شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی / علیزاده برمی در گفتگو با شمانیوز:

130 همت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی هنوز پرداخت نشده است/ حقوق بازنشستگان باید 90 درصد حقوق شاغلین باشد

130 همت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی هنوز پرداخت نشده است/ حقوق بازنشستگان باید 90 درصد حقوق شاغلین باشد

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم توسعه مصوب شده که دولت 130 همت بدهی خودش را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند تا با این 130 همت افزایش 40 درصد حقوق بازنشستگان تأمین شود شود ولی متأسفانه تا به امروز سازمان برنامه و بودجه تعلل کرده در صورتی که پیش‌بینی‌های مالی آن انجام شده است.

علی‌اکبر علیزاده برمی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، درباره ضرورت حمایت از بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: یکی از راه‌های حمایت از بازنشستگان، آن است که صندوق‌های بازنشستگی سودساز شوند تا به واسطه سودی که به دست می‌آورند از بازنشستگان و مستمری‌بگیران حمایت کنند.وی افزود: متأسفانه افراد شاغل از بازنشستگی خیلی استقبال نمی‌کنند؛ چون حقوق و مزایای آنها بعد از بازنشستگی کاهش می‌یابد و دغدغه و اضطراب بیشتری به سراغ آنها می‌آید و لذا باید کاری کرد تا فرد بازنشسته تأمین شود و همانند دورانی که شاغل بود حقوق و مزایا داشته باشد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه صندوق‌های بازنشستگی مولد نیستند، اظهار کرد: مولد نبودن سبب شده تا صندوق‌های بازنشستگی به اصل مشکل تبدیل شوند و لذا یکی از کارهای مهمی که دولت آقای پزشکیان باید انجام دهد آن است که خیلی جدی بررسی کند که چرا صندوق‌های بازنشستگی مولد نیستند و چه کاری برای مولد کردن آنها باید انجام داد.

علیزاده برمی گفت: ویژه‌خواری و رانت به صندوق‌ها و معیشت میلیون‌ها بازنشسته آسیب وارد کرده و باید دولت جدید با این معضل مقابله جدی کند و غده‌های چرکین فساد را از سیستم بازنشستگی کشور بزداید و سپس بنگاه‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی را به سمت سوددهی هدایت کند. یکی از ابزارهای مهم و مؤثر در راستای سودسازی صندوق‌ها توجه به تعاونی‌هاست و ضرورت زمینه‌ها برای تقویت تعاونی‌های بازنشستگان فراهم شوند تا قسمتی از عقب‌ماندگی‌های درآمدی بازنشستگان به مرور زمان جبران شود.

وی تأکید کرد: در برنامه هفتم توسعه مصوب شده که حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری 90 درصد حقوق شاغلان باشد و این مصوبه به دولت هم ابلاغ شده است و همچنین مصوب شده دولت 130 همت بدهی خودش را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند و با این 130 همت 40 درصد افزایش حقوق بازنشستگان پرداخت شود ولی متأسفانه تا به امروز سازمان برنامه و بودجه تعلل کرده در صورتی که پیش‌بینی‌های مالی آن انجام شده است. در دولت جدید باید هرچه سریع‌تر این کار انجام شود.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی