شمانیوز
شما نیوز

حقوق کارمندان

مبلغ افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده مشخص شد / دولت جدید تکلیف کارمندان را روشن کرد

مبلغ افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده مشخص شد / دولت جدید تکلیف کارمندان را روشن کرد

جزئیات درصد افزایش حقوق کارمندان را در ادامه این گزارش بخوانید.

به گزارش شمانیوز: یک روزنامه میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده را بررسی کرده است. قرار بر این شده بود که حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش یابد. 

 براساس گزارش مرکز آمار ایران، میانگین درآمد سالانه متوسط خانوار‌های شهری در سال ۱۴۰۱نسبت به سال قبل آن ۴۸/۵درصد و خانوار روستایی ۵۴/۸درصد رشد داشته؛ درحالی‌که در همین بازه زمانی، میانگین هزینه یک خانوار شهری ۴۸/۴درصد و خانوار روستایی ۵۲/۷درصد رشد داشته است. حال سؤال مهم این است که آیا دولت چهاردهم میزان حقوق کارمندانش را متناسب با تورم افزایش می‌دهد و بودجه سال آینده را با هدف ترمیم وضعیت اقتصادی خانوار‌های ایرانی می‌بندند؟ این روزنامه افزوده است: هرچند بخشنامه بودجه سال آینده افزایش حقوق‌ها را کمتر از تورم لحاظ کرده، اما برخی نمایندگان مجلس می‌گویند تلاش خواهند کرد در زمان بررسی لایحه بودجه، این موضوع را جبران کنند.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور قبل از انتخاب شدنش گفته بود: حقوق باید متناسب با تورم رشد کند؛ نمی‌شود تورم ۵۰درصد باشد، اما حقوق ۲۰درصد اضافه شود. به‌گفته او، باید روندی را پیش بگیریم تا حقوق با تورم همسان باشد؛ چراکه اعتراض بازنشستگان و کارمندان مبنی بر مطالبات قانونی و اعتراض به عملی نشدن قانون است؛ البته لایحه دولت در بودجه همیشه با کسری مواجه است و به‌دلیل عدم‌جبران همیشه اعتراض وجود دارد. 

 

منبع: تازه نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی