شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا و سکه

پیش بینی قیمت طلا و سکه برای شنبه 24 شهریور 1403

پیش بینی قیمت طلا و سکه برای شنبه 24 شهریور 1403

یک کارشناس اقتصادی ،پیش بینی ای درباره قیمت طلا و سکه برای شنبه 24 شهریور ارائه داده است که در ادامه مشاهده می کنید.

به گزارش شمانیوز :قیمت طلا و سکه به عوامل متعددی بستگی دارد که شامل شرایط اقتصادی جهانی، نرخ ارز، تقاضا و عرضه در بازار، و سیاست‌های مالی کشورها می‌شود. به‌طور کلی، افزایش نرخ تورم و نوسانات اقتصادی می‌تواند باعث افزایش قیمت طلا  و سکه شود، زیرا طلا به عنوان یک دارایی امن در دوران عدم اطمینان مالی شناخته می‌شود.در ایران، قیمت طلا و سکه تحت تأثیر قیمت جهانی طلا و همچنین نرخ ارز قرار دارد. به‌علاوه، عوامل داخلی مانند تحولات سیاسی و اقتصادی نیز می‌توانند بر قیمت طلا و سکه تأثیر بگذارند. بنابراین، برای پیگیری دقیق قیمت‌ها، بررسی اخبار اقتصادی و بازارهای مالی ضروری است.

قیمت طلا و سکه در هفته اخیر با رشد بازدهی محدودی همراه شد. این در حالی بود که قیمت دلار کاهش ۳۵۰ تومانی داشت و اونس جهانی طلا در یک هفته اخیر پنج دلار کاهش را ثبت کرد. روز جمعه و در زمان بسته بودن بازارهای داخلی اونس جهانی طلا به بیشترین قیمت تاریخی خود رسید. آیا این افزایش، ریتم بازار داخلی را در هفته پایانی شهریور صعودی می‌کند؟

قیمت طلا و سکه در پنج روز معاملاتی هفته سوم شهریور با افزایش بازدهی محدودی به کار خود پایان داد؛ این در حالی بود که قیمت دلار با افت بازدهی هفته اخیر را به پایان رساند و بازدهی اونس جهانی طلا نیز کاهش پنج دلاری داشت. روند افزایشی بازار طلا متاثر از رشد محدود تقاضا به دلیل پایان ماه صفر و شروع فصل عروسی و جشن رخ داد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در زمان بسته بودن بازارهای داخلی در روز جمعه اونس جهانی طلا افزایش قیمت بیش از ۱۱ دلاری ثبت کرد و با این میزان رشد سقف تاریخی قیمت را شکست. از سوی دیگر در بازار ارز سیاست‌گذار قصد دارد با تثبیت قیمت دلار در بازار آزاد و رشد پلکانی قیمت دلار حواله اقدام به تک‌نرخی کردن نرخ ارز نماید. این سیاست در صورت تداوم می‌تواند قیمت دلار را برای هفته‌های آینده در محدودهای مشخص تثبیت کند. در حالی که کارشناسان اقتصادی بر اثرپذیری بیشتر قیمت طلا و سکه از دلار تاکید دارند به نظر می‌رسد روند بازار طلا نیز نباید نوسان شارپی افزایشی را در هفته آینده ثبت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی