد دارند. مدیران صندوق‌ها باید توانمند باشند تا ارزش افزوده برای صندوق‌ها به وجود آورند.

این نماینده سابق مجلس بیان کرد: حقوق مدیران صندوق‌های بازنشستگی باید براساس بهره‌وری پرداخت شود؛ اینکه مدیران صندوق بدون برنامه حقوق‌های نجومی دریافت کنند اصلاً قابل پذیرش نیست. 

آصفری گفت: از سوی دیگر لازم است تکالیفی که قانونگذار بدون در نظر گرفتن منابع بر دوش صندوق‌ها می‌گذارد را رها کند چون این یک معضل جدی است. هر تکلیف قانونی باید با افزایش درآمد صندوق‌ها همراه باشد تا از ورشکستگی صندوق‌ها ممانعت شود.

وی با بیان اینکه قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از قوانین خوب و کارآمد است، اظهار کرد: این قانون اگر به درستی اجرا شود قطعاً به اهدافش دست خواهد یافت. تمامی منابع این قانون در مجلس یازدهم در نظر گرفته شده است و تعهداتی که دولت باید داشته باشد را مشخص کرده‌ایم. همین افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده‌ای که مردم می‌پردازند بابت افزایش حقوق بازنشستگان است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم بیان کرد: این قانون می‌تواند بخشی از حقوق بازنشستگان را ترمیم کند و اصلاً فشاری بر صندوق‌ها وارد نمی‌آورد. وقتی ارزش افزوده از 9 درصد به 10 درصد افزایش پیدا می‌کند و 170 همت درآمد به دنبال دارد، این درآمد در صندوق‌ها هزینه می‌شود تا به بازنشستگان پرداخت شود. این منابع نباید به حقوق‌های نجومی تبدیل شود بلکه باید در سفره‌ بازنشستگان هزینه شود.

آصفری با بیان اینکه ایده سهامدار کردن بازنشستگان به جای همسان‌سازی حقوق خوب نیست و با عدالت همخوانی ندارد، گفت: چون ارزش سهام روز به روز بالا و پایین می‌شود و درآمد باثباتی به بازنشستگان اعطا نمی‌کند و از همه مهمتر اینکه وقتی به سن بازنشستگی می‌رسد دنبال درآمد ثابت و پایدار است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی