شمانیوز
شما نیوز

تویوتا کرولا کراس هیبرید

تویوتا کرولا کراس هیبرید تجربه‌ای نوین در رانندگی / تویوتا کرولا کراس خودرویی با فناوری‌های پیشرفته +فیلم

تویوتا کرولا کراس هیبرید تجربه‌ای نوین در رانندگی /  تویوتا کرولا کراس خودرویی با فناوری‌های پیشرفته +فیلم

در خبر زیر به بررسی و معرفی خودرو تویوتا کرولا کراس هیبرید پرداخته شده است.

به گزارش شمانیوز : تویوتا کرولا کراس هیبرید یک خودروی شاسی‌بلند جمع و جور است که با طراحی مدرن و جذاب خود، ترکیبی از راحتی و عملکرد را ارائه می‌دهد.تویوتا کرولا کراس هیبرید از یک سیستم هیبریدی پیشرفته بهره می‌برد که ترکیبی از یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی است، که باعث افزایش بهره‌وری سوخت و کاهش آلایندگی می‌شود. تویوتا کرولا کراس هیبرید به فناوری‌های ایمنی متعددی مجهز است، از جمله سیستم‌های پیشرفته کمک راننده که ایمنی و راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کند.تویوتا کرولا کراس هیبرید  با فضای داخلی جادار و امکانات متنوع، این خودرو گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها و افرادی است که به دنبال یک خودروی عملی و کارآمد هستند.

طراحی بدنه

استایل بیرونی تویوتا کرولا کراس همان قاعده نسخه سدان را در زمینه ارائه یک نوع شمایل نه‌چندان پرطمطراق اما بااصالت و متین را دنبال کرده است. نمای چهره ما را به یاد برخی کانسپت‌ های قدیمی تویوتا می‌اندازد که البته با المان‌های کاملا نوین و مدرن همراه شده تا چهره‌ای دوست‌داشتنی اما قاطع برای این ماشین ژاپنی به وجود آورد. نکاتی همچون جلوپنجره بزرگ، طرح سه بعدی سپر و چراغ‌های کشیده با حالت کمی اخم‌آلود ، همگی در ارائه یک چهره متوازن برای این ماشین ژاپنی تأثیرگذار بوده است. نمای جانبی سادگی بیشتری دارد اما اصالت و متانت آن قطعاً به مذاق مشتریان ایرانی خوش خواهد آمد.

 قسمت پشت نیز خیلی خود را درگیر حواشی نکرده و یک طراحی متعادل و متعارف را به نمایش گذاشته است که شامل چراغ‌های دو تکه کشیده همراه با سپر دو رنگ و دیفیوزر معمولی می‌شود که همخوانی قابل قبولی با طراحی دیگر نواحی این خودرو دارند. به طور کلی می‌توان گفت تویوتا کرولا کراس اگرچه خود درگیر پیچ‌وتاب‌های طرح‌های مدرن نکرده است، اما اصالت، سادگی و زیبایی خاصی ارائه می‌دهد که قطعاً در بازارهای مختلف مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس هیبرید

در اینجا با نوعی از قوای محرکه برقی بنزینی مواجه هستیم که خوشبختانه موتور احتراقی آن از نوع تنفس طبیعی ۲ لیتری بوده و قدرت قابل قبولی ارائه می‌دهد. حداکثر قدرت موتور بنزینی معادل ۱۵۲ اسب بخار و ۱۸۸ نیوتن متر گشتاور است که در همکاری با یک موتور برقی به قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۶ نیوتن متر، قادر است قدرت ترکیبی در حد ۱۹۴ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.سیستم انتقال قدرت محرک جلو نیز در این ماشین ژاپنی به واسطه گیربکس E-CVT فعالیت می‌کند. درنتیجه شتاب صفر تا ۱۰۰ این کراس اوور خانوادگی با استمداد از پیشرانه هیبریدی به حوالی ۹/۲ ثانیه در شرایط استاندارد می‌رسد. میزان مصرف سوخت تویوتا کرولا کراس هم چیزی حدود ۴.۵۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده که احتمالاً در عمل به حوالی ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به مصرف سوخت نسبتاً پایین، شرکت سازنده تصمیم گرفته تا باک خودرو را خیلی بزرگ نکند و به گنجایش ۳۶ لیتر برای مخزن سوخت بسنده کند. حداکثر سرعت این خودرو هم معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده که برای یک کراس اوور خانوادگی کاملاً کافی به نظر می‌آید.

سیستم تعلیق جلو کرولا کراس از نوع مک فرسون مستقل به همراه سیستم میل پیچشی یکپارچه برای تعلیق عقب است که می‌تواند در پایداری خودرو حین عبور پرسرعت از پیچ‌ها، تاثیر منفی بگذارد اما برای استفاده در سرعت‌های عادی مشکلی به وجود نمی‌آورد. . یک باتری لیتیوم یون برای ذخیره انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی و رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز در فهرست مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس هیبرید قرار دارند.

تویوتا کرولا کراس هیبرید

طراحی کابین و امکانات

طراحی کابین تویوتا کرولا کراس تقریباً به همان سبک نسخه سدان صورت گرفته و علی‌رغم آنکه پیچیدگی چندانی در خطوط آن دیده نمی‌شود، اما باز هم اصالت خاص تویوتا را می‌توان در این نوع طراحی داخلی مشاهده کرد که قطعاً با استقبال مشتریان خانوادگی روبرو خواهد شد.

روی داشبورد این خودرو اثر چندانی از کلیدهای فیزیکی دیده نمی‌شود و عمده وظایف این کلیدها به نمایشگر مالتی مدیای مرکزی و پنل لمسی سیستم تهویه سپرده شده است. صندلی‌ها در نسخه وارداتی برساوش فاقد روکش تمام چرمی هستند و عمده نقاط داشبورد و تودری‌ها نیز از جنس پلاستیک خشک نسبتا مرغوب ساخته شده است. البته برخی از نواحی نظیر بازویی تودری‌ها دارای مواد نرم است تا کاربران حس کیفیت بالاتری را در تویوتا کرولا کراس هیبرید تجربه کنند.

کابین این خودرو نسبتاً جا دارد و افراد با قد ۱۸۵ سانتیمتر می‌توانند در صندلی‌های ردیف عقب آن حضور نسبتاً راحتی را تجربه کنند. ضمن آنکه حجم صندوق عقب تویوتا کرولا کراس هیبرید نزدیک به ۶۰۸ لیتر است که در نوع خود بسیار جادار محسوب می‌شود و می‌تواند یک نقطه قوت برای کرولا کراس باشد.

خوشبختانه برخلاف بسیاری دیگر از خودروهای وارداتی، نسخه هیبریدی تویوتا کرولا کراس با آپشن‌های متنوع به ویژه در زمینه ایمنی، به بازار ایران خواهد آمد. این مورد را می‌توان مدیون بالاتر بودن سقف قیمت ارزی واردات خودروهای هیبریدی دانست. ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار در ترافیک، نوربالای اتوماتیک، دستیار رانندگی خودکار بین خطوط،‌ تریم چرم و پارچه، سانروف، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، سیستم تصفیه هوای کابین، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو، کنترل پایداری، کیسه‌های هوای روبرو -جانبی – پرده‌ای و…، جزو امکانات شاخص و اصلی تویوتا کرولا Cross هیبرید در بازار ایران محسوب می‌شوند.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی